Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 10 decembrie 2011

Prajitura cu pere si scortisoara

Made by Liana






Doamne, atat e de bine cand e bucataria inmiresmata si cand se raspandeste pe sub usi parfumul scortisoarei, aducand buluc pofticiosii in pragul usii si facandu-i sa intrebe cu ochii stransi si gura uscata: "Inca nu e gata??"
"Mai putin"-le raspund si le zambesc sagalnic, trimitandu-i de pe teritoriul meu, pana la noi ordine, desigur :P

Am caietele de retete de la Dr.Oetker. In cel cu nr.23, am gasit aceasta minunata prajitura, fiind prima din cea care "Imbogateste aromele toamnei!".
Nu am rezistat sa nu o fac pe data ;-)

Ingrediente:

200g unt,
150g zahar,
1 plic zahar vanilat,
2 oua,
150 ml lapte,
250g faina,
1/2 plic praf de copt cu sofran Dr.Oetker.

Pentru umplutura:

5-6 pere(650g),
250ml vin alb,
100g zahar,
1 lingurita rasa de scortisoara,
1 lingurita esenta de portocala,
1 plic Vege Gel/Gelatina,
200ml apa rece,
1 plic budinca de vanilie.




Pentru decor:

200g zahar praf
4 plicuri zahar vanilat,
1 plic de scortisoara.

Mod de preparare:

1. Se bate spuma cu mixerul untul/margarina, zaharul, zaharul vanilat, laptele si ouale. Se adauga faina amestecata cu praful de copt.




Eu nu am avut cu sofran, dar am avut sofran separat, de la Kotanyi si l-am folosit pe acela. Nu a schimbat cu nimic, nici gustul, nici culoarea...
Se toarna aluatul intr-o tava (30x40cm) acoperita cu hartie de copt.




Se introduce tava in cuptorul preincalzit si se coace aproximativ 20 de inute.

2. Blatul fierbinte se rastoarna peste o hartie tapetata cu zahar pudra, iar hartia de copt se sterge cu putina apa rece si se trage usor de pe blat.
Eu nu am facut asa, am lasat blatul sa se raceasca cu hartie de copt cu tot. Nu am avut nicio problema.
Dupa ce se raceste, se taie blatul pe latime in 2 parti egale.

3. Se curata perele, se scot samburii si se taie bucatele mici. Se amesteca bine cu telul vinul cu Vege Gel-eu am folosit Gelatina, se adauga zaharul si scortisoara si se pun pe foc pana la primul clocot. Se adauga perele si se lasa sa clocoteasca timp de 2 minute amestecand continuu.



Se amesteca continutl plicului de budinca cu apa si se adauga in compozitia de mai sus. Se lasa sa dea un clocot, amestecand continuu, se adauga 1 lingurita esenta de portocale si apoi se trage de pe foc.

4.Se toarna umplutura peste blat si se acopera cu cealalta jumatate de blat.




Se lasa la frigider timp de 3 ore.

5. Se amesteca zaharul pudra cu cel vanilat si se pudreaza prajitura.Eu am cernut zaharul.
Pe o coala A4 am desenat o para, am decupat-o lasand o margine de vreo 3-4 cm, apoi am decupat-o in interior. Cu sablonul astfel realizat am facut pere cu scortisoara pudra.




In reteta, in loc de zaharul pudra era frisca, dar io nu-s prietena cu frisca si nu stiu daca as mai fi reusit sa fac perele din scortisoara asa de bine.Si in loc de scortisoara era cacao, dar nici asta nu-mi place.
Eu zic ca zaharul cu scortisoara sunt mai bune decat frisca si cacao, plus ca am facut aceasta prajitura pe gustul meu...adica pe al nostru ;-)


17 comentarii :

  1. Pe gustul nostru ai vrut sa spui,nu-i asa?Ca si mie imi place super mult."Fur "o bucatica si am plecat.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Yami! yami! am venit si eu dupa miros de scortisoara si portocale. O felita mica, mica si pt. mine mai este ? sau a-ti papat tot,tot tot?

    RăspundețiȘtergere
  3. @Dia-da,da,da, pe gustul nostru, rectific! Virtual poti sa furi o bucatica, fizic...nope :P pupici

    @Daniela- am papat tot,tot, tot! Da' mai facem si te chemam, ok? puup

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca DiaMar si Daniela's nu au papat tot, mai iau si eu o bucatica. Duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. excelenta combinatia si foarte frumos decorata! imi place ideea cu sablonul homemade! Felicitari si pupici ♥

    RăspundețiȘtergere
  6. @Sara-ar fi vrut si ele ca si tine sa pape o bucatica, dar nu mai este, ca am facut prajitura asta acum vreo doua saptamanani...dar puteti manca virtual, ca sa nu va suparati ;-)))

    @Emily-multumesc! Cat despre sabloane, intodeauna mi le fac singura,pe astea mai deosebite, daca nu am forma, altadata nici nu mai am nevoie, fac desenul direct din cutit, vezi Fursecurile Nesquik. Pupici!

    @Teo-inseamna ca suntem pe felie ;-)

    RăspundețiȘtergere
  7. Trimite si mie o feliuta,stii unde stau,platesc eu taxi pana la mine.Arata minunat,imi place si mie combinatia asta,de fapt imi placea si cea originala de care zici.Oricum e super...desenul perelor e perfect.

    RăspundețiȘtergere
  8. hahahahaha, pana sa vad pozele de pe parcurs n-am realizat ca sunt pere desenate in ciocolata! Chiar am observat ca e un desen in ciocolata si ma intrebam ce ai vrut sa faci. Acum mi-e clar :))))))

    RăspundețiȘtergere
  9. Cat de bine ti-au iesit !!!Felicitari !
    Vreau si eu sa gust putin...se poate ?
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  10. @Veronica-hi,hi, too late! Zi cand vii la mine si mai fac o tura :*

    @Kadia mea draga, nu e ciocolata, e scortisoara pudra...am pus sablonul, am presarat pudra si am tras sablonul...deci sunt pere de scortisoara ;-)

    RăspundețiȘtergere
  11. Delicioasa combinatie! Si ce frumos ai coafat-o !! Super arata! pupici

    RăspundețiȘtergere
  12. pai si eu n-am voie sa visez la ciocolata? Merg si cu scortisoara… ce parfumate trebuie sa fie!

    RăspundețiȘtergere
  13. Sarbatorile de iarna sa va invaluie cu miresmele lor,ca si prajitura ta cu scortisoara:),iar Anul Nou sa va aduca multe,multe satisfactii si impliniri!

    RăspundețiȘtergere
  14. draga mea,iti doresc din tot sufletul ca in 2012 sa ti se indeplineasca toate dorintele,sa fii sanatoasa si fericita alaturi de cei pe care ii iubesti.la multi ani!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.