Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 28 martie 2010

Colac cu peste afumat










In Biblie, pestele este imaginea lui Iisus.
Pe simbolul ezoteric al Pestilor, a Salvatorului sau a Mantuitorului este fundamentata intreaga traditie crestina. Se stie ca pestele era un simbol al crestinilor, al lui Iisus, la inceputurile acestei religii.
In limba greaca, pestele este numit ICHTUS, acesta fiind acronimul pentru expresia sacra Iisus Christos Teos Uios Soter (Iisus Christos Fiul Lui Dumnezeu Mantuitorul). De aceea am ales pt. Sfintele Sarbatori de Paste, o reteta cu peste.
Am ales-o anul trecut de Paste, sincera sa fiu, dar cum de-abia de trei luni mi-am facut blog, am postat-o acum, n-am vrut sa se piarda...

Update: am refacut aceasta reteta cu peste afumat de la Ocean Fish si am schimbat fotografiile(2013) ;-)

Ingrediente:

Pentru aluat:
* 250g faina,
* 125g unt,
* 2 oua,
* sare,
* 1 lg  margarina.

Pentru umplutura:

* 350g peste afumat Ocean Fish,
* 2 ardei grasi(unul verde, altul rosu),
* 1 mar,
* 1 ceapa verde,
* 3 catei de usturoi,
* piper.

Pentru decor:

* 1 ou,
* migdale sarate si prajite.


Pregătire:

1. Pentru aluat:  se framanta bine faina cu untul, ouale batute cu un praf de sare si 2 lg de apa rece. Se mai pune faina daca e necesar (eu am mai pus 3-4 lg).

2. Aluatul astfel obtinut



se inveleste intr-o folie de aluminiu si se lasa la frigider 30 de minute.

3. Intre timp, curata pestele -eu am folosit hering afumat de la Ocean Fish




de pielita, dezoseaza-l (grea operatiune!) si rupe-l in bucati.


 4. Curata marul de coaja, taie-l in bucati mici, alaturi de ardei si de usturoi.




apoi asezoneaza-le cu sare si piper dupa gust.




5. Intinde aluatul pe masa presarata cu faina. In mijlocul foii intinde amestecul cu legume, mar si peste.



Ruleaza cu mare grija.

6. Asaza colacul astfel obtinut intr-o forma de gugluf unsa cu unt/margarina. Cresteaza aluatul din loc in loc in forma de zig-zag. Unge-l repede cu ou batut, presara migdale taiate bucati si coace la cuptor aprox. 25-30 minute la 180 de grade C.


Dupa un sfert de ora acopera-l cu folie de aluminiu, apoi verifica dupa 15 minute daca s-a copt. Din cauza marului, care efectiv se va topi, va fi ceva zeama in vasul de copt...eu am scos vasul din cuptor si am aruncat zeama de vreo 2-3 ori.


Ihmmm, migadalele sarate i-au dat un gust demential...Pozele acestea sunt vechi de vreo 4 ani, de cand l-am facut prima data.





Pofta mare!
Poze noi (2013).





3 comentarii :

  1. Fata draga, gand la gand, si eu azi am facut tot ceva de genul, mai mult o tarta cu ton ....trebuie sa fie delicios si colacelul tau, promit sa incerc.Pups

    RăspundețiȘtergere
  2. Yafa- gand la gand cu bucurie, numai ca gandul meu a fost cel de anul trecut...Pupici!

    GDC- ratustele sunt de fapt gaste...:-0
    Mie imi place si ce gatesti, sa stii.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.