Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

marți, 2 februarie 2010

Chec zi si noapte

Made by Liana




Checul acesta l-am facut pt. prima data in primul meu an de casnicie...adica cu vreo 14 ani in urma...intre timp m-am mai specializat si eu si l-am imbunatatit.
Reteta o am din cartea Dulciuri de casa-vol.I de Natalia Tautu Stanescu.

Ingrediente:

3 oua,
250 g zahar pudra,
250 g faina,
150 g unt,
2 lg de lapte,
1 lg cacao,
1 pachet praf de copt,
vanilie,
coaja de lamaie.

Se freaca untul pana ce devine spuma,



apoi se adauga zaharul, ouale, coaja rasa de lamaie-eu am pus si coaja de portocala



si faina cu praful de copt stins in cele doua lg de lapte caldut, pe care autoarea uita sa-l mai aminteasca...




Se freaca mai departe, apoi jumatate din compozitie se amesteca cu cacao-eu am pus 2 lg...Noroc ca am doua castroane la fel si am masurat din priviri doua jumatati perfecte;-)




Se unge forma de chec-eu am folosit forma de guguluf, si se toarna alternativ cate o lg bruna, una galbena pana ce se termina ambele compozitii.
Eu am adaugat si nuci la sfarsit pe care le-am impins in compozitie cu o scobitoare, ca sa nu ramana pe fund.



Se coace la un foc potrivit si se pudreaza cald.

Eu l-am insiropat cu sucul de la o portocala proaspat stoarsa, deoarece ajutorul de bucatar mereu zicea ca e prea uscat...deh, mofturi...



Apoi, am presarat din belsug zahar praf vanilat.








In doua zile a disparut...

7 comentarii :

  1. Pai sigur ca a disparut in doua zile deoarece a fost delicios. Nu-i asa?
    Postat de Moni la 02.02.2010.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daaaa! Tudor a mancat cate o felie dimineata, la pranz si seara, si noi pe langa el!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bun; l-am facut socrilor mei cand am fost la ei si de atunci il consider cel mai usor(si rapid) de facut si cel mai gustos chec din lume.

    RăspundețiȘtergere
  4. am pus doar 200 grame zahar, insa e perfect...cred ca deja l-am facut de aproape 10 ori :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Wauu, ma bucur ca-ti place atat de mult!! Si eu am inceput sa mai iau din zahar ;-) Bravo! :*

      Ștergere
  5. Daca untul e tare, ce facem?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Il lași la temperatura camerei o oră-două până se înmoaie sau îl pui în cuptorul cu microunde 1-2 minute.

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.