Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 8 octombrie 2011

Chec Madeira -cu portocala si lamaie

Made by Liana







Asta-primavara am dat peste Checul Madeira la Micul pe blog. Mi-am notat reteta, ca multe altele minunate de pe blogul ei, care sunt inca pe lista de asteptare...dar pe asta l-am prestat!

Si ce m-a atras si mai mult a fost faptul ca nu contine agenti de crestere!!! Nu tu praf de copt, drojdie sau bicarbonat de sodiu, otet sau amoniu. Super, super!!!

Recunosc ca nu-s amatoare de lamaie, ci de portocala. Asa ca am adaugat si coji confiate de portocale si lamaie la checul Madeira, l-am si insiropat cu suc de portocala, parca mi-e teama sa-i mai zic Madeira...hm...Madeira lemon by Micul si Madeira orange&lemon by Liana. Parca asa mai merge, nu?

Multumesc mult de tot Micul a.k.a Yvone pentru reteta!
Pot sa-ti spun cu mana pe inima ca e cel mai bun si mai inmiresmat si mai aromat chec ever!!!


Ingrediente:

250g faina,
o lamaie,
o portocala,
225 grame unt/margarina,
4 oua
275g zahar,
35 ml apa,
50g coaja de portocala si lamaie confiata.


Mod de preparare:

1. Se incalzeste cuptorul, se unge tava de chec cu margarina si se tapeteaza cu faina sau cu hartie de copt.
Se curata lamaia si portocala cu un curatator de legume,


apoi se taie in fasii lungi si subtiri, eliminand partea alba.
Se pun fasiile intr-un vas, se acopera cu apa si se pun pe foc.




Se lasa sa fiarba un minut, se spala cu apa rece si se repeta operatiunea.

Intr-un alt vas se pun 50g zahar si cei 35 ml apa si se da focul incet, lasandu-se pana se topeste zaharul. Se adauga cojile de lamaie si de portocala si se lasa sa fiarba pe foc pana cand devin sticloase.

2. Se scot cojile din sirop si se pun pe hartie de copt la racit.



Margarina moale se bate cu zaharul si se adauga pe rand ouale.




Apoi se cerne faina si se omogenizeaza.



Se adauga si bucatelele de lamaie si portocala confiate si se amesteca bine.



Am gasit la Real o cutie de 250g cu vreo 5 ron, cred...nu mai stiu exact pretul :P

3. Se toarna aluatul in tava iar deasupra se pun fasiile de lamaie si portocala din sirop



si se da la cuptor pana trece testul scobitorii, in jur de 1 ora si 10 minute.
In siropul ramas se stoarce sucul de la o portocala si se insiropeaza checul racit.




Merge de minune cu o cana de lapte cald sau rece, zice sotul, incantat de gustul dulce-acrisor al parfumatului chec ;-)



Eu am servit doua felii de chec cu un pahar de suc de portocala proaspat stors! Si mai adevarat a fost gustul, aroma, savoarea ;-)

Tips: In primele 15 minute dati focul la putere maxima si nu deschideti sub nicio forma cuptorul. Apoi dati la 180 de grade si verificati dupa o ora daca este gata.

22 de comentarii :

  1. Ti-a iesit superb, prezentarea e de nota 20.Ce sa mai spun ? Ca ma bucur enorm ca v-a placut, iar daca a mancat si Tudor mi-a facut ziua de azi mai frumoasa.
    Va pup cu drag pe amandoi si va doresc weekend minunat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac foarte mult pozele, prezentarea si checul, desigur! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Aceste arome sunt tare imbietoare,iar checul arata super.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Micul-multumesc frumos, esti o draguta! Sigur ca a mancat si Tudor, chiar ma asteptam sa scuipe cojile confiate, dar nu a fost asa si m-am bucurat tare mult ca a mancat o felie intreaga de prima data.Merci mult inca o data pt. reteta, sunt pregatita sa fac si altele de la tine ;-)Te pupam cu drag :*

    @Marius- multumesc!

    @Dia- cu aromele ne-a imbatat si pe noi, apoi cu textura fina-fina ;-) pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Un chec aromat si foarte colorat. Arata imbietor. Pup si duminica frumoasa!

    PS: merge greu pagina.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Antonina- portocala sau lamaia? :P

    @Sara-eu-l vad decat auriu...hi,hi...dar de aromat e super aromat! pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Felicitari Liana pentru ceea ce ai facut.
    Minunat a iesit.
    Trebuie testata reteta asta...
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  8. @Sidy-multumesc! testeaz-o, ai sa o repeti cu siguranta. pupici

    @Cat- merci, merci!

    @Naty-si gustul a fost o nebunie ;-)

    RăspundețiȘtergere
  9. Gata l-am facut :D. A iesit bine cred.
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  10. @Rusule-tu esti Superman, mai, bravo!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Acum, ca l-am si gustat pot sa zic ca este superb bun, un pic cam dulce, dar tocmai asta il face atat de bun ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. @Kadia- ma bucur ca ti-a placut, sotul tau e un super bucatar, dar sa stii ca al vostru a fost prea dulce de la rahat, la mine cojile confiate nu au fost dulci deloc.

    RăspundețiȘtergere
  13. miam miam! eu mi-am luat o bucățică! am impresia că am ajuns la fix, că era cam goală tava! hihihi

    RăspundețiȘtergere
  14. Parfumul de portocala mi-a invadat narile! Mmmmmmmmmmmmm!

    RăspundețiȘtergere
  15. @Georgiana- ai ajuns chiar la fixul fixului! ;-)

    @Maya-asa e si mie, la fel!! :*

    RăspundețiȘtergere
  16. Arata tare , tare bine , parca ii simt mirosul .

    RăspundețiȘtergere
  17. @Dorina-merci! daaa, din poza, ca nu mai este, s-a terminat prea repde :(

    RăspundețiȘtergere
  18. e pufos si copt fara praf de copt?

    RăspundețiȘtergere
  19. Da, e foarte pufos si foarte copt si fara praf de copt. Nu e o minune, e o realitate.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.