Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 30 ianuarie 2010

Martipan

MADE BY LIANA









Mi-e tare draga prajitura asta!
Stiti de ce? Deoarece reteta o am de la fosta mea diriginta din generala!!!
Am divinizat-o pe aceasta femeie si a constituit un model pentru mine, iar martipanul e prajitura mea preferata! Se face de foarte multe ori la noi in casa. Nu am nevoie de niciun eveniment ca sa-l prepar, eu il fac cu mereu cu dragoste si cu placute aduceri-aminte!

Ingrediente:

8 linguri de apa,
500 gr. de zahar,
un pachet de margarina-250g,
300 gr de biscuiti,
300 gr de nuca,
2-3 linguri de cacao,
o lingura de esenta de rom,
o lingura esenta de migdale,
celofan.



Glazura:

100g de zahar,
3 linguri de lapte/apa,
50g unt/margarina,
3 linguri de cacao,
1 lingura de ulei.



Pregătire:

Din 8 linguri de apa si 500g de zahar se face un sirop pe foc si se adauga un pachet de margarina. Se lasa pe foc pana cand se topeste margarina si zaharul.



Separat se amesteca 300 gr de biscuiti cu 300 gr de nuca- ambele macinate. Se ia siropul de pe foc, avand grija ca zaharul sa se fi topit si se rastoarna peste biscuiti si nuca.

Se amesteca bine si se imparte in doua.

Intr-o jumatate se pun 2-3 linguri de cacao si o lingura de esenta de rom




si in cealalta jumatate se pune doar esenta de migdale.

Se pune intr-o tava celofan si prima se rastoarna compozitia mai inchisa la culoare, cea cu cacao si se intinde uniform in toata tava.



Apoi, se rastoarna si compozitia deschisa la culoare si se va intinde la fel cu o spatula sau chiar cu mana deoarece aceasta compozitie trebuie sa fie batatorita, pt ca va iesi de consistenta unui baton!

Glazura:

Se pun la fiert toate ingredientele pana cand se topeste zaharul, iar la nevoie se mai adauga unt!
Se toarna peste compozitie incepand din mijloc spre margini.



Se lasa la frigider peste noapte, se taie si se serveste a doua zi.





Dirigintei mele dragi, Ina Cristescu, ii doresc viata lunga cu multa sanatate, prieteni adevarati si multa fericire!

7 comentarii :

  1. Ce reteta interesanta ... am sa incerc si eu si revin cu rezultatul :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Larisa draga, eu pun cate putin si tot amestec pana cand glazura se face destul de fluida si arata ca un sirop. Cred ca pana in 50g-iti dai seama doar cand faci cat unt cere compozitia.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc mult! Am incercat reteta si a iesit o minunatie de prajitura! Si merge atat de bine cu un pahar de lapte alaturi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu mare drag! M-ai convins sa o refac si eu ;-)

    RăspundețiȘtergere
  5. urasc glazurile! Nicodata nu-mi ies! Dar prajitura asta arata incredibil! Pfff, trebuie sa ma opresc din prajiturit altfel ajung cat o casa!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Kadia- am schimbat glazura, iar asta iti va iesi cu siguranta pt. ca eu am folosit-o la cel putin 10 prajituri si torturi si e excelenta, o sa vezi! pupici multi :*

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.