Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 30 ianuarie 2010

Islere

MADE BY LIANA




Am facut si eu islere, dupa ce-am cautat reteta pana am orbit...prietena mea din Resita mi-a trimis-o pe mail si asa am asteptat-o de parca mi-ar fi trimis aur, nu alta. Aluatul este extraordinar, merita sa faci si alte fursecuri cu el.

Pt aluat :

* 350g faina,
* 150 g unt sau margarina,
* 150 g nuca macinata,
* 150 g zahar pudra,
* 1 galbenus de ou,
* 1/2 pachet praf de copt,
* esenta de rom,
* 2-3 linguri de smantana sa se lege compozitia si sa se intinda aluatul






crema :
* 2 galbenusuri,
* 120 g zahar,
* 1 plic zahar cu rom,
* 30 g faina,
* 1 lg cacao,
* 150 ml lapte,
* 150 g unt,
* 1 lg esenta de rom.




Decor :
50g nuca.

Glazura :
100 g ciocolata amaruie,
70 g unt.






Pregătire:

Se amesteca toate ingredientele, se framanta si se lasa la rece 30 min.



In timpul acesta, ne apucam de crema...
Se freaca galbenusurile cu zaharul, zaharul cu rom, faina in ploaie si cacaua. Amestecam bine sa nu se formeze cocoloase.



Punem la fiert si adaugam laptele.

Cand se ingroasa crema o luam de pe foc si o lasam la rece.



Untul se bate spuma cu esenta de rom si se adauga peste crema racita.

Se presara masa de lucru cu faina, impartim aluatul in doua si intindem prima foaie. Cu o forma rotunda sau cu un pahar (eu am folosit un pahar de sampanie), decupati rondele de cu diametrul de cca 5.5.cm.



Puneti rondelele in tavi acoperite cu hartie de copt, le bagati in cuptorul preincalzit si le lasati aprox. 10 min. la 180 de grade.



Sunt gata cand capata o nuanta brumarie pe dos...asta ca sa nu scriu "pe fund" :-))))


Se lasa la racit.

Dupa ce s-au racit, se ia o rondea si se pune crema in mijloc, dar sa nu depaseasca marginile.




Alta rondea vine peste, ca un capac, si astfel se tavalesc marginile in nuca macinata (aprox. 50 g).




Glazura:

Se amesteca ingredientele si se topesc la cuptorul cu microunde sau pe bain-marie. Cu o lingura turnam cativa stropi din glazura pe rondea si o intindem pe toata suprafata.







Se lasa la frigider peste noapte.
Buuune de tot, merg excelent la cafea dimineata;-)

2 comentarii :

  1. Sunt superbe aceste fursecuri, este pentru prima data cand le fac si mi-au iesit extraordinar :) Cu siguranta le voi mai face!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca ti-au placut! Azi le voi face si eu, dar sub alta forma ;-)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.