Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 1 aprilie 2010

Cozonac Trandafir

MADE BY LIANA



Prin anul de gratie 1996 a aparut o carte de retete de prajituri nemtesti, foarte frumoasa. O prietena de-a mea a cumparat-o si eu mi-am notat cateva retete. Aceasta e una dintre ele, cu titlul de Prajitura Trandafir.
Eram in primul meu an de casnicie, asadar am facut-o ca la carte, am cumparat martipan si dulceata de trandafiri...care sincer, nu prea ne-a placut...Cred ca am facut aceasta prajitura de vreo 5x pana acum si sor-mea mi-a zis ca e cozonac prima data...eu habar n-aveam, eram novice la 22 de ani intr-ale bucatariei...bine, ca nici acum nu sunt mai breaza, dar macar mi-am dat seama ca e cozonac si nu prajitura. Da'cozonacu' nu e prajitura? Habar n-am...o fi, ca doar in categoria Dulciuri intra. Oricum ar fi, imi place foarte mult acest cozonac Trandafir (acesta e facut anul trecut, 2009).

Ingrediente:

380 g faina,
125 ml lapte,
30 g drojdie,
60g zahar,
60 g unt,
1 ou,
un praf de sare,
putina coaja de lamaie sau portocala.

Pt.umplutura:

100g alune macinate sau nuca,
150g martipan,
3 lg esenta de rom,
125 g frisca,
unt pt forma,
1/2 pahar dulceata de trandafiri.

1. Intr-un castron se pun faina, laptele, drojdia, zaharul, untul, oul, sarea si coaja de portocala (preferata mea!) si se framanta pana se obtine un aluat tare, care sa nu se lipeasca de degete.



Se lasa la rece 1h.

2. Pt.umplutura se amesteca alunele/nuca, martipanul, un ou, esenta de rom si frisca.( Eu am folosit un plic de frisca de la Dr.Oetker pe care l-am batut cu 120 ml lapte. Din pacate, am turnat toata frisca peste ingrediente, din greseala, am uitat sa masor doar 125 ml de frisca, astfel ca umplutura mi s-a cam revarsat, dar am turnat-o la final peste floare...).

Am cumparat un martipan de 175 g cu 5 lei,



l-am "decojit" de ciocolata


si l-am taiat marunt, desi mai bine il dadeam pe razatoare. Cine nu gaseste martipan, sa puna migdale macinate sau daca nici din astea nu gaseste si nici alunele nu-i plac, atunci sa puna 250 g nuca si-atat!



3. Se presara faina pe masa de lucru si se intinde foaia de aluat. Se raspandeste proportional umplutura, marginile se lasa libere.



Rulati aluatul cu ambele maini pe toata lungimea si masurati cam cate bucati va ies daca taiati aluatul in felii de 4 cm.
Mie mi-au iesit 14 buc.- 10 pe margini, 4 in centru. Si-am pus peste, umplutura ramasa...


Dupa ce le-ati asezat in forma unsa cu unt astfel incat sa va iasa o floare, acoperiti cozonacul si lasati-l la loc cald 1/2 h ca sa dospeasca.

4. Cuptorul se incinge la 200 grade. Se da cozonacul la copt 10 min. la aceasta temp., apoi se scade la 180 grade si se lasa 20 min.

5. Se fierbe dulceata de trandafiri, aici am folosit pasta de maciese si se unge prajitura calda cu pensula.


O sectiune delicioasa...



Sarbatori Pascale fericite si indestulate va doresc!!!

2 comentarii :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.