Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 3 iulie 2011

Dulceata de capsuni cu piersici






Imi plac produsele Dr.Oetker, cumpar produsele Dr.Oetker si folosesc produsele Dr.Oetker.
Unii spun ca sunt adevarate bombe, altii ca prafurile astea dauneaza grav sanatatii. Dar nu stiu sa fi murit nimeni pana acum din cauza budincii Dr.Oetker, de exemplu. Eu sunt exemplul viu, Traiesc!
Asa ca, in acest an, m-am hotarat pentru prima data sa folosesc Gelfix si Gelifiant Dr.Oetker pentru dulceata.
Eu am mai facut dulceata, dar fara Dr.Oetker.
Nu pot sa uit:eram in primul an de casnicie si am ales sa fac dulceata de capsuni. Simpla. Am avut o reteta dintr-un ziar. Trebuia sa o las la cuptor vreo ora. Am lasat-o doua pentru ca mi s-a parut mie ca prea curge, prea fluida era. S-a facut beton armat. Am pus-o in borcane si acolo a ramas, n-am putut sa o scot nici cu pikamerul, va zic, era beton. Da,da, am trecut-o la "Dezastre" :P
In fine, aceasta reteta e din caietul de retete Dr.Oetker nr.19, "Culori de vara in camara".


Pentru cca 3 borcane a 200ml

Ingrediente:

700g capsuni(cantarite dupa pregatire),
300g piersici/nectarine(cantarite dupa pregatire),
coaja de la o lamaie sau 1 plic Finesse coaja de lamaie,
1 cutie Gelifiant cu fructoza dietetic Dr. Oetker.



1.Pregatire:

Se spala capsunile, se curata si se maruntesc. Eu le-am taiat in patru jumatati egale.Se cantaresc 700g.
Se spala piersicile, se decojesc, se scot samburii, se taie cubulete, apoi se cantaresc 300g.

Mod de preparare:

Capsunile, piersicile si coaja proaspat rasa de lamaie se pun intr-o oala mare,



se adauga Gelifiant cu fructoza dietetic Dr. Oetker




si se amesteca.
Se pun pe foc mare si se fierb amestecand continuu minim 3 minute.




Se spumeaza, iar apoi se umplu borcanele pregatite in prealabil.

Sugestie:

Dupa fierbere, pentru a face o proba de gelificare puteti pune 2-3 lingurite de dulceata pe o farfurie. Daca doriti o consistenta mai solida, adaugati in compozitia fierbinte un plic de Sare de lamaie Dr.Oetker, amestecati si apoi faceti o a doua proba inainte de a pune dulceata in borcane.

Se inchid borcanele cu capace de fier si se lasa circa 5 minute sa stea intoarse cu capacul in jos.



Apoi, cine are chef si rabdare decupeaza, scrie, infloreste si coloreaza etichete si decupeaza borcanelelor "palarii" din hartie colorata/servetele, le prinde cu snur auriu sa straluceasca in fata soacrei atunci cand i-l pui in fata, ca sa-si umple o clatita sau sa-si intinda dulceata asta rosie, in forma sa cea mai frumoasa, pe o felie de paine cu unt ;-))







Ah, si vreau sa va mai spun ceva: a fost foarte dulce si a avut o aroma nemaipomenita!

14 comentarii :

  1. Arată într-un mare fel, dacă nu m-aş teme de calorii aş face şi eu. Aşa, prefer să mă uit la a ta :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Aromat,colorat,un deliciu!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata superrr!
    si eu anul acesta am facut pentru prima data dulceata cu Gelfix...de visine si caise....pe care le folosesc la prajituri...
    O saptamana placuta iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. faina commbinatia capsuni-piersica.am vazut oe multe bloguri dulceata cu gelfix.se pare ca se face mult mai usor.ce-a zis soacra?sper ca i-a placut ca mie da.ai un 10 + de la mine.
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. tare inspirata combinatia , dulceata trebuie sa fie delicioasa:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata superrr...si ce culoare frumoasa are!

    RăspundețiȘtergere
  7. mda, problema cu caloriile o am si eu. am facut dulceata, dar o pasez spre infulecare celorlalti :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Liana,eu tot nu înteleg cum e cu gelifiantul asta?Si eu am facut marmelada de cirese&menta cu zaharul ala cu pectina de la dr.Oetker.Desi am facut doar acu vreo doi ani marmelada de zmeura si anul asta,asta cu cirese,nu stiam ca este daunator.Pe punga srie doar zahar si pectina...

    Excelenta combinatia!

    RăspundețiȘtergere
  9. Haha, frumoasa povestea cu betonul...ceea ce-mi aduce aminte de dulceata de capsuni facuta de mine anul trecut, numai ca eu am respectat timpul de tinut la cuptor. A iesit cam lichida. Ok, era foarte lichida. Mi-am dat seama cat de lichida era cand m-au anuntat baietii ca ei aseara au terminat compotul de capsuni din frigider!!!!!!! Cam dulce, da'buuuun tare. Evident, era vorba de dulceata mea......

    Arata foarte bine ce-ai facut tu, si combinatia de capsuni cu piersici sunt convinsa ca e savuroasa.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Flory-pupici back :*

    @Alynusa- si eu am mai facut inca doua dulceturi, urmeaza sa le postez! Si sunt foarte multumita de Gelfix: un ajutor de nadejde!!!

    @Sarah-timpul e foarte scurt: fierbi doar 3 minute si gata dulceata! Soacra si-a inghitit limba :P

    @Boscodina-e delicioasa, te asigur! :*

    @Violette-daa, de-abia se disting piersicile ;-)

    @Zazuza- pastreaza-mi si mie un borcan :P

    @Maya- in bunul spirit a tot ceea ce este eco, clar ca "prafurile" ucid, nuu? Am vazut tot felul de comentarii, cum ca prafurile astea de la Dr.Oetker sunt adevarate bombe si-ar trebui boicotati. Dar pe mine m-au intarit, zau! ;-) puup

    @Smaranda-vezi, ce ti-am zis?? d-aia am tinut-o 2 ore, sa se intareasca nitel! Merci fain :*

    RăspundețiȘtergere
  11. Liana,m-am documentat si eu despre zaharurile astea de la dr Oetker.Sînt de mai muuuulte feluri.
    Eu am folosit de ala 1:1,pe care scrie la ingrediente doar zahar si pectina.Zaharul 2:1 mai are si conservant la ingrediente,iar 3:1 are toate astea ce le au precedentele,plus gelatina si grasimi vegetale "întarite"...cred ca se refera la grasimile hidrogenate,care într-adevar par a fi foarte daunatoare.

    Deci,dara viitoare cumpara din ala 1:1,ca ala e bun :D

    Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  12. Wow..............ce arome...........minunata combinatie.

    RăspundețiȘtergere
  13. Va rog frumos, ajutati-ma sa gasec gelifiant cu fructoza dietetic? Era candva si "pectina" de la Dr. Oetker, ce vremuri minunate... adresa mea de e-mail este "nimicnueintamplator@yahoo.com". Multumesc mult. Tania.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.