Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 7 noiembrie 2011

Trandafiri din plastelina de ciocolata (tutorial)

Made by Liana




Mi-am propus demult sa fac trandafiri din plastelina de ciocolata, inca de acum vreo 2-3 ani, de cand am vazut pe forumul culinar.ro.
Zilele trecute am revazut reteta la Dorina, si vroiam sa fac ceva deosebit, un tort pentru ziua mea, asa ca m-am pus pe treaba.

Ingrediente:

450g ciocolata menaj,
180 ml energizant Pandbee.


Mod de preparare:

Am cumparat o tableta mare de ciocolata menaj de 1kg, cu 10% cacao, la doar cu 9.5 ron (Euro/Lipovei).

Ciocolata se rupe bucati si se pune la topit pe baie de aburi.

Cand s-a topit complet, se adauga energizantul



si se amesteca energic pana cand ciocolata se desprinde de pe marginile vasului.

Un borcan de energizant Pandbee costa 3.3. ron si l-am cumparat dintr-un centru comercial din Timisoara(Euro/Lipovei).
Compozitia se transforma pe data intr-o pasta de ...caramele.


Daca ramane grasime de la ciocolata, scurgeti-o si aruncati-o!

Plastelina rezultata se pune intr-o folie transparenta si se pastreaza la loc uscat si racoros 24h. Eu nu am pus-o deloc la frigider, pentru ca se intareste foarte tare, am lasat-o pe balcon, iar inainte de a lucra cu ea, am lasat-o o ora in bucatarie.


Am intins o foaie, am decupat rondele cu un pahar mic, adica viitoarele petale de trandafir...


am facut bulbul infipt intr-o scobitoare


l-am infasurat intr-o petala...


apoi am adaugat cate o petala petrecuta cu urmatoarea...


si gata primul trandafir...


Aici prima serie de 8 trandafiri i-am asezat intr-o cutie de plastic(pt. oua) si i-am pus la frigider sa se intareasca.


Un trandafir bogat necesita intre 12-14 petale.
Mie mi-au iesit 21 de trandafiri din cantitatea data, mai mici sau mai mari, in niciun caz egali.

14 comentarii :

  1. Superbi trandafirii tai! si deliciosi sper!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumosi trandafiri,chiar ca ar trbui sa mai fac si eu sa mai am acolo in frigider ca vin sarbatorile si poate ma pricopsesc cu ceva comenzi de torturi.Prind bine la casa omului.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Lina-sigur sunt deliciosi, energizantul are o aroma minunata si cu cat ciocolata e mai buna, cu atat e si plastelina, de fapt, un fel de caramea. ;-)

    @Maria Elena- multumesc! :*

    @Veronica-prind bine, cum nu, dar nu stiu daca rezista mai mult de o saptamana la frigider...

    @Alexandrina- ma bucur, sa ma anunti cand ii faci ;-)

    RăspundețiȘtergere
  4. waw! ce frumosi sant ! am sa salvez reteta ta si poate o sa incerc si eu, ai axplicat asa de bine ca nu pare prea complicat,sper sa gasesc energizant la Oradea,felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Mandala- multumesc! Ma bucur ca ti-am fost de ajutor! Sigur ca vei gasi si la Oradea, vezi si in hypermerketuri la raioanele cu produse apicole.

    RăspundețiȘtergere
  6. Da , vad ca te-ai pus pe treaba :)) Tudor nu ti-a mancat din ei inainte de a-i pune la rece? Nora ta fura mereu cand fac , trebuie avuta in vedere o marja de eroare :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Daaaaa,este demna de retinut reteta,dar eu am totusi o intrebare:se poate inlocui energizantul cu miere de albine?

    RăspundețiȘtergere
  8. @Dorina-ti-am zis ca ma pun, nu?merci mult pt. sfaturi :* Tudor nu are voie in bucatarie cand mami e stresata, in criza de timp si nervoasa ca e chiuveta plina cu vase de spalat...daca nora e hoata de ciocolata, o sa avem mari probleme, cuscra, pt. ca si Tudor e ahtiat dupa dulciuri, ca maica-sa!! ;-))))

    @Mirela- nu stiu sa-ti spun, pt. ca nu am incercat, dar unele fete au zis ca se poate...

    RăspundețiȘtergere
  9. Liana sunt f. frumosi trandafiri,explicatile sunt clare si de mare ajutor, reteta e garantata si eu o folosesc in plus eu mai adaug pentru aroma un pic de esenta de vanile,sau de portocale sau migdale( de obicei din acelea uleiose)imi place cum se comporta la modelat; se lucreaza chiar mai usor decat pasta de zahar si se poate folosi si miere in loc de energizant.pupici duuuulci!

    RăspundețiȘtergere
  10. @Daniela- multumesc mult pt. sfaturi, imi sunt de ajutor! Si ma bucur ca ai confirmat ca se poate si cu miere, ca eu chiar am gasit un energizant de Arovit care e foarte diferit de Pandbee, ca textura si culoare, si chiar imi faceam probleme ca nu o sa-mi iasa si a doua oara asa de bine ca prima. pupici multi :*

    RăspundețiȘtergere
  11. Suuper! Am sa-i incerc si eu! Foarte simplu de facut, iar efectul spectaculos!

    RăspundețiȘtergere
  12. @Sorina-chiar asa e! sa-mi spui cum ti-au reusit ;-)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.