Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

vineri, 26 martie 2010

Briose cu masline

Made by Liana



Am gasit acum vreo doi ani in suplimentul de la Jurnalul National aceasta reteta...vorba vine "aceasta" deoarece am modificat-o pe ici, pe colo, in partile esentiale...Adica, in reteta erau 300 g de masline, ceea ce mi s-a parut enorm cand am facut-o prima data si am taiat maslinele vreo ora...plus ca briosele erau de-a dreptul negre. A doua oara cand le-am facut am pus numai 100 g si asa au ramas! Si uleiul de masline era mai mult, cred ca vreo 300 ml, dar am pus 180 ml a doua oara si au fost destul de seci, asa ca a treia ora am pus 200 ml si asa au ramas.
Imi plac foarte mult aceste briose si le fac mereu. Sunt foarte gustoase, satioase si au un gust senzational...plus ca l-am imbunatatit eu cu 50 g de cascaval, ceea e in reteta initiala nu era.
Ca aperitiv, aceste briose cu masline sunt excelente, va asigur!

Ingrediente:

100 g masline negre,
200 ml ulei de masline,
250 ml iaurt,
500 g faina,
3 oua,
50 g cascaval,
1 plic praf de copt,
sare,
piper alb.

Cantitate: 20 buc.




Pregătire:

1.Maslinele se curata de samburi, se toaca marunt si se pun pe o farfurie.Acum am gasit masline feliate -iuhuuuu!-am scapat de scobit de pe sambure, ufff!-si am oprit cateva bucati pt. ornarea brioselor.




2.Intr-un castron mai mare se mixeaza ouale pana cand isi dubleaza volumul, se adauga uleiul, iaurtul, cascavalul ras, sare si piper alb dupa gust.




O lingura de sare la 500 de g faina e suficienta.

3.Praful de copt se amesteca cu faina cernuta si se amesteca cu ouale,




apoi se adauga la final si maslinele si se amesteca bine cu lingura.





4.Deoarece compozitia contine ulei, nu e nevoie sa ungeti cu absolut nimic formele de briose.
Doar turnati din compozitie in forme, pana la trei sferturi pt. ca va creste in timpul coacerii.




Se introduc tavile de briose in cuptorul preincalzit si se coc la foc mediu timp de 30-45 de min., incercand cu o scobitoare daca sunt gata.



Si o sectiune super pufoasaaa...miroase tareee bine ;_)



Cu aceasta reteta am castigat in 14.11.2008, nr. 3 al rev. Click pentru femei, un vas Tefal cu aburi.

3 comentarii :

  1. Nu am mancat niciodata briose facute in casa doar din acelea dulci din comert care nu mi s-au parut deloc ok insa briosele tale arata tare bine si cred ca sunt la fel de gustoase. Cand am timp trebuie sa incerc si eu numai sa imi cumpar forme mai intai pt. ca nu am. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. Moni draga, eu am prins o oferta la Real acum vreo doi ani, erau tavile astea doua de briose si doua oale de inox pt. bain-marie la 35 de ron. Chiar zilele trecute am vazut cele doua oale la 60 de ron, bineintels ca fara tavile de briose...Tb sa fii pe faza cu ofertele astea, ce sa zic...
    Cat despre maslinele, nu mi-au placut niciodata, asta pana cand am mancat paine cu masline si de-atunci am cautat o reteta care sa-mi placa si uite asa am exersat la briosele astea cu masline pana cand le-am facut pe gustul meu.
    Puuup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim frumos, Camelia!
    Eu eram deja abonata, dar acum am inscris si blogul, gata.
    Ne bucuram sa facem parte din marea familie Petit Chef!
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.