Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 6 ianuarie 2011

Fursecuri cu mac

Made by Liana







Nu am facut niciodata fursecuri cu mac...doar tarte si cozonaci. Chiar daca in revista Libertatea Retete nr.12/2010 se numesc Melcisori cu mac, am zis ca n-ar trebui sa se confunde cu cei facuti din aluat de cozonac...sunt atat de diferiti...

Preparare: 55'
Asteptare: 90'

Ingrediente pentru aluat:

300g faina,
un praf de sare,
200g unt,
un pachet zahar vanilat,
125g zahar,
un ou.



Se amesteca toate ingredientele, pana se formeaza o coca.



Se pune aluatul intr-o folie alimentara si se da la rece pentru aproximativ 30 de minute.


Ingrediente pentru umplutura:

200g mac,
100g migdale macinate,
o cana de lapte,
3 linguri de zahar,
un pachet zahar vanilat,
o fiola esenta de vanilie.



Se pun toate ingredientele la fiert, mai putin esenta de vanilie, pana se inmoaie macul-eu l-am macinat inainte. Si am mai adaugat inca vreo 50 ml de lapte pentru ca a fost prea putin...

In reteta erau 300g mac dar mi s-a parut enorm, tinand cont ca in fotografia din revista abia se intrezaresc boabele de mac din rulouri...de fapt, n-am avut decat 200g mac si amintindu-mi de Tarta cu mac unde am folosit migdale in umplutura, uite asa am pus eu 100g migdale macinate, pentru ca aveam ;-) Si bine am facut!

La sfarsit se adauga si esenta de vanilie, dupa care se lasa sa se raceasca.



Se scoate aluatul din frigider, se intinde o foaie dreptunghiulara, apoi se unge cu crema de mac.



Se ruleaza bine, apoi se mai lasa inca o ora in frigider...ufff...

Se taie apoi rulada, cu un cutit bine infainat, altfel se pleostesc rau de tot feliile- se tapeteaza o tava cu hartie de copt si se dau la cuptor pentru 15 minute.

Oricat am incercat sa fac o rulada pefect rotunda, n-am reusit...aluatul se lasa imediat, de aceea au iesit cam plate feliile....

aici inainte de a le baga la cuptor...



si dupa...



am intors o felie sa vedeti cat de aurie e pe dos si cat de alba e pe fatza ;-)

Ajutorul de bucatar a fost in extaz, de-abia am prins vreo doua bucati...



18 comentarii :

  1. imi aduc aminte de strudelul cu mac din Austria. delicios!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata bine,dar la mine nu au succes.Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu ma servesc cu feliuta colorata la talpa, arata foarte bine, iar daca le pui una alba, una colorata, iti ies fursecurile in doua culori... delicioase...

    RăspundețiȘtergere
  4. @Mirela-daa, foarte! pupici

    @Zazuza- e bine daca ti-am starnit amintiri ;-) pup la fel

    @Beatrice-merci!noi ne-am batut pe ele ;-)pup

    @Daniela-toate fursecurile au fost aurii pe "talpa", semn ca s-au copt, dar stai linistita ca am facut fursecuri si in doua culori.Am sa le postez mai tarziu. pupici

    @Federica-grazie!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte faine mai ales ca sunt cu mac ...super.Te pup

    RăspundețiȘtergere
  6. Ador macul ...si ce m-as infinge in fursecurile tale!
    Chiar am de gand sa fac ceva cu mac zilele astea ..cred ca le fac sigur.
    ciao!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mmm, si eu ador macul in prajituri , cred ca au fost o bunatate ! Ca sa nu se mai pleosteasca aluatul baga ruloul putin la congelator inainte de a-l taia, doar cat se intareste suficient incat sa nu se mai fie atat de maleabil.
    Am furat si vreo doua fursecuri.Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  8. I do love poppy seeds, especially in muffins with lemon. These look so delicious!!

    RăspundețiȘtergere
  9. @Nela- te servesc cu drag, pup!

    @Nicoleta- ma bucur ca-ti plac. Astept dovada ;-)

    @ Vio- uite, ca n-am stiut de trucul asta, merci frumos! Asa o sa fac data viitoare, ca ajutorul de bucatar a lansat deja ordinul ;-) puuup

    @Susan-i never try muffins with poppy seeds and lemon, but it's not too late, dont cha? thank you so much :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Au venit randul lor si azi le-am facut. Dupa ce am rulat ,am pus in congelator nu in frigider. Cand s-a intarit suficient ,am scos si taiat felii ,au ramas rotunde si nu s-au pleostit.
    Foarte bune ..mersi pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Daniela- daa :*

    @Nicoleta- ma bucur ca le-ai facut! Data viitoare pun si eu rulada in congelator, asa cum m-a sfatuit Mirela. Vin la tine sa ma servesc ;-) pupici

    RăspundețiȘtergere
  12. ti-am furta reteta :))) si am faut si eu azi,miau iesit delicioase....multumesc pentru reteta ...va doresc o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  13. O reteta super,neaparat trebuie facuta.
    Oricum,cand mai faci bunatati ,ma ofer ca ajutor de bucatar 2.
    Succes in tot ceea ce faci!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.