Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 19 iulie 2010

Tocanita de curcan

MADE BY LIANA








Aveam la congelator o pulpa superioara de curcan-primita de la ai mei, de la sat. Am dat peste reteta aceasta in rev. Numai pt. tine din anul de gratie 96...sau 97, nu stiu exact, important e ca am pastrat-o si uite ca am si valorificat-o. Si bine am facut!

Timp de preparare: 30 de min.
O portie contine: cca 410 calorii.


Ingrediente pt. 4 persoane:

600-800g pulpa superioara de curcan,
1 ardei gras verde,
1/2 ardei capia rosu,
1 morcov,
1 praz,
2 linguri pasta de rosii,
150 g smantana,
sare,
piper,
boia dulce.



Mod de preparare:

Se taie carnea in cuburi mari, iar prazul in rotocoale fine.

Pulpa a fost destul de grasa, atfel incat am pus-o direct in tigaia wok foarte bine incinsa, fara sa mai adaug ulei.



Se perpeleste bine carnea.

Se condimenteaza cu sare si piper, se scoate din tigaie si se mentine calda.

Se spala legumele, se curata si se taie cubulete. Se calesc in grasimea incinsa.



Se amesteca bine pasta de rosii-kechup facut de soacra-mea- cu smantana.



In revista zice sa pui si o lingura de amoniac...da'io n-am cumparat si n-am folosit niciodata asa ceva, deci n-am pus...si se adauga peste legume.

Se lasa putin sa fiarba.

In final se adauga carnea.



Se condimenteaza cu sare, piper si boia dulce- o lingura. Se decoreaza cu cateva rotocoale de praz.

O garnitura potrivita este orezul-cu mult patrunjel.



De-li-cioa-sa carnea de curcan fiarta in smantana. Te lingi pe degete, nu alta. Ideal ar fi sa nu fie degetele tale...hi,hi,hi! ;-)

12 comentarii :

  1. Hola!! que deliciosa se ve esa carne! tiene un color divino..
    besos
    Gaby

    RăspundețiȘtergere
  2. liana,o tocanita de vara minunata,in moldova o facem des,folosim usturoiul in locul prazului si o mincam ,bineinteles ,cu mamaliga.ii mai adaugam si ceva marar sau patrunjel verde...amoniacul era pt. fragezirea carnitei,dar nici eu nu l-as fi folosit in locul tau!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata apetisant... daca si soacra si-a adus un aport... ha ha ha... glumesc. O saptamana frumoasa.
    Pupik.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Gaby- gracias!

    @Alison-multumesc frumos pt. sfaturi! S-a fragezit atat de fain carnea in smantana, cum n-as fi crezut. Te pup

    @Sara-mereu tb sa le multumesc socrilor si parintilor mei ca ne fac viata mai usoara ;-)

    @Alison- sa tot mananci, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere
  5. Vai ce bine arata! Venisem sa iti ofer niste premii (la mine pe blog), dar plec cu o reteta noua in folderul meu pentru TESTAT NEAPARAT! O zi frumoasa pentru tine.

    RăspundețiȘtergere
  6. des légumes bien mijotés et parfumés, j'adore
    une assiette qui sent bon l'été
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  7. @Kadia-multumim frumos pt. premii, o sa le postam in curand. Chiar ne-ai facut ziua frumoasa, sa stii ;-)

    @Fimere- oui, c'est vrai, merci beaucoup.

    RăspundețiȘtergere
  8. Amoniac in tocanita? Cam ciudat, n-am mai auzit. Stiam ca se foloseste pt fragezire, dar la un biet curcanel nu stiu daca era cazul. Oricum, bine c-ai sarit etapa ca miroase tare rau amoniacul ala.
    Intr-adevar ar fi mers grozav c-o mamaliguta. Dar cred c-a fost buna si asa :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Vad ca te pricepi la gatit,super arata,bafta in continuoare...

    RăspundețiȘtergere
  10. Un plat plein de saveurs. La sauce doit être très bonne.
    J'en aurai goûté avec plaisir.
    A bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Smaranda- n-am folosit niciodata amoniac si nici n-am sa folosesc si bine ca mi-ai spus ca miroase urat, nu stiam. Noi mancam mai mult orez, decat mamaliga, deci ne-a placut ;-)

    @Surac-sunt o biata amatoare cu experienta in propria bucatarie. Atat.Multumesc!

    @Nadji-oui, tres bonne, je t'assure. A bientot

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.