Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

vineri, 5 martie 2010

Mucenici cu aluat fraged

MADE BY LIANA



"Pentru cele sau cei care nu au rabdarea sa framante aluatul si care nu suporta caldura necesara pentru ca plamadeala sa creasca, vom divulga un secret de reteta care va va face sa cresteti in ochii familiei (in special ai soacrei!) sau chiar ai prietenilor, pentru aspectul lor, dar si pentru gust."

Introducerea aceasta era la inceputul retetei de Mucenici cu aluat fraged in rev. Unica din 1998!!! Eram il al doilea an de casatorie si trebuia sa bucataresc...mi-am luat inima in dinti si mi-am zis sa o incerc...oricum, soacra-mea sta la mai multe judete distanta de mine, deci nu s-a pus problema sa o impresionez pe ea, ci pe sotul...si colegele de serviciu...parca si-acum vad chipul mirat al contabilei care m-a intrebat de vreo n ori:"Tu le-ai facut???"...bine, si-acum sunt destui necredinciosi care-mi pun aceeasi intrebare, dar conform spuselor unei prietene, cei care ma intreaba acest lucru, nu au incredere in ei ca pot sa le faca, daramite in altul...sow:

Ingrediente:

Pt. aluat:
4 oua,
25 g drojdie,
un sfert de pachet de margarina,
4 lg de smantana,
o ceasca de lapte caldut,
zece linguri de zahar,
faina 1 kg,
un praf de sare




Pt. uns si umplutura
1 ou,
400 g miere,
250 g nuci macinate,
scortisoara,
250g zahar,
o portocala,
coaja de la o portocala.



Mod de preparare:

Itr-un vas se pun cele patru oua peste care se adauga zaharul, margarina putin topita(10 sec. la microunde) si cele patru linguri de smantana.



Drojdia se va dizolva in laptele caldut- din ceasca plina de lapte, am varsat jumatate intr-un bol si astfel mi-a ramas jumatate in ceasca si am dizolvat drojdia,



apoi am incalzit si laptele din bol, tot la microunde 10 sec. si l-am turnat peste compozitie.
Aceasta compozitie se va amesteca cu faina proaspat cernuta,



apoi se vor amesteca toate ingredientele.

In momentul cand compozita se va omogeniza, se va framanta putin, pret de 5 minute, pana cand se va dezlipi de pe mana.


Vasul cu aluatul se va aseza la frigider timp de jumatate de ora, invelit in folie de aluminiu-eu l-am lasat mai mult de 1 h, ca a trebuit sa-i dau de mancare lui Tudor, dupa care se va scoate si se va imparti in 40 de bucati, exact cati mucenici au fost.



Asaaa...umplutura...peste cele 250 g de nuci macinate am varsat vreo 250 g zahar pudra-adica o masina de macinat plina!, hi, hi, hi, am presarat scortisoara si apoi am impartit cantitatea in doua, una pentru umplutura si cealalta pentru ornat.

In compozitia pt. umplutura am turnat sucul de la o portocala mica proaspat stoarsa si am pus si o lingurita de coaja de portocala cu zahar...ihmmm, foarte aromata! Ideea aceasta de umplutura am preluat-o de la Alina Istodorescu, caruia ii multumesc mult de tot!



Din fiecare mingiuta de aluat, stiu ca o sa vi se para mica, dar nu e, zau! se face un sul




Se fac colacii in forma de 8







se ung cu ou batut si se dau la cuptor cel mult 30 de minute.

Pt. mucenicii cu umplutura, am luat o mingiuta de aluat si cu sucitorul am incercat sa fac un dreptunghi pe care am pus putina umplutura, am rulat si am lipit marginile cu ou batut, pt. ca era prea infainat si nu se prindea nicicum.



Cand prind o culoare aurie, sunt gata!



se scot, se lasa sa se raceasca, se ung cu miere


hehe, ajutorul de bucatar si-a facut aparitia imbatat de arome si l-am pus imediat la treaba-sa-mi faca poza!...bine, si pe urma sa spele vasele, hi, hi, hi


si se tavalesc prin nuca.



aici sunt cei umpluti...doar 13 buc. mi-au iesit, ne-am cam batut pe ei...


si sectiune




aici mucenicii simpli


Sunt o pufosenieee, credeti-ma!

Poftiti la muceniiici!

6 comentarii :

  1. Nu am mai auzit de un astfel de aluat pentru mucenici, desi eu sunt din zona Moldovei - Bucovina+Moldova de est - unde asa se fac mucenicii. Trebuie neaparat sa-i incerc! Felicitari si pentru blogul tau pe care l-am descoperit abia acum! O primavara frumoasa si La multi ani pentru azi!

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani, Elena draga si multumesc din suflet pt. aprecieri! O zi frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  3. au iesit super buni !! iti multumesc din suflet pt reteta.ai avut dreptate ca sunt pufosi :)PUP

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc, Dely!
    Ma bucur ca ti-au placut. Inseamna ca ai impresionat-o pe mama soacra...:-)

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani, pentru ziua de ieri :)! As pofti si eu la asemenea mucenici fragezi ! O primavara minunata !

    RăspundețiȘtergere
  6. maine am sa incerc acest aluat, eu il pregateam altfel

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.