Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

marți, 2 martie 2010

Chec cu zahar ars

MADE BY LIANA




Am gasit reteta aceasta rasfoind vol. I al Dulciurilor de casa din 1985...cartea a apartinut mamei mele si e cam ferfenita, dar am oblojit-o in ultimii 15 ani de cand i-am confiscat-o...hi, hi, hi...si folosit-o.

Ingrediente:
1 1/2 pahar zahar pudra,
3 lg ulei,
1 ou,
300 g faina,
1 varf cutit de bicarbonat dizolvat in rom,
vanilie,
coaja de lamaie.

Pt. decor:
zahar,
nuci,
alune,
migdale.

Preparare:

Se arde intr-un vas 1/2 pahar zahar, se stinge cu 1/2 pahar apa (eu am folosit cestile de cafea)







si-am amestecat si-am rasamestecat pana a devenit clar ca coniacul..ups, scuze cacofonia ;-)



si se lasa sa se raceasca.
Eu dupa ce am facut operatia aceasta, m-am culcat...si-am dormit vreo doua ore...dupa-masa. Cand m-am trezit, m-am apucat de restu'...:_)

Se toarna faina, eu intotdeauna o cern, intr-un castron, se adauga zaharul ars racit, oul, uleiul, bicarbonatul- eu l-am stins in jumatate de fiola de esenta de rom...




vanilia-1 plic de zahar vanilat si un pahar de zahar. Pai, paharul avea vreo 200 g si zaharul ars inca 100 g, deci 300 de g in total, la 300 g faina mi s-a parut cam mult, am gustat-era intr-adevar foarteee dulce, astfel incat n-am pus decat jumatate de pahar, adica 100 g.
Se amesteca bine si se bat cu telul- eu cu mixeru'...
Se aseaza intr-o forma de chec unsa cu unt- eu am pus-o in forma de guguluf ca-mi place mai mult- si se coace la foc potrivit 30-35 de minute.




Mirosea in toata casa a turta dulce, jur! Daca puneam scortisoara, ghimbir, cuisoare, zau ca era turta dulce.

Asaaa...si am ales sa pun peste chec alune, nuci si migdale caramelizate. Nu ma intrebati cantitati, dupa ochi...Am varsat cred ca restul de zahar 100 g si cand s-a lichefiat am aruncat samburii mult aromati



...restu'...e istorie! ha, ha, ha!





Pun de-un ceai cu fructe si ii pregatesc special cateva felii Corinei!
Cine mai vrea?

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.