Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 16 iunie 2011

Prajitura Tutti frutti

Made by Liana







Particip la concursul "Ce ai face cu 6 produse Nutriday" organizat de Danone si gazduit de mai multi bloggeri renumiti din diverse regiuni.

Eu am vazut concursul la Adi Hadean si cum e din zona mea, m-am inscris la el.

Eu deja am facut/propus sase retete cu sase iaurturi Nutriday diferite, dar cum in regulament se specifica clar ca un participant poate propune maxim 10 retete, iata ca am mai facut inca una, a saptea, deci.
De data aceasta am folosit doua iaurturi Nutriday delicios:de capsuni si de biscuiti.


Ingrediente:

Pentru blatul de vanilie:
5 oua,
100g zahar,
75g faina
50 ml ulei,
esenta de vanilie,
un praf de sare.



Pentru blatul de cacao:
5 oua,
125g zahar,
60g faina,
20g cacao,
esenta rom,
un praf de sare.

Pentru crema;
400ml frisca lichida,
250g crema de branza,
125g iaurt delicios Danone de capsuni,
125g iaurt delicios Danone de biscuiti,
150g zahar pudra,
2 plicuri zahar vanilat,
2 plicuri de gelatina,
200ml suc de ananas,
fructe(capsuni, cirese, ananas, piersici, portocala,struguri, banane).



Pentru glazura:
3 linguri de cacao,
2 linguri de ulei,
3 linguri de lapte,
7 linguri zahar,
50g margarina.

Mod de preparare:
Se bat albusurile cu un praf de sare, apoi se adauga zaharul pudra si se mixeaza pana cand se obtine o bezea.
Galbenusurile se mixeaza cu uleiul pana se ingroasa si se formeaza ca o crema. Se toarna peste albusuri impreuna cu esenta de vanilie si faina cernuta.



Se amesteca usor, de jos in sus, pana la incorporarea tuturor ingredientelor.
La fel se procedeaza si la blatul de cacao, unde se adauga cacaua cernuta cu esenta de rom.

Se tapeteaza o tava cu hartie de copt si se toarna compozitia, niveland-o usor.



Se coc blaturile pe rand, aproximativ 20 de minute la foc potrivit. Faceti testul cu scobitoarea: daca iese curata din blat, inseamna ca e copt.
Dupa ce se racesc, blaturile se taie in doua pe lungime.

Pentru crema:

Eu am folosit branza proaspata de vaci in loc de crema de branza, pe care am frecat-o bine cu zaharul si zaharul vailat, pana cand acesta s-a topit,



apoi am turnat putin cate putin frisca lichida pana cand am incorporat-o pe toata.

Gelatina se pune la hidratat in 200ml suc de ananas,




iar dupa 10 minute pe bain-marie pana se lichefiaza si se toarna in fir subtire peste crema de branza.

Aceasta se imparte in trei parti egale- eu am folosit 3 farfurii de supa identice- si se imparte iaurtul astfel: 83,33g iaurt delicios Danone de capsuni in prima farfurie, 83,33g iaurt delicios Danone de biscuiti in a doua farfurie si restul de 41,65g iaurt de capsuni si cu 41, 65 iaurt de biscuiti in a treia farfurie.



In prima farfurie cu iaurtul de capsuni am pus capsuni(8 buc.) si cirese(10buc.) in total aproximativ 100-150g-spalate, curatate, fara samburi, sterse si taiate marunt.

In a doua farfurie cu iaurtul de biscuiti am pus piersici(2 buc.) si o jumatate de portocala, curate de pielita si fara samburi, taiate marunt.

Iar in a treia farfurie cu cele doua iaurturi amestecate am pus struguri albi(10 boabe) si ananas taiat marunt, bine scurs. Boabele de struguri le-am taiat in doua si le-am scos samburii.


Apoi, am dat toate cele 3 farfurii la frigider sa se intareasca crema.

Asamblare:
La baza se pune un blat de cacao peste care se toarna crema cea roz de capsuni si cirese. Se niveleaza frumos



si se acopera cu un blat de vanilie. Peste acesta se pune crema portocalie cu piersici si portocala, se niveleaza si se acopera cu un blat de cacao. Ultima crema cu ananas si struguri se niveleaza si se acopera cu ultimul blat de vanilie.
Doua banane se decojesc, se taie pe jumatate in lungime si se pun deasupra blatului de vanilie, apoi se toarna glazura calduta peste ele, dupa ce-am pus pe foc margarina cu zaharul, uleiul si laptele, pana cand s-a topit zaharul si compozitia a prins consistenta.



Se da la rece 3-4h sau se lasa la frigider peste noapte.
Se taie cu un cutit lasat in apa fierbinte.

Prajitura e uriasa, nu mi-a incaput pe nicio tava, asa ca va arat doar o felie:







Pentru cei care sunt la dieta, le ofer o cupa de tutti frutti!...de asta ma apuc si eu de maine :P :D

22 de comentarii :

  1. Ce bine arataaaaaaaaaaa!Cred ca-i tare buuun.De,cine m-o fi pus sa intru?!Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Bea-merciiiiiii! :* E tare buuuuuna si gustoasa si fructoasa si nemaipomenit de racoroasa...ihi, mi-au murit laudatorii :( Puup

    RăspundețiȘtergere
  3. uriasaaaa,arata super,as lua cu placere o feliuta,imbietoare,pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Liana draga, ai muncit, nu gluma :)
    Rezultatul este pe masura!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata minunat Liana.. si la ce ingrediente porta in desaga.. cu siguranta e delicioasa! multa bafta ! pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Deci iar stau la poarta ta si salivez de cateva minute bune :D...arata sooper prajitura asta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Liano, esti o artistă!! mamăăăă, câtă manoperăăăă! tre să fie o bunătate! vai, îmi plouă-n gură!!!
    Daca participi la un concurs, nu ne laşi un link aici, să intrăm să te votăm???

    RăspundețiȘtergere
  8. @Ina- the biggest Tutti Frutti ever!!! te servesc cu placere :*

    @Mariana- am muncit ca un rob!...hi,hi...dar a meritat! Prima data am mancat-o cu ochii ;-) puuup

    @Antonina- multumesc!a stat cam mult reteta aceasta pe lista de asteptare, adevarul e ca am vrut sa o fac doar cu fructe proaspete, nu congelate sau din conserva. In afara de ananas, mi-a reusit ;-)

    @Livia-pofteste inauntru, nu sta la poarta, ca te servesc, mai am ;-)

    @Georgiana-merci frumos!Particip la concurs, dar nu e cu vot, e cu juriu! Iar juratii sunt unul si unul, gastromi celebri cu bloguri de succes.

    RăspundețiȘtergere
  9. Gata,m-am prins!Tu le ai cu dulcegariile!
    Arata asa bine prajitura asta,de îti vine sa te trîntesti direct în ea!

    RăspundețiȘtergere
  10. @Maya-ma predau, ma predau...m-ai prins!Hi,hi, zic sa ne trantim toti in ea, ca intr-o piscina...cu apaaa...ahahahaha :D

    RăspundețiȘtergere
  11. Liana, cat de bine arata! si ce racoritoare trebuie sa fie! vai, ce deliciu!

    RăspundețiȘtergere
  12. Mama, asa bunatate de prajii Liana nu te refuz, arata ,,urias ,, de bine :))) cred ca m-am trezit prea tarziu sa mai cer o felie :( ... succes la concurs, cu asa felie cu siguranta ai sa castigi, vorba aia ,, tin pumnii stransi,, pup si o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  13. @zAZUZA- daaa, foarte racoritoare, crema de branza cu iaurt si fructele inmiresmate si colorate au facut cat toate inghetatele ;-))

    @Adela-nu ma refuza, ca te servesc, mai am, zau! Cine crezi ca poate manca o felie intreaga o data?? Toti trei ne luptam cu una, pe bune. Dar am facut niste vecini fericiti ;-)Cat despre concurs, nimic nu-i sigur, sunt altii mult mai buni decat mine, dar iti multumesc pt. incurajari. Puuup

    RăspundețiȘtergere
  14. Liana ce-mi faci tu mie ! ma bagi in pacat!

    RăspundețiȘtergere
  15. Prajitura n-are mere, Pansy :P Iti ofer cupa, ca sa ma spal de pacate, e bine?? puup

    RăspundețiȘtergere
  16. noroc ca se face asa complicat! Desi arata asa de bine, eu raman doar cu uitatul la pozele tale frumoase si … ma intorc la supa mea de ciuperci ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. Tare bine arta prajiturica... cred ca e un deliciu!
    felicitari si bafta in concurs!
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  18. Multumesc frumos, Violette, sa dea Dumnezeu sa fie! pupici

    RăspundețiȘtergere
  19. @Kadia-daca ti se pare complicat, pune-l pe sot sa o faca, am vazut ca orice isi propune ii reuseste, deci ii doresc spor la treaba in timp ce tu-ti papi supa de ciuperci! puup

    RăspundețiȘtergere
  20. Ador cremele pe baza de iaurt sunt o nebunie, asa cum e si prajitura asta:D

    RăspundețiȘtergere
  21. @Naty- da, o prajitura nebuna-nebuna-nebuna!!! :P

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.