Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 14 noiembrie 2013

Painici cu usturoi









Cu un aluat de paine poti sa faci niste gustari aromate foc! Merg foarte bine si la pachet, la gradinita, scoala sau serviciu.
Sunt atat de bune, incat le-am facut deja de trei ori. Ultima data le-am umplut cu mozarella...auchhh...dar n-au apucat poza :P

Reteta este din revista Bucataria de azi, Retete, Aluaturi de tot felul, nr.10/2013.


Portii: 8-10
Preparare: 80'
Dificultate: mica

Ingrediente:

Pentru aluatul de paine:

550g faina,
1 cub drojdie de bere/1 plic drojdie uscata,
50ml ulei,
250ml apa calduta,
80ml iaurt,
1 lingurita zahar,
1 lingurita sare.

Pentru crusta:
60g unt,
6 catei de usturoi,
busuioc bio Kotanyi,
sare.

Mod de preparare:

1. Dizolva drojdia intr-un bol impreuna cu zaharul si 100ml apa calduta.. Amesteca si lasa la cald 15 minute.
Eu am folosit 1 plic de drojdie uscata de la Coseli.




 2. Cerne faina intr-un vas si adauga treptat uleiul, maiaua, iaurtul, restul de apa calduta,  iar dupa ce aluatul a capatat consistenta, pune si sarea.

Aici am folosit iaurt grecesc, dar merge si cu Activia Danone, de exemplu, ca asta am avut ultima data si au iesit la fel de bune ;-)



3. Framanta vartos pana ce aluatul nu se mai lipeste de maini. Acopera si lasa la crescut o jumatate de ora,


 la cald.  Am uns bolul cu ulei aromat ;-)

Imparte aluatul in 8-10 parti si da-le forma rotunda de painici.



Asaza-le intr-o tava tapetata cu hartie de copt si lasa-le la crescut 30 de minute.

4. Intre timp, freaca untul moale cu usturoiul zdrobit,-in revista zicea de 3 catei, eu am pus 6 :P




 frunze de busuioc-am folosit uscat, bio, de la Kotanyi- si un praf de sare.



Folositi grunjoasa. eu asa am facut ;-)

Cresteaza pe mijloc painicile


si pune amestecul de unt. Aici e prima tura cand am folosit 120g unt-prea muuuuult!!!
 Da tava la cuptor


si rumeneste-le dupa plac, in jur de 20-25 de minute, foc mediu-160-180 de grade C.


Pufoase, pufoase


Vreau sa va spun ca prima data cand am facut aceste painici, am folosit 120g unt, ca asa scria in reteta. Pacat de unt, ca mi s-a umplut hartia de copt...dar, totusi, painicile au avut un "fund" foarte crocant!! :P



3 comentarii :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.