Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 25 ianuarie 2010

Banane in aluat din branza dulce

MADE BY LIANA


Banane, banane, ba...mie sa stii ca-mi plac si bananele...uf, cat imi lipsesc zambaretii, aici il puneam p'ala care scoate limba...hi,hi,hi :-)
Ia sa fac eu o reteta din Libertatea pt. femei...aici nu scrie nimic despre untul fierbinte care se toarna peste banane la final, nici ca se pune zahar din belsug peste ele...da' las' ca am pus eu, ca am alta reteta unde se procedeaza la fel...cred ca de cozonac...o sa verific.
Ah, si la sfarsit inecam bananele in sirop de ciocolata pana se fac negre de tot.(N-am mai apucat sa-i fac poza, pt. ca am mancat-o prima, hi, hi, hi!).


Ingrediente: 250 unt/margarina, 250g faina, 250 g branza proaspata de vaci, 200g zahar praf, 8 banane nu prea coapte.

1. Branza de vaci se paseaza si se freaca bine sau se trece printr-o sita. Eu am lasat-o in sita la scurs de seara pana dimineata...deh, mai stiu si eu niste trucuri, ca astia prin reviste mai omit unele chestii...
2. Se amesteca cu faina cernuta, zaharul praf si se adauga treptat untul taiat bucati (lasat la temp.camerei) in functie de consistenta branzei. Eu am folosit aprox. 150 g margarina din pachet, deoarece branza a fost foarte frageda si nu a fost nevoie de mai mult. Ba, am mai pus 4-5 lg de faina ca sa obtin un aluat care sa nu mi se lipeasca de degete.
3. Framantati rapid cu mainile reci 6-7 minute pana obtineti un aluat omogen, acoperiti-l cu o folie transparenta si lasati-l la frigider de seara pana dimineata. Eu am facut invers: l-am lasat de dimineata pana seara :_);
4. Aluatul nu trebuie sa se tina la temperaturi prea joase, deoarece branza dulce poate sa inghete.
5. Se presara faina pe masa de lucru, se intinde aluatul intr-o foaie subtire de 2-3 mm din care se taie fasii late de 2-2.5 cm, cu care se acopera bananele curatate de coaja. Eu am pus capatul unei fasii de aluat pe un alt capat al bananei si am rasucit pur si simplu banana pana la celalalt capat al fasiei de aluat.



Practic, s-a infasurat singura in aluat. Banana!
6. Se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se coc in cuptorul bine incins, la foc iute, 25-30 de minute. Dupa un sfert de ora, focul se reduce la mijlociu.
7. Cand aluatul prinde o crusta aurie, sunt gata. Topiti margarina si ungeti rulourile fierbinti, apoi presarati repede zahar.








8. Se servesc cu sirop de ciocolata.





Yammi, yammi, banana, nana! :-)

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.