Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

miercuri, 13 aprilie 2011

Bouneschlupp(supa luxemburgheza de fasole verde)

Made by Liana








O supa regala!
Din cartea regala de bucate a Principesei Margareta a Romaniei, aceasta reteta i-a fost oferita de Principesa Anne de Ligne, membra a unei vechi familii princiare belgiane.



Parca ma vad si io cu coronita pe cap...hi,hi...cat despre supa...fasolea verde nu mi se pare a fi princiara, mai ales cu carnati, dar na...daca e reteta regala, e reteta regala! Si a iesit foarte buna, nu am facut-o niciodata in acest fel, deci v-o recomand cu o mica plecaciune :P

Ingrediente:

450g fasole verde proaspata,
225g cartofi mijlocii curatati si taiati cubulete,
300g sunca(bacon) taiata cubulete,
1 1/2 litri apa rece,
1 morcov mijlociu taiat cubulete,
1 hasma mare taiata marunt,
2-3 linguri de smantana,
1 lingura de arpagic verde tocat marunt,
pentru ecor,
carnati (optional, d epreferat carnati in stil german, care nu sunt iuti),
sare si piper, dupa gust.

Mod de preparare;

Spalati si curatati fasolea, apoi taiati-o in bucati mici. Eu am avut fasole la borcan, am folosit doua borcane de 500g.
Intr-o cratita de fonta(...?) caliti sunca la foc potrivit-eu am folosit o tigaie-pana cand devine maronie si crocanta. Daca folositi carnati, adaugati-i si pe acestia si caliti-i pana cand devin maronii.

Carnati de casa, facuti de soacra-mea si sunca afumata facuta de tata-ce vorbesti?-un miros si un gust demential!



Puneti sunca si carnatii pe un servetel absorbant, pentru a indeparta grasimea din carne. Pastrati grasimea in cratita.
Adaugati in cratita morcovii si hasma- asta e o ceapa mica, dar cum se cere o hasma mare, am pus o ceapa normala :P- si caliti timp de aproximativ 3 minute. Nu trebuie sa prinda culoare, ci doar sa fie moi. Adaugati usturoiul, amestecati putin si apoi adaugati fasolea.
Turnati apa rece pste legume, pana le acoperiti. Aduceti la punctul de fierbere si apoi reduceti focul, pe urma puneti un capac. Adaugati jumatate din bacon, pentru savoare, pastrand cealalta jumatate pentru garnitura.Fierbeti timp de 30 de minute.
Adaugati cartofii in cratita si amestecati. Fierbeti la foc mic, cu capac, pentru inca 20 minute, pana cand cartofii devin moi. Puneti sare si piper dupa gust.

Opriti focul. Daca folositi carnati, puneti-i intregi in supa, ca sa se incalzeasca. Inainte de a servi supa, adaugati smantana, amestecand-o incet, fara sa faramitati cartofii deveniti foarte moi.

Scoateti carnatii intregi din supa si yaiati-i felii. Puneti supa in farfuriile de supa sau boluri, apoi adaugati feliile de carnati deasupra si presarati arpagicul taiat-in cazul meu, patrunjel proaspat.



Scuzati luminozitatea fotografiilor, am pozat dupa-apus :(



Servire: Serviti supa cu paine crocanta, din cuptor!





Ei, cine s-a mai simtit ca o printesa? ;-))))

13 comentarii :

  1. arata super ,trebue incercat sigur e buna

    RăspundețiȘtergere
  2. Pana sa ajung printesa trebuie sa fiu bucatareasa!:)
    Buuuuun trebuie sa fie!

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos Liana si placut la vedere. Zdravo kuvarice...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mama ce bun trebuie sa fie !
    Eu sunt supista,asa ca sigur o incerc.
    Pup si merci de reteta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am şi eu cartea de bucate a Principesei Margareta, unele reţete sunt chiar interesante!
    Asta e printre ele! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @Adela-hm, nu prea-mi vine sa cred...dar, merci!

    @Angi- tu esti si bucatareasa, asa ca fa-ti supa asta si o sa fii si printesa...ca mine ;-))

    @Miodrag- hm, puteam sa fac fotografiile si a doua zi, pe lumina...dar supa a iesit buna.

    @Lia- credeam ca-mi zici ca esti printesa, nu supista ;-))))

    @Arcadia-ma bucur! Mie asta mi s-a parut cea mai simpla, plus ca le-aveam pe toate la indemana. :*

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte, foarte frumos arata, dar prea elaborata pentru profanii ca mine...
    Nu mai zic ca as manca carnatii mult inainte de a ajunge in supa :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. vai, cat de bine arata! ador supele cu fasole!

    RăspundețiȘtergere
  9. Liana te astepta un premiu pe bogul meu... ti-o daruiesc cu toata sinceritatea mea... o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. Pot sa ma asez la masa alaturi de alteta dumneavoastra?
    O zi si un sfarsit de saptamana minunat !

    RăspundețiȘtergere
  11. @Ninu- in afara de carnati si sunca, pui doar fasolea si cartofii, deci nimic elaborat. Cu carnatii ai dreptate, a trebuit sa-i ascund de sotul meu, altfel nu aveam ce sa pozez ;-)

    @Zazuza-arata mai bine pe lumina, dar no'...amu e gata, s-o sfarsit...

    @Adela- multumesc frumos! o sa-l iau numaidecat, dar cu toata sinceritatea, nu stiu cand o sa-l postez...timpul asta ma omoara :((

    @Medi-Desigur, Alteta, va rog, luati loc ;-))

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.