Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

vineri, 29 octombrie 2010

Tiramisu-Noaptea vrajitoarelor

Made by Liana






O idee buna pentru Haloween si foarte simpla, sunt sabloanele!Poti sa decupezi de la vrajitoare si bostani malefici-cum am facut eu, pana la stafii, vampiri, pisici si alte cele.Asezi, "prafuiesti" si gata prajitura de groazaaaaa ;-)
Continuam cu seria de prajituri de la Dr.Oetker. Dupa Papanasii fantome, azi, Tiramisu!!!Nu, n-am fost platita sa la fac reclama, doar ca sunt fan Dr.Oetker si mi-am zis sa incerc toate "prafurile" lor, sa vad cum sunt, daca-mi plac s.a.m.d. Pana acum mi-au placut.

Cantitate neta 370g
Cutia contine: 215g praf pentru blat, 150 g praf pentru crema, 5g cacao.
Se mai adauga:
pentru blat: 50 g margarina moale,3 oua, 50 ml lapte.
Pentru crema: 500 ml lapte rece de la frigider. Laptele proaspat trebuie inainte fiert si apoi racit!
Pentru sirop: 300 ml lapte, 3 linguri de zahar.
Timp de coacere: 25 de minute

Ingrediente: zahar, fain de grau, sirop de glucoza, grasimi vegetale hidrogenate, cacao cu continut redus de grasime(10-12%unt de cacao), amidon modificat din cartofi, gelatina, emulsificatori mono si digliceride, esterul acetic al acestoa si esteri ai acizilor grasi cu poliglicerol, zahar caramelizat, amidon din grau,amidon din porumb, agenti e afanaredifosfat disodic si carbonat acid de sodiu, proteine din lapte, lapte praf degresat, aroma de Tiramisu si Cappuccino, stabilizato fosfat de potasiu si fosfat de sodiu, sare, coloranti galben de chinolina si galben oranj S.

1. Pregatirea aluatului si coacere
Praful pentru blat, ouale, margarina si laptele se pun intr-un vas



si se amesteca cu mixerul la viteza micadoar cateva secunde, pentru omogenizare si apoi timp de 3 minute, la viteza mare. Compozitia astfel obtinuta se toarna intr-o tava de 35x32 cm, unsa si acoperita cu hartie pentru copt, apoi se introduce in cuptor, pe gratrul din mijloc conform indicatiior d emai sus. Dupa racire, se indeparteaza hartia de copt, iar blatul se taie pe verticala in doua parti egal.

2.Pregatirea cremei si insiroparea
Pentru sirop se pun la fiert 300 ml lapte cu 3 linguri de zahar.
Se aseaza prima jumatate de blat pe o tava si se insiropeaza cu jumatate din cantitatea de sirop.
In prealabil se insiropeaza si cea de-a doua jumatate de blat cu 50 ml sirop.
Intr-un vas pentru mixer se pune praful pentru crema impreuna cu 500 ml lapte rece de la frigider si se bate cu mixerul timp de 5 minute.

Eu am facut o cafea mare, de 250 ml, am pus doua linguri de lichior de migdale Disaronno si am insiropat blatul pe care l-am taiat o data pe verticala si inca o data pe orizontala, rezultand doua dreptunghiuri duble.



3.Pregatirea prajiturii
Peste prima jumatate de blat insiropata se intinde jumatate din cantitatea de crema pregatita.
Se pune cea de-a doua jumatate de blat, cu suprafata insiropata in jos, peste stratul de crema si se insiropeaza cu cantitatea de sirop ramasa.
Se adauga restul de crema.
Prajitura se poate servi dupa o pastrare de minim 2 ore in frigider.
Inainte de servire se pudreaza cu cacao.



Am facut doua sabloane, unul cu o vrajitoare, celalalt cu un dovleac rau de tot...cand am tras sabloanele, dupa ce le-am pudrat cu cacao...a doua vrajitoare s-a cam "matolit"...era sa cada de pe matura..ha,ha,ha!



Recomandare:
Pentru un blat mai pufos puteti folositi unt in loc de margarina.
Pentru a obtine o crema mai consistenta puteti folosi smantana in loc de lapte.
Pentru sirop in functie de gusturi, puteti adauga Finesse Rom de Jamaica, Finesse Amaretto sau mai mult zahar.

10 comentarii :

  1. C'est la première fois qu'un tiramisu essaye de me faire peur.
    La citrouille est très réussie.
    A bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buhuhuuuuuu,vrajitoare harnicuta!Te-ai dat pe prafuri,ai?

    RăspundețiȘtergere
  3. Am retinut ideea cu sabloanele..........interesanta.

    RăspundețiȘtergere
  4. O idee simpla si de efect pentru a decora...super !
    o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  5. Grozav! Am sa fac si eu din asta, a mea doamna e moarta dupa Tiramisu, iar mie mi-a picat cu tronc stilul de decoratie.
    Vladimir

    RăspundețiȘtergere
  6. @Nadji-ha,ha,ha! merci! ;-)

    @Janet- tu crezi ca ma sperii pe mine? Sunt mana-n mana cu politia ;-))

    @Medi-si mie mi s-a parut interesanta, de aceea am aplicat-o.

    @Nicoleta-ma bucur ca ti-a placut ;-)

    @Rusule-tu esti un gentleman, dar mi-a placut cand ai costumat-o pe doamna ta in vrajitoare.Cred ca atunci mi-a incoltit in minte ideea cu sabloanele ;-)

    RăspundețiȘtergere
  7. Ciao cara!! uno splendido e terrificante tiramisù!! Dev'essere una delizia!! Slurp!! Bravissima!! Bacioni.

    RăspundețiȘtergere
  8. bravo pour l'originalité, c'est réussi
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  9. @Fimere-merci beaucoup! bonne soiree

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.