Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 7 august 2010

"Trandafirasi" cu branza dulce si sirop de zmeura

MADE BY LIANA











Am vazut aceasta reteta pe ardei-iute.ro preparata de Liliana Fedeles.
Ea le-a numit "Poale-n brau" si le-a facut cu branza sarata si cu marar.
Forma e aceeasi, de trandafiri, doar ca am injumatatit ingredientele, am facut cu branza dulce si stafide si am turnat din belsug sirop de zmeura.
Au fost deliciosi "trandafirasii" si ajutorul de bucatar mi-a zis sa-i fac si saptamana viitoare.

Portii:12 buc.

Ingrediente:

500g de făină,
30g drojdie,
25g zahăr,
5 ouă(2 pentru aluat,2 la umplutură,1 pentru uns)
150-200 ml lapte,
100g margarina Unirea,
1 lingură coaja de lămâie,
1 lingura coaja de portocala,
500g brânză proaspătă de vaci,
50g stafide,
sare.



Mod de preparare :

Se face o maia din drojdia desfacuta cu o lingura de zahar, 2-3 linguri de lapte si 1-2 linguri de faina. Se amesteca bine pana se formeaza o pasta.
Se lasa la crescut pana isi dubleaza volumul...eu am lasat o ora.

Intr-un vas se cerne faina, se presara o lingurita rasa de sare, 1-2 linguri de zahar, 2 oua mici, coaja de lamaie si portocala.



Se toarna maiaua peste toate aceste ingrediente şi se framanta bine, adaugand laptele si 50g margarina topita, lichida, pana se desprinde aluatul de pe mana.

Lasi la crescut intr-un vas pe care l-ai uns cu 25g margarina lichida, la loc caldut, acoperi bine, spui un "Doamne-ajuta!" si poti sa faci o cruce din aluat- chiar ajuta ;-)

Intre timp pregatesti umplutura de branza: amesteci branza dulce cu cele doua oua, zaharul, cam 200g si stafidele spalate si curatate de codite.



Pregatim tavile pe care le ungem cu cele 25g de margarina ramasa.

Dupa ce aluatul a crescut,



se împarte in 12 bucati egale.

Se intind cu sucitorul, se formează cercuri, se cresteaza in 5 laturi ca niste petale, se asează umplutura pe mijlocul cercului -cam doua linguri pline de branza, dar suprapuse si se ridica petalele peste umplutura dupa ce le-ati uns in prealabil cu ou batut. Astfel se formeaza placintele sub forma de trandafirasi.
Cred ca imaginile sunt indeajuns de graitoare.








Se asează trandafirasii in tavi, se mai lasa putin la crescut(15min), timp in care se ung cu ou batut.


Se coc la cuptor la foc potrivit pana se rumenesc.


Se mananca simple sau pudrate cu zahar.
Eu le-am mai imbogatit cu sirop de zmeura, facut de mine ;-)



Un "trandafiras" pentru Liliana si pentru voi!



Am participat in vara lui 2010 la un concurs gastronomic pe siteul avantaje.ro cu mai multe retete, vreo 10, printre care si aceasta. Am castigat mai multe produse si o tigaie wok.

14 comentarii :

  1. Foarte fain imi place,super...Pozdrav.

    RăspundețiȘtergere
  2. Superbi trandafirasi tai... ti-ai iesit foarte... cool... Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  3. ce inventive sunt unele dintre noi!excelent arata trandafirasul asta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nici nu stii cat de mult imi face placere sa intru in bucataria voastra.........intotdeauna gasesc lucruri frumoase si bune.Tare,tare mult imi place trandafirasul.
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Liana esto es delicioso, me encantaría probarlas, ahora!!!!,
    Besitos y que tengan un buen fin de semana.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce minunatii faci tu! Arata atat de bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata super,vreau si eu,,,,te pup si o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  8. Vai de mine cat de bine arata.Ce pofta mi-ai facut.Seara faina iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua, blogul dumneavoastra arata tare imbietor! Ati afirmat undeva(la Surac), ca stiti sa faceti turte coapte pe tabla la aragaz. Sunt convinsa ca va ies foarte bune! Mi-ati putea da si mie reteta, daca nu este prea greu? Va doresc o seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  10. Dupa cum arata, mai-mai ca as renunta la post. Ma abtin totusi :D

    RăspundețiȘtergere
  11. Trandafirii astia sunt letali, draga mea!
    Congrats! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Va multumesc tuturor pt. comentarii si va imbratisez cu drag!
    Si eu am fost foarte incantata de ei...la fel si baietii mei ;-))

    RăspundețiȘtergere
  13. Belea de belea,salivez deja ;)) bvvvvvvv arata demential

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.