Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 25 aprilie 2011

Prajitura Trandafirul negru

Made by Liana








Hristos a Inviat!

Am avut un Paste dulce, inmiresmat si pretios, sper ca toate ati avut la fel ;-)
Prajitura asta mi-a facut cu ochiul din revista Practic in bucatarie. Acum, dupa ce-am savurat-o, recunosc ca a fost foarte dulce, desi i-am taiat din zaharul dat 200g. Data viitoare mai tai 200g...in rest, a fost magnifica!

Ingrediente:

Pentru aluat: 700g faina, 100g margarina, 250g zahar, 1 ou, 1 pachet praf de copt, 200ml lapte.




Pentru umplutura: 250g mac macinat, 100g martipan/migdale/nuci, 1 ou,100 ml lapte, 200 zahar pudra.



Pentru crema: 3 plicuri budinca de vanilie, 1 litru lapte, 250g margarina/unt, 200g zahar, 2 linguri zahar pudra.

Pentru ornat: 100g ciocolata neagra, 10 g ciocolata alba.

Aluatul:
amesteci faina, margarina, zaharul, oul si praful de copt, adaugand lapte caldut putin cate putin, pana cand obtii un aluat care poate fi intins. Aluatul obtinut il imparti in 6 bucati egale.



Din 2 bucati, coci doua foi de marimea tavii, pe dosul acesteia.



Celelalte 4 parti le intinzi si pe ele una cate una si le umpli cu compozitia de mac.


Coci cele 4 rulade in interiorul tavii care a fost tapetata cu hartie de copt.

Umplutura:
macul, zaharul, laptele, oul si martipanul se amesteca bine-bine pana cand devine o pasta. Martipanul se poate inlocui cu nuca sau migdale macinate. Ungi cu aceasta compozitie ruladele si le dai la cuptor pana devin aurii si trec testul scobitorii. Ruladele se vor uni intre ele in timpul coacerii si vor ramane lipite.



Crema:
amesteci praful de budinca cu 200 ml lapte si zaharul, cei 800 ml de lapte ii pui la fiert, apoi adaugi compozitia in lapte si lasi la fiert pana se ingroasa. Cand e gata, lasi budinca la racit. Intre timp, freci 250g margarina cu 2 linguri de zahar pudra. Cand budinca s-a racit, o adaugi peste margarina frecata si amesteci bine.



Asamblare:
pui intr-o tava mai mare prima foaie coapta, o ungi cu jumatate din crema de budinca, asezi peste ea cele 4 rulade coapte si lipite, fara sa le desparti, pui restul de crema,



asezi si cea de-a doua foaie coapta si pregatsti glazura. Topesti ciocolata neagra pe bain-marie, ungi foaia, apoi cu ciocolata alba faci cercuri in ciocolata neagra.

Lasi la rece peste noapte si tai a doua zi!

A fost mai greu cu taiatul, din felia lunga, am ales mijlocul ;-)







22 de comentarii :

  1. Hristos a inviat! ce minunatie de prajitura ai pregatit noi azi! superb!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hristos a Inviat!!!Ce frumusete de cozonac...imi place!!!
    Sarbatori binecuvantate va doresc!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Superba-superba prajitura asta!

    Dragele mele va pup si va doresc sarbatori minunate!
    Paste fericit! :*

    RăspundețiȘtergere
  4. @Zazuza-Adevarat a Inviat! Am pregatit-o saptamana trecuta si ieri am macat ultima feliuta. pupici

    @Judy-Adevarat a Inviat! E un pseudo-cozonac,e o prajitura, e trandafirul negru, e minunat ;-)))puup

    @Maya-multumesc, multumesc!Si noi te pupam cu tot dragul :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Hmmm, arata foarte bine si-mi place si denumirea...
    Hristos a Inviat ! Sarbatori minunate in continuare, alaturi de cei dragi !

    RăspundețiȘtergere
  6. Hristos a inviat!
    Minunat arata...........plec repede ca nici nu iti dai seama ce pofta mi-ai facut.

    RăspundețiȘtergere
  7. Hristos a Inviat! La mine pe blog te asteapta un premiu...sa vii sa il ridici....

    RăspundețiȘtergere
  8. Hristos a inviat!
    Sarbatori Sfinte cu belsug si bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  9. Adevarat a inviat! Superba ti-a iesit prajiturica, iar pasca arata de nota 20! Si eu am facut pasca, dar a"prins" picioruse, nici nu am apucat s-o pozez...Pupicei de primavara!

    RăspundețiȘtergere
  10. Adevarat a inviat!
    Foarte frumoasa prajitura!

    RăspundețiȘtergere
  11. Macul e slăbiciunea mea, deci o voi încerca negreşit.
    Dar mă găndesc să unesc doar câte două rulouri, ca să nu mă chinui să dibuiesc rotocoalele la tăiat. Ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  12. Tare bine arata prajitura, ador macul ca ingredient in deserturi.

    RăspundețiȘtergere
  13. @Daniela- Adevarat a Inviat! la fel iti doresc, te puuup

    @Medi-Adevarat a Inviat! Unde fugi, draga mea, ca te servesc cu o felie numaidecat ;-)

    @Lily-Adevarat a Inviat! Multumim frumos pt.premiu, vin cu drag :*

    @Davella-draga mea, prajiturica am preparat-o eu, dar pasca a facut-o Janet, prietena si partenera mea de blog ;-) intorc pupiceii :*

    @Miha-ca un trandafir ;-)))

    @Craita- :*

    @Maria Elena- multumesc si pt. primul mesaj si pt.al doilea! si mie imi place mult macul ;-)

    RăspundețiȘtergere
  14. @Arcadia-nu-mi explic de ce comentariul tau de ieri, mi-a aparut doar azi...in fine, vrei sa faci doar doua rulade din cele patru, sa injumatatesti ingredientele? Se poate... de ce,nu? Oricum le dibuiesti, ca tai prajitura pe orizontala si-o injumatatesti, astfel iti ies doua felii, cu cate doua rotocoale. Capisi?

    RăspundețiȘtergere
  15. Adevarat a Inviat!! excelenta prajitura,va tzuc!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Ca de obicei super reteta. Pozdrav kuvarice...

    RăspundețiȘtergere
  17. arata ca niste coloane grecesti! super. Sa ai un weekend frumos.

    RăspundețiȘtergere
  18. Ei, uite că se-ntâmplă şi la case mai mari cu apariţia tardivă a unor comentarii, respir uşurată :D

    Capisci! :D

    RăspundețiȘtergere
  19. @Arcadia-mesajul tau a intrat in spam, de aceea nu l-am vazut :(

    RăspundețiȘtergere
  20. Sa-mi fie rusine ca nu am vazut pina acum minunata ta reteta !!!Direct la Favorite cu ea dar....de ce trebuie sa fie mereu un dar ???
    daca in loc de mac pun doar nuci ??? ce zici ?
    Te felicit inca o data din tot sufletul pentru primul loc castigat la Delimano !!!
    Va fi un curs tare interesant si sper sa vi cu multe poze....
    Nu poti spune ca DD nu a fost de partea ta !!Ai avut si noroc( premiul castigat) dar si bunatatile tale preparate au fost de nota 10 cu *****
    Te tzuc cu mult drag !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci mult de tot, Sidy!!!
      Sigur ca poti sa pui nuci, numai ca nu va mai fi Trandafirul negru, ci...maro :P
      N-am spus niciodata ca Dumnezeu nu e de partea mea, eu dau vina pe noroc ca nu-mi sare in carca atunci cand trebuie. Uite, ca acum a sarit. :D Imi incarc bateriile inca de-acum pt. Toscana ;-)) Te tzuc si eu cu mult drag :*

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.