Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 7 noiembrie 2011

Tort cu trandafiri de ciocolata

made by Liana








In sfarsit, dupa o saptamana, m-am hotarat sa-mi fac tort de ziua mea.
Unul mai deosebit cu trandafiri din plastelina de ciocolata, la care visez de ceva timp.
Nu a fost greu, dar a fost ceva de munca pentru ca am avut multe de facut. Bine, bine: fooooarte multe de facut!!!

Din pacate, am ratat inscrierea in concursul cu pastai de vanilie al Laurei Adamache...a fost pana luni, 7 nov. la 10 a.m. si eu am vazut 10 p.m....ori eu am terminat fotgrafiile dupa ora 13 si l-am inscris dupa 18h....mea culpa :(

Ingrediente pentru blat:

2 oua,
100 ml lapte,
100g unt,
200g zahar,
100g faina,
3 linguri de cacao,
1/2 plic praf de copt,

Ingrediente pentru crema:

300 ml lapte,
un plic budinca de vanilie,
7 linguri zahar,
o pastaie de vanilie,
150 ml frisca lichida,
1 plic intaritor de frisca,
1 lingura gelatina,
3 apa rece.

Pentru umplutura:
doua borcane cu Dulceata de visine cu migdale

Ingrediente pentru glazura:

3 linguri cacao,
100g zahar,
50g margarina/unt,
1 lingura de ulei,
3 linguri lapte/apa.

Pentru decor:
Praf de zane
Trandafiri din plastelina de ciocolata.
1.5m panglica decorativa aurie.

Mod de preparare:

Blatul:
Se pun pe foc laptele cu untul, zaharul si cacaua.
Dupa ce a dat in clocot, lasi sa se raceasca, dupa care adaugi treptat galbenusurile, faina cernuta cu praful de copt si albusurile batute spuma.

Torni aluatul intr-o forma de prajitura unsa si tapetata si-l dai la cuptor pentru 30 de minute, dupa care il lasi sa se raceasca.

Aici primul blat era la racit, al doilea se pregatea sa intre in cuptor...




Blatul e la fel ca la prajitura Noapte de noiembrie.

De data aceasta am facut doua blaturi, deci am dublat cantitatile.

Crema:
Prima data am preparat budinca de vanilie.

Praful de budinca l-am pus intr-o ceasca cu 5 linguri de zahar,putin lapte rece


apoi am taiat in doua pastaia de vanilie si am adaugat miezul.


Am amestecat foarte bine, sa nu ramana cocoloase si am turnat peste laptele pus la fiert.
Cand a fost gata si s-a ingrosat, am stins focul, si am acoperit-o cu folie alimentara, ca sa nu prinda pojghita.

Din 150 ml frisca lichida batuta cu 2 linguri de zahar pudra, iese aprox. 300 ml frisca.

Gelatina se pune la hidratat cu apa si cand se umfla, se pune pe baie de aburi pana devine lichida.

Budinca rece se adauga cate putin in frisca,



ca sa se omogenizeze perfect, iar la sfarsit se amesteca cu intaritorul si gelatina.

Umplutura:

Se incalzeste putin dulceata de visine, atat timp cat gelatina din dulceata devine lichida.
Se acopera cu dulceata primul blat.



Se lasa la racit.
Apoi peste visine se pune toata crema de vanilie.




Dupa ce am incalzit si cel de-al doilea borcan cu dulceata, am pus gelatina lichida din ea peste cel de-al doilea blat si l-am lasat la racit, la fel si visinele.
Cand au fost complet reci, am pus visine peste crema



si blatul cu dulceata in jos, peste visine, practic am intors blatul cu susul in jos.

Am acoperit tortul intr-un strat subtire de frisca cu bucati mici de ciocolata alba.

Glazura:
Se fierbe untul cu laptele, uleiul, zaharul si cacaua pe foc pana se obtine o glazura fina.Se intinde calduta peste tort.

La final am asezat maiestuos trandafirii, am picurat pe ei putin energizant Pandbee, sa dea o impresie de roua pe petale,




apoi am presarat praf de zane.




Si la finalul-finalului...ufff, m-am chinuit cu panglica aia de toata m-am facut cu ciocolata...




Ah, si nu incercati sa numarati lumanarile, ca-s numai 10, n-am avut 38...:P


S inca ceva: cartonul auriu dantelat e de la Artpapel ;-)



si sectiunea...hm, cam chinuita...


Am dat trandafirii jos ca sa tai tortul, pt. ca nu se pot taia si riscam sa stric tot tortul. Dupa ce am taiat feliile, am pus din nou trandafirii sus ;-)

47 de comentarii :

  1. Cum poate sa arate! Superb! Imaginile excelente! Ce sa zic? ... te-ai rasfatat cu un asemenea tort, si le-ai furat ochii mesenilor!

    La multi ani!
    xoxoxo

    RăspundețiȘtergere
  2. De vis! Superb tortul!
    Cum ai facut trandafirii?

    RăspundețiȘtergere
  3. @Maya- multumesc frumos!!! :* M-am straduit...la greuuuu...ufff! Pozele sunt facute in lumina natuala, pe balcon, fara alte artificii(a se citi photoshop:P).

    @Cristina-merci frumos! :* Ca sa vezi cum am facut trandafirii, da click pe linkul inclus in reteta sau cauta articolul anterior, tot azi l-am postat.

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani! Un tort minunat, trandafiri sunt de milioane, felicitari. Bafta la concurs, pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mai intii:
    LA MULTI ANI!multi inainte cu sanatate si multe,multe bucurii!!!
    ...si apoi: wowwww!!!asa minunatie de tort n-am mai vazut de mult,ma refer si la aspect si la continut!Felicitari!XOXO

    RăspundețiȘtergere
  6. la multi ani!:)
    foarte frumos a iesit tortul!

    RăspundețiȘtergere
  7. Esti tare indemanatica!Felicitari!!!
    Ti-ai facut un tort superb!Chiar meriti:)>
    Inca o data iti urez sa ai parte de multa dragoste si caldura in jurul tau!

    RăspundețiȘtergere
  8. m-am tot uitat prin magazine dupa apa de trandafiri , la carrefour(bega) am gasit la 13,4 lei, au si de portocale. pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. @Ina-merci mult! :*

    @Sara-sa stii ca decat din pasta de lapte/zahar praf, mai bine trandafiri de ciocolata!Sunt f.f.f buni si se lucreaza atat de repede si usooor ;-)Merci mult, puup

    @Carmen- multumesc din suflet pt. aprecieri! Mi-ai lipsit :*

    @Andreea- merci! :* ..asa-i ca nu mi se pare? sa ma ciupeasca cineva, va rog!!!

    @Angi- eh, indemanatica, frumoasa si desteapta! Da, da si modesta!! ;-)))Multumesc mult de tot, te imbratisez :*

    @Andreea- multumesc frumos pt. informatii! :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Superb tort! La multi ani fericiti, cu sanatate si bucurii!
    Succes la concurs!

    RăspundețiȘtergere
  11. @Alexandrina-multumesc din suflet! pupici ;*

    RăspundețiȘtergere
  12. Surioaro, m-ai batut :)) e woooooooow, felicitari din inima pentru realizare, am sa iau lectii de la tine ca mie nu mi-a iesit ce-am vrut cand am incercat sa-i fac :(( acum ca ai prins spilul mi-l mostenesti si mie ;) pup dulce si inca o data la multi ani, te iubesc mult !!!

    RăspundețiȘtergere
  13. La multi ani !!!
    Foarte frumos tortul....trandafirii sunt superbi si cred ca si mult mai buni decat din pasta de zahar sau de lapte praf.

    RăspundețiȘtergere
  14. LA MULTI ANI LIANA !UN TORT DELICAT ELEGANT,FIN,DELICIOS DEFAPT ... ASA CUM ESTI TU

    RăspundețiȘtergere
  15. Arata EXTRAORDINAR !! Sper sa castigi, fiindca meriti! Cat de bine poate sa arate... Pupicei. <3

    RăspundețiȘtergere
  16. Se pare ca nu mai am acces la tine pe blog.La multi ani si succes cu blogul!

    RăspundețiȘtergere
  17. Multa bafta Liana in concurs!! Tortul e superb!! trandafirii imi fac cu ochiul ;) vreau tehnica ;) Minunata prezentare! pupici

    RăspundețiȘtergere
  18. Super tare tortul, ai maini de aur si rabdare de inger. Sa fii sanatoasa si fericita si sa mai faci.

    RăspundețiȘtergere
  19. LA MULTI ANI!!!!tortul arata demential!!!!felicitari!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. aaaaaaaaaa...ce-i astaaaa?????nu-i corect...eu mananc orez :(

    RăspundețiȘtergere
  21. @Anastacia- n-am vrut sa te bat, jur!!! Stii cum se zice: norocul incepatorului...poate a doua oara nu o sa-mi iasa atat de bine, vom vedea. Oricum, in materie de torturi nu o sa te bat niciodata, ca tu esti profesionista, eu doar o biata amatoare. Te pup si te iubesc,surioara :* <3

    @Emily- multumesc mult! M-am straduit ;-)

    @Myra-multumesc frumos! Asa e, sunt foarte buni, au gust de caramele, am mancat deja vreo 3..hi,hi..puuup

    @Daniela- multumesc frumooos!Jur ca nu-s mai fina decat tortul asta, in rest...ai nimerit-o! ...hi,hi ;-)))

    @Ana Maria Ciolacu-multumesc frumos pt. complimente si sustinere! Din pacate, am ratat inscrierea, m-am trezit prea tarziu...:(((

    @Anonim-nu i-am interzis nimanui accesul, poate nu-ti permite blogger logarea,ni s-a mai intaplat si noua, sa stii! Iar rautaciosilor nu le dau drumul la comentarii, deci toata lumea are liber la scris, dar depinde de mine daca public sau nu comentariul! Daca ai cont pe google, zic sa mai incerci ;-)

    @Antonina-din pacate am ratat inscrierea in concurs, l-am postat mult dupa ora inscrierii, 10 a.m., io vazusem p.m....so, mea culpa!Merci oricum pt. sustinere! :* Tehnica trandafirilor am descris-o anterior acestui articol, e si link in reteta spre ei.

    @Smaranda-daca aveam maini de aur, mi le amanetam deja, iar cu rabdarea ...hm, tot nu pot sa fiu de acord, dar tu esti o scumpa, te puup :*

    @dana c.- pe bune, ca i-am innebunit pe toti...;-))) merci :*

    @Coco- asta clar nu e orez!!! e tortul meu...hi,hi

    RăspundețiȘtergere
  22. La multi ani!Tortu foarte elegant si frumos..nu mai zic de trandafiri..superba decoratie.

    RăspundețiȘtergere
  23. la multi ani,foarte frumos tortul si trandafirii sant super realizati,felicitari !!!

    RăspundețiȘtergere
  24. Superb tortul."La multi Ani",multe bucurii si tot ce-ti doresti.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  25. Liana,Liana,cata rabdare poti avea!Imi place si tot o data vreau sa iti spun si parerea mea in privinta trandafirilor;mi se par cam pliostiti, petalele trebuiesc,ceva mai adunate,dar sant convinsa,ca cu timpul si la rabdarea ta,iti vor iesi mai reusiti!Dar ideea cu fundita.....de unde ai prins-o,aud?
    Te imbratise cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  26. Pe masura ce iti vizitez blogul, ma indragostesc de ce faci!!!Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  27. @Paradis- multumesc frumos!

    @Mandala- eei, nu sunt perfecti, da'pt. prima data, merge ;-) Merci :*

    @Dia- multumesc mult de tot! :*

    @Janet-nu stiu ce m-as face fara tine, fata draga, zau asa! Tu esti profesionista si mereu iti cer parerea, ca si de data aceasta ti-am urmat sfatul de a pune o panglica aurie in jurul tortului si a iesit extraordinar! Cat despre trandafiri ai dreptate, data viitoare ii fac pe toti cu petalele-n sus!!!puuup cu drag :*

    @Mona-wauu, ce declaratie fermecatoare..blushing

    RăspundețiȘtergere
  28. La multi ani!
    Tortul e SUPERB!!!!
    Am zis moaaaa!!!!:))
    Sa fii sanatoasa, fata draga!

    RăspundețiȘtergere
  29. @Gaby- merci frumos! :* 'moaaaa'... inseamna "moamaaa'?

    RăspundețiȘtergere
  30. La multi ani !
    Va invit cu mare drag sa participati la concursul organizat pe blogul meu !
    http://bucatepealese.blogspot.com/2011/11/concurs-culinar.html

    RăspundețiȘtergere
  31. Am citit reteta ca pe un descantec de dragoste. La sfarsit eram ametita si am ramas uitandu-ma-n gol.
    Daca as putea sa-mi aleg masina ideala...ar fi un A7, daca mi-as alege prajitura ideala ar fi exact asa...ciocolata, vanilie si visine. Peeeerfect!!!
    Esti o vrajitoare in bucatarie Liana...
    La multi ani ti-am spus...iti doresc in continuare sa fi fericita, iubita, sanatoasa si mereu langa baietii tai frumosi.

    RăspundețiȘtergere
  32. La multi ani.Exceptional tortul.
    TE pup cu mult drag.

    RăspundețiȘtergere
  33. Am vazut ca toata lumea care a vazut tortul a spus ca e foarte frumos.E adevarat de frumos e frumos,dar eu pot sa va confirm si ca e delicios.Am mancat o felie mare de tot.Te lingi pe degete,nu alta.Am mancat si un trandafir,ca doar ce e ciocolata inseamna ca-mi place.Te pup LIANA si inca odata LA MULTI ANI! si multumesc pentru tort .

    RăspundețiȘtergere
  34. @alice- multumesc

    @mimmi-multumesc! si pt. invitatie! ;-)

    @Vanda-draga mea, sunt nascuta de ziua vrajitoarelor(31 oct.), deci clar ca si eu fac parte din tagma ;-)))Cu descantecul de dragoste m-ai terminat...in plus, stiu ce-ti place mai mult si mai mult! Merci mult pt. urari, insemni mult pt. mine :* <3

    @Micul- multumesc mult de tot, te pup la fel :*

    RăspundețiȘtergere
  35. @Veronica- eu iti multumesc ca esti prietena mea!!! te pup si te imbratisez cu mult drag :* <3

    RăspundețiȘtergere
  36. la multi ani ! meritai asa un tort minunat !

    RăspundețiȘtergere
  37. merci mult, Pansy!...cand e vorba de rasfat...fara numar!!!! :*

    RăspundețiȘtergere
  38. super arata de gustos numai zic.imi curg balele pe la tine.pup succes in tot ce ti propui.pup

    RăspundețiȘtergere
  39. @Speranta- multumesc frumos! acum incep sa-mi implinesc si eu visele ;-) puup

    RăspundețiȘtergere
  40. Neata..ma bucur ca ti ai implinit visu dorit.succes si numa impliniri.super ceea ce faci.deja pt sarbatori am ochit cateva retete.va pop dulce ms.

    RăspundețiȘtergere
  41. Daca vrei sa stea drepte petalele , incearca sa tii trandafirii la rece , dar nu la frigider , pentru ca o data scosi din frigider , fac condens si se "pleostesc" . Pupici .

    RăspundețiȘtergere
  42. @Dorina-eu am tras de petale ca sa fie trandafirul deschis ;-)

    @Gaby- aha...no'amu' stiu!

    RăspundețiȘtergere
  43. Un decor frumos,imi plac tradafiri

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.