Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 23 mai 2010

Tagliatelle cu branza dulce si stafide

Made by Liana








Prima data am gasit aceasta reteta chiar pe punga de la tagliatelle in primul meu an de casatorie si de-atunci asa o fac mereu. Ah, am mai adaugat budinca de vanilie intre timp in compozitia de branza dulce si e si mai gustoasa. Las'ca vedeti voi...

Ingrediente:
tagliatelle 300g,
500 g branza dulce,
150-200g zahar,
50 g stafide,
esenta de rom,
2 oua,
1 plic de budinca de vanilie,
500 ml lapte,
1 plic frisca Dr.Oetker,
scortisoara.

1. Prima data se face budinca de vanilie conform instructiunilor de pe plic...ah, ce-mi place indicatia asta, ca am scapat de explicatii, hi,hi,hi...
Se acopera cu folie alimentara ca sa nu prinda crusta.
Se lasa la racit.

2. Branza de vaci se freaca cu zaharul...habar n-am cat am pus, dupa ochi sau cat va lasa inima, eu tot frec branza pana se topeste zaharul si o gust mereu si astfel completez cu zahar pana consider ca e suficient de dulce. Se adauga doua galbenusuri si se freaca bine...n-am gasit alt verb, sorry...




Stafidele -daca nu le tin in esenta de rom, atunci cand am, le spal in apa calda, le rup coditele- ah, ce ma enerveaza cand mai gasesc in alte prajituri stafide cu samburi si codite!!! le zvant in servetele de hartie, adica prosoape si doar uscate le adaug in compozitia de branza.

3. Peste compozitia de branza se toarna budinca de vanilie racita.

4. Se fierb tagliatellele, se strecoara, se trec printr-un jet de apa rece, se stropesc cu putin ulei, ca sa nu se lipeasca si se rastoarna intr-o tava unsa cu unt.




Se incalzeste cuptorul.

5. Peste tagliatelle se rastoarna compozitia de branza si se amesteca usor, astfel incat sa se intrepatrunda bine pastele cu branza.



6. Se bate frisca conform instructiunilor de pe plic-cu 150 ml de lapte. Se bat spuma tare cele 2 albusuri si se adauga zahar dupa gust...tot 100 sau 200g. Se amesteca albusurile cu frisca si se pune peste tagliatelle. Se poate renunta la frisca, de multe ori am facut fara si se lasa simple albusurile pana se maronesc un pic.

7. Dupa 20-30 min, tagliatellele sunt gata aurii, se scot, se lasa la racit un pic,se da forme cu furculita prin bezea, se presara scortisoara si gata!



Sunt foarte bune calde, dar si reci.



I-am dat si lui Tudor, dar fara frisca si stafide...

8 comentarii :

  1. Foarte interesanta reteta...sigur am sa o incerc.
    Mersi .

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte fain ti-a iesit,am sa o fac si eu,ca tot ce-i cu paste devoram,sugur o sa ne placa.Duminica placuta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, Mirela, te asigur ca o sa-ti placa ;-)

    RăspundețiȘtergere
  4. ce fac cu albusurile amestecate cu frisca?????

    RăspundețiȘtergere
  5. Albusurile batute cu zaharul se amestesteca cu frisca si se toarna peste tagliatelle. Nici din fotografii nu se intelege?

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.