Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 3 aprilie 2010

Cozonac Bounty si cozonac cu nuca

MADE BY LIANA







Da, cozonac cu batoane de ciocolata Bounty...Reteta e adaptata...initial am vazut in rev. Femeia de azi(F.D.A.), reteta de la Cozonac tras in ciocolata, apoi intr-un ziar vechi de-al meu de prin 1996, am dat peste o reteta de Chec Bounty-numai ca dupa ce-am citit ingredientele, mi-a fost clar ca nu va iesi...asa ca am facut dupa reteta din revista F.D.A. si am pus ciocolatzicile Bounty, dupa reteta de chec...hai sa va arat cum a iesit.

Ingrediente:

Pt. aluat:

375 g faina(+aprox.200-300g),
125 ml lapte caldut,
60g unt moale,
1 cubulet de drojdie,
3 oua,
100g zahar,
esenta de vanilie,
4 batoane mari de Bounty sau 8 mici.





Pt.decor:
un galbenus pt.uns,
100 g ciocolata,
75 g frisca lichida,
nuca de cocos.

Mod de preparare:

1. Bate albusurile spuma.

batuuut...




Adauga zaharul si bate din nou. Pune galbenusurile, esenta de vanilie, laptele, untul, faina-am cernut-o de 2x, si drojdia inmuiata in apa calduta.



Eu am folosit un pliculet de drojdie uscata de la Dr. Oetker...Din toate aceste ingrediente framanta un aluat-cica...zice revista...a fost atat de moale,




incat am mai adaugat vreo 200-300 g faina, pana cand am putut sa-l modelez si sa-l framant ca lumea. 20 min. pana la spargerea primei basici...ho, de aluat!
Asa...si l-am lasat la crescut cam o ora...





pana si-a triplat volumul...




desi in rev. scrie 20 de min., dar am avut de facut nu stiu ce...ceva...nu mai stiu..ah, ba da, am avut de facut crema de nuca, se ede in stanga... si-am macinat nuca...pe la 11 noaptea...deh!cum pot si eu...

2. Am impartit aluatul in doua. Pe urma dintr-o bila, am facut doua. Cand am vazut ca s-a facut aluatul cat casa, mi-am zis sa profit si sa mai fac un cozonac...cu nuca.
Asa...revenim la Bounty...am intins prima foaie din aluat exact pe masura tavii mele de chec, iar peste ea am asezat frumos ciocolatile Bounty,




peste care am pus cea de-a doua foaie si am indesat-o frumos pe margini, ca sa iasa uniform...as!

3. I-am uns cu galbenus


si am bagat tavile in cuptorul preincalzit la 160 de grade. Dupa aprox. 30 de min. au fost gata.


Cozonacul cu nuca...Am facut umplutura din 200g de nuca macinata, 200 de zahar praf, o lingurita de coaja de portocala si 100 ml de frisca lichida...le-am pus pe toate pe foc, le-am amestect si le-am lasat sa dea un clocot. Apoi, am lasat la racit...pe balcon, afara ploua...

Am intins foaia de aluat ramasa si ma gandeam cum sa fac sa nu iasa umplutura in straturi subtiri, ci sa iasa toata, sa ne saturam de nuca...si-n copilarie mancam miezul cu nuca, il rontaiam de pe coaja si le lasam asa...cojite, pe farfurie, hi,hi,hi...n-am mai intins umplutura pe toata suprafata aluatului, ci am lasat-o pe toata intr-un loc




si a ramas toata in mijloc, cum am vrut. Am inceput sa rulez...o data...din cealalta margine am facut franjuri si le-am dat peste partea rulata




...Si gata! Cu greu am pus rulada in tava, am uns cu galbenus si am dat la cuptor impreuna cu cozonacul Bounty.

Sectiune delicioasa...





I-am scos deodata...i-am lasat la racit, apoi m-am apucat de ciocolata ca sa imbrac cozonacul Bounty.




Am pus 100 g ciocolata la topit, impreuna cu o lingurita de margarina, am turnat 75 ml de frisca lichida si cand s-a topit toata ciocolata, am turnat-o peste cozonacul Bounty. Am presarat nuca de cocos din belsug si gata!




O alta sectiune delicioasa...



si ouale de Pasti au fost gata!




Pofta mareee!

Va doresc din inima Sarbatori Pascale iluminate si imbelsugate!

5 comentarii :

  1. Sarbatori fericite! si caqt mai multe creatii culinare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Super tare amandoua retetele,aspectosi si gustosi cozonacii-sunt convinsa.As fi vrut sa fiu in bucataria ta cand ii coceai si sa adulmec mirosul si aroma divina a ingredientelor!
    Bravo!!!Felicitari sora-mea!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sor-mea draga, de multe ori sa stii ca si eu vroiam sa fiu in bucataria ta...pacat ca nu ai mai ajuns la cozonaci...poate data viitoare.
    Merci frumos, te puup!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.