Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 12 iunie 2010

Tarta cu mac

Made by Liana











Aceasta tarta cu mac e preferata mea!
Am reteta din rev. Numai pentru tine, stiti deja, din anul de gratie 96-97. Ei bine, cred ca nu a existat an in care sa nu o fac.
Acum, fiindca si aranjamentul conteaza foare mult in realizarea unei fotografii culinare perfecte, am decis sa "devastez" un lan de maci...hi,hi,hi.
Am venit acasa cu ditamai buchetul...dar pana am facut eu tarta, saracii maci si-au cam pierdut petalele...

Ceea ce m-a uimit a fost invazia melcilor. N-am putut sa pun piciorul in lan, fara sa dau peste niste melci indragostiti si iubareti nevoie mare, desi melcii cica-s hermafroditi...plus ca erau "cocotati" pe fiecare fir de iarba, grau, mac, mar, plop s.a.;-)
Si mi-am amintit de bancul ala tare cu ardeleanu...

"Un ardelean vrea sa se ia la intrecere cu varu-su din strainatate la prins de melci.
Se duc in padure si isi dau intalnire intr-o ora, sa compare prada.
La timpul stabilit, verisorul se intoarce cu doua cosuri pline de melci in timp ce ardeleanul vine cu cosul gol.
- Ce-ai facut, mai, vere? il intreaba pe ardelean.
- Apai si melcii astia... cand sa te apleci sa-i iei de jos, ei tzusti! printre picioare... raspunde ardeleanul dezamagit".

Asa, sa revenim la macii nostri...la tarta mea de mac, de fapt. Excelenta!

Timp de preparare: cca 2h

O portie contine cca 420 de calorii

Ingrediente:

300 ml lapte,
200g mac,
150g zahar,
1 plic zahar vanilat,
375 g faina,
200g margarina Unirea,
1 ou,
1 lingurita praf de copt,
coaja rasa de la o lamaie,
100g migdale,
1 plic de budinca vanilie,
1 galbenus pt. uns.




Mod de preparare:

Se fierbe laptele.
Se adauga macul-eu il macin intotdeauna in masina de zahar-50g zahar si zaharul vanilat,



se amesteca bine, apoi se lasa sa se raceasca.

Se amesteca faina, margarina- restul zaharului, oul, praful de copt si coaja de lamaie



pana cand se obtine un aluat consistent.



Se pune la rece pt. 30 de min.

Se intinde 1/3 din aluat pe fundul...ups! sorry...unei forme cu diametrul de cca 26 cm. Alta 1/3 din aluat se ruleaza si se asaza pe marginile formei.
Eu am dat-o la cuptor pt. ca prima data cand am facut tarta, nu a fost prea copt aluatul, si-atunci il las inaite la cuptor cam 15 min. pana vad ca prinde putina culoare.

Se adauga praful de pudinca




si migdalele la compozitia de mac si se amesteca bine.
Eu de cele mai multe ori am pus nuca macinata cu stafide. Acum am avut migdale si ar fi trebuit sa le tai in bucati mici, dar n-am mai avut rabdare, asa ca le-am macinat...



Se intinde compozitia pe aluat.



Din ultima bucata de aluat se taie fasii si se asaza in forma de gratii peste compozitia de mac.



Se freaca galbenusul cu putina apa si se intinde pe fasii.

Se pune tarta in cuptorul incins si se coace cca 45-50 de min.

Se lasa sa se raceasca si se serveste cu frisca. Noi, ca de fiecare data, am spus "pas", deci fara.

O sectiune delicioasaaaa...





O feliuta pt. fiecare...







32 de comentarii :

  1. Sunt siderata ! Nu sunt adepta exprimarii pompoase, dar, de data aceasta, simt ca numai un cuvant ca "siderata" poate sa comunice starea care m-a cuprins la vederea retetei.Ideea de a orna cu maci de camp o tarta cu mac este minunanata.Nici vorba de efect diminuat, din cauza macilor "sifonati" !Splendid !De altfel, stilul - elevat - face ca mie sa-mi fie pe plac reteta, pe care o voi prepara de indata ce trece canicula asta.
    Felicitari !
    Ina

    RăspundețiȘtergere
  2. OMG,ce strat generos de mac!cum sa nu fie tentanta?o prezentare minunata,de asemenea!felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ciao cara!! Una crostata veramente deliziosa e particolare!! Complimenti Sei bravissima!!

    RăspundețiȘtergere
  4. E super reteta. Am s-o incerc negresit pentru ca imi place la nebunie macul. Desi pana acum n-am facut decat baigli cu mac.
    Felicitari si pentru aranjamentul cu flori de mac.

    RăspundețiȘtergere
  5. desi nr de calorii pe portie m-a cam speriat,la cat de bine arata tarta as uita de dieta pentru cateva minute.minunata prezentare!o seara minunata

    RăspundețiȘtergere
  6. Alison- multumesc, tu esti o generoasa!

    Manuela- grazie mille, cara!

    Cristina- multumesc frumos, merita sa o incerci, plus ca inca se mai gasesc maci...

    Sarah- asa scria in revista...desi uita-te ce putin zahar contine, deci nu e dulce, dar aluatul, laptele...na, se aduna. Multumesc! O seara faina

    RăspundețiȘtergere
  7. E minunata reteta, de retinut. Cat priveste decorul.... felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ina, draga, multumesc!M-am speriat cand am vazut ca ai ramas "siderata"...chiar asa, ma gandeam, sa fie tarta mea de stupefianta? Pe urma am inteles ca ai ramas mai mult decat placut surprinsa. Inca o data iti multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Am inceput sa apreciez macul acum la "batranete".Foarte interesanta tarta ta.Retin reteta.Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  10. Lilly- niciodata nu e prea tarziu pt. un mic rasfat.Multumesc!

    VDaiana- multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  11. Superba tarta.. n-am incercat pana acum o umplutura cu mac, dar ar cam fi cazul ca mi-ai cam facut pofta :P

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc, Olgutza!...da'sa nu dai vina pe mine din cauza caloriilor, ok? O zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  13. Delicios "dulcele"si deosebit modul de prezentare...Maci cu mac :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc, Evelina...deh, fac si eu ce pot...

    RăspundețiȘtergere
  15. Ai devastat un camp de maci dar a meritat!!!
    Arata mortal!!!Si cum eu ador maci si prajiturile cu mac....fur reteta!!!O seara faina draga mea!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. J'adore les graines de pavot et ta tarte est du plus bel effet.
    Il faut vraiment 300 litres de lait ou c'est une erreur? Cela me semble un peu trop.
    Bonne semaine et à bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  17. que hermosa presentacion, y se ve riquisima la tarta amiga. te mando saludos.

    RăspundețiȘtergere
  18. Elena- muchas grazias!

    Judy- asa e, multumesc!Fur-o cu drag si anunta-ma cand o faci, draga mea.

    Nadji- oui, c'est ca, ma cherie amie, c'est une erreur...mea culpa...il faut 300 ml de lait...Merci beaucoup!

    Sergio-grazias y io te mando saludos.

    RăspundețiȘtergere
  19. Tarta arata grozav, ca si preparat in sine, dar si prezentarea! Macii aia parca spun cat este de buna tarta. Eu sunt un fan mac, deci, iti dai seama ca voi incerca sa o fac. Mai ales ca este atat de "generos" incarcata de mac!
    PS Scuza-ma ca te intreb, de ce nu ai inscris reteta la concursul de pe Blogul lui Tavi? Arata nemaipomenit fata de unele retete de acolo!

    RăspundețiȘtergere
  20. Che meraviglia!!!! Il tuo blog è bellissimo e questa torta è veramente stupenda come questi papaveri che amo tanto anch'io!!!! Grazie mia cara della visita, un bacio

    RăspundețiȘtergere
  21. Multumesc pt. aprecieri, Elena. Sa stii ca se mai umfla compozitia de la praful de budinca, plus migdalele...Cat despre concursul lui Tavi, ma gandesc sa particip, dar cu tortul Henessy.

    Lady Boheme- grazie mille!

    RăspundețiȘtergere
  22. waw!!!!!elle est magnifique et très gourmande
    bravo mon amie avec cette tarte tu me tiens par les sentiments
    j'adore
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  23. Romanii credeau ca macii pot vindeca ranile din dragoste,iar grecii vedeau in mac farmecul dragostei si credeau ca floarea e un semn al fertilitatii si ca aduce sanatate si putere !
    Eu tin cont de parerea lor,dar netinand cont de calorii as servi-o pe toata!

    RăspundețiȘtergere
  24. Foarte buna ,eu am mai furat o feliuta.

    RăspundețiȘtergere
  25. Superba ca aspect si cu siguranta delicioasa! Felicitari pentru reteta! Si eu ador macul,si chiar cautam o reteta de prajitura in care sa domine macul,acum noroc cu tine ca ai facut-o tu si mi-ai dat ideea...Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  26. Deci, nu mai pot de pofta! Abia astept! - Sfantul Luca

    RăspundețiȘtergere
  27. Ai prea multe comentarii, asa ca nu stau sa le citesc, ci te intreb direct: cu ce ai taiat fâșiile alea? Mereu m-am intrebat cum de ies asa, cu onduleuri... :)
    Intelegi de ce imi este greu sa intru pe blogul tau? Ma faci sa stau zilnic in bucatarie, pentru ca poftesc la tot ceea ce vad aici... Nu vrei sa ma infiezi? Eu iti spun mami si tu ma servesti cu toate bunatatile astea. :)

    RăspundețiȘtergere
  28. Faina tarta. Asezonata cu un banc e si mai faina.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.