Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

vineri, 28 octombrie 2011

Fursecuri dovleci de Halloween

Made by Liana&Tudor








Buhuhuuu...v-ati speriat?
Nuu? Buhuhuuu again. No'amu' v-ati speriat?
De ce?? Dovlecii sunt pasnici si dulci, pe bune.
Numai cand a trebuit sa ung fata dovlecilor cu glazura din zahar portocalie, lui Tudor i s-a facut frica...si n-a mai vrut sa ma ajute...:(
Dovleci de groaza, ce mai, am speriat bietul copil, la colt cu mine, in genunchi pe coji de nuca...hi,hi.


Pentru mai multe poze cu Tudor si prepararea fursecurilor in etape, vizitati-l pe Micii bucatari ;-)

Reteta de fursecuri am luat-o din cartea Retete de succes de la Dr.Oetker, dar acolo erau Fursecuri cu lamaie, ei bine, eu le-am facut cu portocala ;-)


Ingrediente:

150g unt/margarina,
100g zahar pudra,
1 albus,
250g faina,
1 varf de cutit cu praf de copt,
1 lingura de coaja de portocala.


Pentru umplutura:

dulceata de caise cu pere.

Pentru glazura:

100g zahar pudra,
colorant alimentar portocaliu,
3-4 linguri apa rece.

Mod de preparare:

1.Pentru aluat se amesteca untul, zaharul pudra si albusul



cu mixerul la viteza maxima pana se obtine o crema omogena.

2.Se amesteca faina cu praful de copt si coaja de portocala



si se incorporeaza in amestecul obtinut anterior. Se framanta totul cu mana, pana cand se obtine un aluat uniform. Se infasoara in folie si se lasa cateva ore la rece.




3. Se framanta aluatul pe suprafata de lucru si se intinde(grosime de aproximativ 3 mm). Cu ajutorul unei forme speciale sau rotunde, ca a mea, se taie cercuri, care se decupeaza sub forma de dovleac cu codita ;-)


Numaram cercurile sa fie cu sot si pe un cerc il casapim: ii facem ochi, nas si gura cu doi dinti-unul sus si celalalt jos. Eu m-am ajutat de un cutitas si de o scobitoare. Ferice de cei care au sablon sau forme.




4.Dovlecii se pun la copt intr-o tava acoperita cu hartie de copt si se dau la cuptorul preincalzit 10 minute, pana devin aurii pe margine.




Cand s-au racit, pe dovlecii intregi, care vor fi baza, punem o lingura de dulceata de caise cu pere, - am facut inca o tura de dulceata, dar fara alune-iar fursecul decupat il ungem cu glazura de zahar portocalie(zaharul pudra se amesteca cu colorant alimentar, cateva picaturi, apoi cu 3-4 linguri de apa rece si amestecam pana cand devine omogen) cu grija si fara a-i acoperi cavitatile, sau i le curatam dupa,




apoi il apasam bine de tot, pana ii iese dulceata prin ochi, nas si gura...hi,hi,hi :P




Aveam si o glazura de cacao, cu care am uns alte fetze de dovleci de groaza si am umplut fursecurile cu crema de ciocolata cu aroma de capuccinno.




Sau, dupa ce m-am cocosat decupand ochi, nasuri si guri, mi-am dat seama ca peste glazura portocalie, puteam pur si simplu sa le trasez/desenez cu ciocolata/glazura.



Prea tarziu...mi-au mai ramas doar vreo 6 fursecuri de decorat...




buhuhuuu...ne dati sau nu ne dati? Spiderman a inceput sa planga pentru ca nu voia sa-i fac poze cu cagula pe fatza...:(


Pentru mai multe poze cu Tudor si prepararea fursecurilor in etape, vizitati-l pe Micii bucatari ;-)

21 de comentarii :

  1. Ne-am speriat :)
    Sunt asa de simpatice fursecurile!! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buhuhuuu, nu m-am speriat, hi, hi... Dar cei cu glazura de ciucalata sint cam de speriat, buhu-huuuuu... anul asta n-am facut biscuiti, desi am forma, deh... nu ma simt prea bine, dar pot servi unul de la tine... din cel frumos colorat, nu din cel sperios... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am o nepotica de 1 an jumate care nu se sperie de Buhu :)
    Bunica ei i-a spus ca la casa liftului de la et. 8 sta Bau-Bau( ei locuind la et.7) dar cea mica in loc sa se sperie de fiecare data cand pleaca sau vine acasa vrea sa se duca si sa-l salute pe Bau-Bau:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma che dolcetti carini!!! Bravissima cara! Un bacione.

    RăspundețiȘtergere
  5. Acum daca tot m-ai speriat,n-ai decat sa vii sa dormi cu mine la noapte :D !
    Faine fursecuri,iar Tudor si mai fain.Pup dulce.

    RăspundețiȘtergere
  6. Bu hu hu... ce fursecuri "speriecioase" ati facut! :)) Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  7. ce frumos vă jucați voi! toate-s bune și frumoase acolo la tine. mai mai c-aș da o fugă! :P

    RăspundețiȘtergere
  8. @Coco-tocmai bune de mancat ;-)))

    @Alexandrina- pai, cineva tot trebuia sa se sperie, nu? ca altfel le-am facut degeaba...

    @Daniela- aia de cioco sunt facuti dupa Gosthface din seria de filme horror de succes, The Scream si parodia Scary Movie care mie mi-au placut mult de tot :P

    @Lia- vrei sa vin sa dorm cu tine?

    @Cris-daa, la 1 an jumate, copii n-au frica de nimic ;-)

    @Manuela-grazie,cara, bacione

    @yaya-multumim!

    @Diamar- de buni sunt buni, de fiorosi...hm! te pupam si noi

    @Kabea-ai pregatit patul? vezi ca io dorm la perete...hi,hi...sa iti aduc si niste fursecuri, totusi?

    @Miha-buhuhuu si tie!! :*

    @Georgiana-daca nu vii tu la noi, venim noi la tine :P

    RăspundețiȘtergere
  9. Da stiu ca ati muncit ceva! Arata superb. Cred ca lui Tudor i-au placut mult.

    RăspundețiȘtergere
  10. Draga Liana! Jos cu palaria! Ai reusit sa faci fursecuri gustoase , speciale pt sarbatoarea Halloween! Pupici si pt Tudor!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce frumusei biscuitei! Pup baiatu' oaches! Muah!

    RăspundețiȘtergere
  12. tare dragute au iesit , dar cu asa un ajutor nici nu se putea altfel , nu? :):)

    RăspundețiȘtergere
  13. tare reusiti dovlecii! dar nu m-am speriat, ei insa ar trebui sa tremure mai ales daca ar stii la ce ma gandesc eu cand ii vad asa portocalii, ademenitori :)

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani cu sanatate si numai bucurii scumpa Liana!
    Petrecere frumoasa!
    Pup si imbratisez cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere
  15. pai,ne dati sa nu ne dati???is foarte faioase fursecurile dar iar te lauzi cu munca lui Tudor :))))
    pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  16. Ai avut un scop precis cand te-ai apucat de lucru.2in 1!:))
    Imi plac fetele dovleceilor tai,cel mai mult dovlecelul blond,care avea dreptate sa nu se lase pozat oricum.Orice Tudor are personalitate!

    RăspundețiȘtergere
  17. superbe, felicitari, le incerc si eu maine, sper sa iasa macar asemanatoare

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.