Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 7 noiembrie 2011

Praf de zane

Made by Liana








Zanele bune au nevoie de un praf stralucitor pentru a-si duce vraja la bun sfarsit.
Dar, cum tocmai s-a terminat stocul de praf vrajitoresc, decat sa fac comanda, m-am pus si l-am preparat.
Desigur ca l-am vazut pe multe siteuri culinare si pe multe bloguri,si sub denumirea de "praf de stele" si mi-ar fi greu sa nominalizez pe cineva, mai ales ca eu l-am facut in my way :P
Aveam nevoie pentru ceva extraordinar!!!

Ingrediente:

1 albus de ou crud,
1/2 lingurita tort gelee transparent Dr.Oetker,
3 lingurite de apa rece,
esenta de cafea Dr.Oetker.


Mod de preparare:

Albusul se dezleaga, nu se bate,nu trebuie sa fie spumos,dar oricat am tras de el, tot a facut spume...


Tort gelee-ul l-am pus intr-o cescuta, l-am amestecat cu apa rece, apoi l-am pus 5 secunde la microunde. Pe urma l-am mai pus inca 5 secunde pana s-a umflat bine de tot.




L-am adaugat in albus si am omogenizat.
Se poate pune la fel de bine tort gelee rosu-daca faceti decoratii rosii sau puteti folosi gelatina.

Apoi am pus esenta de cafea, vreo 5-8 picaturi pana cand culoarea a devenit cea pe care o vroiam.



Puteti folosi orice esenta vreti, atata timp cat culoarea e cea pe care vi-o doriti.
E bine ca praful de zane sa fie de aceeasi culoare cu decoratiile pentru tort/prajituri, altfel...nu da asa bine.

Cu o furculita am tras albusul pe doua farfurii:una de sticla si una de ceramica.



Am vrut sa vad care se comporta mai bine. Cea de sticla!!!

Am tras de albus pana pe margini, ca sa se usuce mai repede, altfel se lasa la temperatura camerei 24h pana se usuca bine de tot, iar eu vroiam ca maxim la pranz sa "sterg" praful ;-)

Operatia asta e bine sa fie facuta seara-ca mandea ;-)- si dimineata numai bine sa strangem praful...nu de pe tobe, ci de zane :P

Astfel ca inarmata cu un cutitas, a doua zi la pranz, am inceput sa rascai farfuriile cu grija. V-am zis ca cea mai bine s-a curatat cea de sticla,



cu cea bordo de ceramica am avut emotii, am crezut ca o stric, dar...din fericire n-am zgariat-o :P

Praful ca orice praf s-a depus in toata bucataria si pe hainele mele, iar la proba cantarului, a picat: doar 3 grame.


L-am pus intr-un borcanel mic-mic de tot(cred ca de icre), l-am infiletat si sus in dulap la loc racoros si intunecos.





Dar vreau sa va zic ca e cel mai stralucitor praf de zane ever!!!




Mai mult auriu, decat maro de la esenta de cafea, praful de zane m-a incantat!

Am facut si rosu, cu colorant alimentar, 2-3 stropi, dar se poate si cu tort gelee rosu:



Gata, fug sa fac o vraja cu el! Paaaaa

2 comentarii :

  1. Da bine pe decoratii , arata... altfel .L-am facut si eu acum vreun an , dar cu coloramt alimentar . Acum m-am lenevit , dar am golit portofelul . Cred ca revin la "homemade star dust ".

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce idee buna,n-a facut dar merita incercat!Pupici!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.