Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 18 octombrie 2010

Orez cu lapte si pere









Ingrediente:

1 cana de orez (250g),
3 cani de lapte,
jumatate de baton de vanilie,
scortisoara si zahar din rasnita Kotanyi,
2 pere,
5 linguri de zahar,
un praf de sare.

Mod de preparare: Se alege orezul,



se spala in multe ape, pana cand apa ramane limpede.


Se pune la fiert impreuna cu cele 3cani de lapte rece(nefiert)-cana tot de 250g, de aceeasi dimensiune ca cea de orez) si jumatate de baton de vanilie.



Se fierbe incet pe foc mic, amestecand din cand in cand, ca sa nu se prinda de fund.
Cand este aproape fiert se adauga trei linguri de zahar si un praf de sare.
Se fierbe pana ce laptele a scazut cat trebuie si bobul de orez strans intre degete se striveste usor.
Se scoate vanilia.

Perele se curata de coaja si se taie bucati. Se pun intr-un castron cu cele doua linguri de zahar ramase. Apoi se pun pe foc pana scade putin zeama ce au lasat-o, se rasneste scortisoara si zahar din rasnita Kotanyi si se iau de pe foc.



Orezul se aseaza in cupe de inghetata pana la mijloc, apoi se toarna bucatile de pere fierte si se acopera cu orez. Se rasneste inca un strat generos de scortisoara
si zahar.

Am decorat cu chipsuri de pere-facute tot de mine, of course, si am deschis larg ferestrele balconului pentru a capta tot soarele ;-)





Nici nu au apucat sa se raceasca, fiindca eu si Tudor le-am dat gata, deja!

18 comentarii :

  1. Parece-me uma sobremesa deliciosa. Vou experimentar brevemente.
    Beijinhos

    RăspundețiȘtergere
  2. @Alison-mdaaaaa!;-))

    @Carla-obrigada, beijo

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata senzational. O sa incerc si eu asa ceva

    RăspundețiȘtergere
  4. hai ca e cea mai haioasa explicatie/motivatie pentru a gati ceva bun :))! in plus, imi place felia aia de para din prima poza :)!

    RăspundețiȘtergere
  5. M-ai convins! Va face parte din meniul pe care deja il fac pentru ziua intoarcerii fiului meu din Anglia. Am timp 6 saptamani sa tot intocmesc acest meniu, dar stiu sigur ca asta il va da gata.

    RăspundețiȘtergere
  6. Uite o combinate neasteptata.Sigur buna.Brava!

    RăspundețiȘtergere
  7. @Haplea- neaparat!

    @Miha-da,da,da!

    @Zazuza-daca a zis omu'ca-i place orez cu lapte si-acum la 36 de ani, mie de ce sa-mi fie rusine? Ca si eu mananc zilnic, daca trebuie. Numai ca am zis sa-l fac putin mai special cu perele fierte si cu chipsurile de pere, ca e baiat destept, si-mi place ;-))

    @Elena-sa inteleg ca si fiul tau e fan Mircea Badea? ;-))))

    @Lilly- sigur, sigur, 100%-cum zice Tudor ;-)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce idee minunata........aromat trebuie sa mai fie.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. trebuie sa fac si eu neaparat ca tare bine mai arata si nu-ti mai spun ca-mi ploua in gura!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  10. Parfumul perelor in orez... un deliciu, imi place. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. @Medi-multumesc, asa a fost ;-)pup!

    @Gabriela- ma bucur ca ti-a placut, pupici!

    @Sara-si mie, tare mult, pup!

    RăspundețiȘtergere
  12. mmm...che fantastica ricetta!! è davvero golosa!!! un abbraccio :D

    RăspundețiȘtergere
  13. Buonissima :))))

    www.whitedarkmilkchocolate.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.