Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 14 martie 2010

Chec din albusuri







Iar mi-au ramas niste albusuri...si am gasit in carticica mea, Dulciuri de casa, reteta urmatoare...numai ca aici poarta numele de Chec alb I-existand si varianta II-bineinteles, dar am ales sa schimb titlul in Chec din albusuri pentru ca nu e alb deloc...

Ingrediente:

1 pahar de albusuri(5),
1 pahar zahar pudra,
1 pahar faina,
1 praf de copt,
100g unt,
vanilie,
50 g nuci,
50 g stafide,
50 g rahat,
zeama de lamaie.

Se bat albusurile cu zaharul si vanilia. Eu am pus doua pahare de zahar...asa fac mereu cand e vorba de albusuri...
Separat se topeste untul -la microunde- si se incorporeaza in albus impreuna cu faina-proaspat cernuta, punand o lingura de unt, una de faina pana cand se termina cantitatile.
Praful de copt se dizolva intr-o lingurita de zeama de lamaie.
Se curata si se spala stafidele, se tai nucile subtiri si rahatul in cuburi mici si se introduc in compozitie amestecand usor de tot.




Se toarna intr-o forma de chec- eu prefer forma de guguluf- bine unsa cu unt si tapetata cu faina





si se aseaza la copt, la foc potrivit cca 35 de minute.

Gata scos din cuptor



Cateva felii foarte colorate...vedeti de ce nu i-am spus Chec alb? ;-)





Va astept la o cafea si la o felie de chec!


7 comentarii :

  1. Arata super-parca ar fi din filmele anilor 60,cand gazda era foarte onorata ca are musafiri dragi si-i servea ca atare.Sciu si eu reteta,imi raman de multe ori albusuri si nu am ce face cu ele.Cu o cafea esspreso merge foarte bine.Din nou,felicitari Liolio!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, uite ca nu m-am gandit la imaginea asta...eu chiar am incercat sa imit fotografia de pe cutia de rahat...pe bune. Asa mi-a iesit cum zici tu, de prin anii '60. Eu o iau drept compliment, sa stii. Merci frumos! te puuup

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumos este, i-mi place reteta e foarte simpla, felicitari pentru prezentare :D aplauze !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ei, multumesc frumos, Anastasia, am si uitat cand l-am facut...

    RăspundețiȘtergere
  5. Liana draga spune-mi te rog cat unt ai topit ???
    Minunat arata si zau ca mi-ai facut pofta....
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ha! merci ca m-ai atentionat, draga Sidy :* Am completat: 100g unt.
      Te tzuc cu drag!!

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.