Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 8 aprilie 2010

Prajitura Petre Roman

Made by Liana







E prajitura mea preferataaa! E cea mai bunaaa!
Reteta o am de la nasa mea, care la randul ei o are de la o "prajitureasa" de nunti. Si mi-a fost transmisa prin mail de catre draguta de Moni, sustinatoarea si prietena mea draga. Multumesc mult de tot, Moni!!!

Ingrediente:

Pt. o foaie: 3 oua,
3 lg apa rece,
6 lg zahar,
5 lg faina,
3 lg nuca macinata,
1 lgta bicarbonat de sodiu,
putin otet sau zeama de lamaie.

Se fac trei foi, deci triplati cantitatile.

Intr-un castron se bat albusurile de la cele 3 oua cu 6 lg de zahar, se adauga 3 lg de apa rece si se bat incontinuare.




Separat se freaca galbenusurile de la cele 3 oua cu o lingurita de bicarbonat pe care il stingem cu otet sau zeama de lamaie-eu am ales ultima varianta, adaugam cele 3 lg de nuca macinata si cele 5 lg de faina si le amestecam cu lingura, bine-bine de tot.




Adaugam 2-3 linguri de albus, ca sa se mai fluidizeze compozitia, apoi amestecam usor restul de albusuri in compozitia de galbenusuri.
Am tapetat tava cu hartie de copt si am turnat usor compozitia si am bagat-o in cuptorul preincalzit la 160 de grade.



Cred ca in 15 min. a fost gata.
Am procedat la fel si pentru celelalte doua foi...of, cate vase de spalaaat...

Ingrediente pt. crema:

300 ml lapte,
3 lg faina,
200 g zahar,
3 galbenusuri,
250 g margarina.

Fierbem la foc mic laptele cu faina, pe care am desfacut-o in putin lapte din cantitatea data, apoi adaugam galbenusurile. Lasam pana se ingroasa si da in clocot. Lasam la racit.
Separat frecam margarina cu zaharul si o amestecam cu budinca rece. Se obtine o cema fina.




Ingrediente pt. caramel:
400 g zahar

Doar peste primele doua foi se pune caramel, astfel ca am impartit cantitatea in doua, am pus 200 g zahar la topit, am turnat peste prima foaie si nu prea mi-a ajuns, asa ca pt. a doua foaie am mai adaugat 50 g zahar, deci 250 g si s-a umplut toata foaia de caramelul minunat.




Lasam la racit.

Ingrediente pt. spuma:

3 albusuri,
150 g zahar,
ciocolata.

Albusurile se bat pe baie de aburi cu 150 g zahar.




Asamblarea:

Peste prima foaie turnam caramel, punem jumatate din cantitatea de crema,




apoi urmeaza a doua foaie cu caramel, cealalta jumatate de crema, a treia foaie peste care turnam albusurile





si presaram ciocolata rasa sau "furnici" de ciocolata-eu am ales ultima varianta.





E o prajitura foarte dulce, aromata si inmiresmata dar e cu atat mai buna cu cat sta mai mult. Dupa veo 2 zile, foile au absorbit caramelul, de zici ca erau piscoturi caramelizate, nu alta.
Eu mai am un of ca nu a iesit la fel ca cea de la cofetaria unde tot mancam aceasta prajitura, unde crema era budincoasa, nu untoasa, ca a mea.
Dar am mai zarit doua retete diferite prin blogosfera, asa ca asteptati-va la o continuare. Prajitura Petre Roman 2...si 3...daca o sa sparg box-officeurile, fac si 4 si 5!!!ha,ha,ha!

28 de comentarii :

  1. Un gâteau bien réalisé qui semble délicieux.
    j'aime beaucoup.

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci, Nadjibella!
    C'est vrai, il est tres-tres delicieux!
    Bisous

    RăspundețiȘtergere
  3. il est beau il a l'air succulent j'aime beaucoup
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  4. Tu es un amour, Fimere, merci beaucoup!
    bisous

    RăspundețiȘtergere
  5. Budincoasa,cremoasa,gustoasa,aspectoasa ,aromoasa-si cate adjective or mai fi si s-or mai gasi-aceasta prajitura le merita din plin pe toate.EU chiar am mancat din ea si mi-a placut mult,mult de tot.In zilele libere o sa o fac si eu.Bravo sora-mea,te-ai intrecut pe tine!!!Felicitari din partea fam.Duhan-care a vazut-o,gustat-o si savurat-o!

    RăspundețiȘtergere
  6. Vai, sor'mea draga, de la o bucatareasa atat de priceputa cum esti tu, nu m-as fi asteptat la atatea laude pt. breaza de mine.
    Multumesc frumos, te pup si te iubesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Esti un talent.Cata munca,cata rabdare!
    Faptul ca sora ta, experta in multe cele, te apreciaza este un semn bun: "semn ca poti semna"...Iti mai amintesti de Prevert, "Pour faire le portrait d'un oiseau"? Ha, ha, ha !Vezi unde am ajuns?!De ce nu?
    Felicitari!
    Bises

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc frumos, draga mea Elena.
    Da, ai dreptate, "pasarea a cantat", "c'est bon signe", deci ma semnez! Am avut vreo 36 de ani de asteptat ca sa prind pasarea asta si cel mai important, sa o fac sa cante...Cred ca am cazut in borcanul cu melancolie...

    RăspundețiȘtergere
  9. Da cam mult a trebuit sa astepti ca sa cante pasarea ... sunt si eu de accord iar prajitura ti-a iesit super bine. Este printre preferata familiei mele iar sora mea o adora.Te asteptam cu o reteta de Petre Roman noua asa cum ziceai tu ca ai mancat la cofetarie cu crema budincoasa. Pana atunci ne multumim cu aceasta reteta de Petre Roman. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  10. Fara ajutorul tau, Moni draga, cred ca nici azi nu m-as fi incumetat sa fac aceasta prajitura. Multumesc frumos!
    Am mai descoperit vreo 2 retete pe net si o sa le incerc...da'nu stiu cand, ca mi-a mancat o zi intreaga Petre Romanu'asta...

    RăspundețiȘtergere
  11. mai da bine ti-o iesit :P...la ea lucrai cand am vorbit noi, asa-i?

    RăspundețiȘtergere
  12. multam frumos, Ina...dap, la "el" lucram...hi,hi,hi

    RăspundețiȘtergere
  13. eu nu ma prea omor dupa dulciuri, dar asta a fost chiar buna! nota 10 din partea mea

    RăspundețiȘtergere
  14. Cori, merci frumos, sa stii ca tu chiar m-ai uimit, nu-mi venea sa cred cand te-am vazut mancand vreo 3 felii, ca tu de-obicei iei o gura si gata, nu-ti mai trebuie.
    puuup

    RăspundețiȘtergere
  15. daca doresti sa obtii o crema mai budincoasa,iti pot da o reteta asemanatoare care cred ca e asa cum ti-ai fi dorit-o:
    9 galbenusuri se amesteca cu un pachet de zahar vanilat si 200 gr.de zahar.Se pot amesteca si cu mixerul pana compozitia devine pufoasa,dupa care se adauga un plic de budica de vanilie, 3 dl de lapte si se pune la fiert pe baie de aburi pana se ingroasa. Se lasa apoi la racit dupa care i se adauga 200-250 gr de margarina Delma(pentru prajituri) sau Rama. Se bate de-asemenea cu mixerul pana devine spumoasa si se poate intinde pe blat.

    RăspundețiȘtergere
  16. mi-a placut reteta ta dar am observat ca nu ao fost foarte multumita de crema. Iti dau un tip pentreu ca aceasta sa nu fie untoasa....in loc de cele 3 lg de faina ,adauga un plic de budinca de vanilie. Eu am preparat deja crema cu aceste ingredientepentru prafitura Raffaello si mi-a iesit foarte buna.Nici mie nu-mi plac cremele untoase. Succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc frumos,Astrid!
    Cred ca voi incerca cu praful de budinca mai degraba, decat cu cele 9 galbenusuri...merci inca o data!

    RăspundețiȘtergere
  18. Probabil ca o dna cofetar-patiser s-a indragostit de Petre Roman si ca sa ramana in memoria publicului a inventat prajitura aceasta, dandu-i numele fostului premier. La fel cum exista prajitura Pavlova, Greta Garbo s.a., ceea ce inseamna ca alti cofetari au inventat prajituri dandu-le numele unor personalitati pe care le-au iubit sau idolatrizat, dupa caz ;-)

    RăspundețiȘtergere
  19. Hallo Liana!
    Prajiturica ta arata bine!
    Titlul m-a facut curioasa, deoarece am preparat si eu o reteta cu acelasi titlu, doar ca ceva mai diferita.
    Din pacate aspectul NU a reusit f. bine, dar a fost f. buna la gust.
    ....stai sa vad daca o mai gasesc....
    da, am regasit-o cu titlul "Ochii lui Petre Roman" pe forumul unde am fost odata activa si de fapt de unde am preluat reteta;
    Ochii lui Peter Roman - Culinar.ro

    Liana, felicitari si multumiri pentru reteta si poze!
    O seara placuta in continuare!
    Cu prietenie
    Laura S.

    RăspundețiȘtergere
  20. Ai să mă onorific cu dulciurile tale! :) tare tare bune!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  21. Liana, in loc de onorific am scris :"omori" ... :)))) Iac'așa!

    RăspundețiȘtergere
  22. Foarte buna prajitura asta ...si eu am reteta de la bunica mea, e cam aceeasi....si mai este inca o prajitura tot din "vremea aceea" Iliescu ii zice, o am tot din caietul de retete al bunicii

    RăspundețiȘtergere
  23. e f buna! sotului meu ii place mult aceasta prajitura. face parte din meniul de sarbatori :)

    RăspundețiȘtergere
  24. De muuulta vreme vreau sa o gust!
    Salvez reteta!

    RăspundețiȘtergere
  25. si eu am facut aceasta prajitura, e foarte buna dar inca nu s-a inmuiat caramelul

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.