Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

sâmbătă, 26 iunie 2010

Pasta de lapte praf

Made by Liana


Ingrediente:

125 g zahar tos,
100 ml apa,
250 g lapte praf,
o lingura de ulei.

Zaharul se fierbe cu apa cateva minute pana cand da intr-un clocot si devine un sirop.




Se lasa la racit, dar nu de tot, cand este inca putin calduta se adauga uleiul si laptele praf, lingurita cu lingurita.



Mie de fiecare data mi-a trebuit mai mult de 250 g lapte praf, dar mereu am avut la indemana lapte praf de-al copilului sau cand n-am avut, am pus pur si simplu zahar praf pana cand compozitia, asemeni aluatului, se intareste si se poate modela.

Pe masa de lucru se intind folii alimentare peste care punem pasta si cu sucitorul o intindem cat avem nevoie.

Prima data am facut pentru tortul lui Tudor, Zbor de fluturi, cand a implinit un an.

Aici fluturasi -facuti cu forma de fursecuri-si floricele



Floricelele le-am facut din bilute pe care le-am aplatizat si le-am crestat cu un cutitas.



Aici am avut nevoie de pasta galbena pt. tortul Stup de albine





Mi-au ramas multe resturi de la blat, asa ca am luat cateva bucati pe care le-am invelit in pasta galbena formand astfel corpul albinutei. Din pasta alba am facut dungi pe care le-am pus pe trup, apoi le-am vopsit cu ciocolata. Aripioarele: doua jumatati de migdala si ochii-caprui ;-) tot de ciocolata.



Florile le-am decupat din pasta alba si am facut o bobita din pasta galbena pe care am pus-o in mijlocul florilor si am turtit-o putin. Am decupat doua stelute si le-am suprapus, lipindu-le cu putin sirop din zahar, astfel dand impresia unei floare de colt, nu-i asa?



Aici am facut un sarpe pentru tortul Cuib de vipere







Daca se lipeste pasta, punem zahar praf.

Daca se sfarama o framantam din nou si mai punem putin ulei pana cand devine elastica si nu se mai rupe.

Cand e buna de modelat puneti colorant alimentar dupa prefereinta sau trebuinta si iar framantati pana cand se omogenizeaza bine culoarea in pasta, devenind uniforma.

4 comentarii :

  1. exact la fel o fac si eu,fetita mea o adora trebuie sa lucrez pe ascuns cu ea,cealalta pasta cu zahar nu-i place

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici mie nu-mi place pasta de zahar...

    RăspundețiȘtergere
  3. Am facut si eu astazi pasta de lapte praf,dar urmand alta reteta.a iesit foarte bine,sunt multumita,se lucreaza bine si are un gust si un parfum deosebit,iar de la tine am invatat cum sa-i adaug colorant.thx:*

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur ca ti-am fost de folos, Amalia, chiar si putin...;-)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.