Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

marți, 8 februarie 2011

Trandafirasi cu migdale

Made by Liana and Tudor











Reteta aceasta am copiat-o dintr-o carte de dulciuri aparuta in 1996. Cartea era a farmacistei de la parterul blocului, asa ca mi-a imprumutat-o. Titlul original era Trandafirasi de post,



dar fiindca se foloseste galbenus, clar nu mai e de post, deci am schimbat.

Si am avut un ajutor de nadejde: soarele meu Tudor!! Micul "butacal" care a implinit 2 ani si 7 luni ;-)))
Surpriza vine de-abia acum: in colaborare cu Anastacia, Tudor beneficiaza impreuna cu Olguta, nepotica Anastaciei, de propriul blog: Micii Bucatari. Pentru a vedea toate etapele in care soarele meu m-a ajutat, va rog sa ii vizitati. Va multumiiiim!

Pt.cca 20 de bucati
Timp de preparare: cca 1 1/2h
Timp de odihnire: cca 1h


Ingrediente:

250g faina,
1 praf de sare,
200g margarina,
75g zahar pudra,
1 galbenus de ou,
40g fulgi de migdale,
100g dulceata de portocale.



1. Intr-un castron se amesteca faina cu sarea. Margarina se razuieste solzisori si se presara deasupra. Se adauga zaharul pudra si se framanta totul cu mixerul-eu cu mana, pana se obtine un aluat omogen. Se lasa la rece 1h.



2. Cuptorul se infierbanta la 200 grade Celsius. Pe masa se presara faina, se intinde aluatul si cu o forma se decupeaza floricele.

3. Galbenusul de ou se amesteca cu putina apa, se unge pe jumatate din numarul de floricele si deasupra se presara fulgii de migdale.


Toate florile se pun pe o tava tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor pentru 10 minute.



4. Trandafirasii se lasa sa se raceasca. Se lipesc pe urma cate doua cu dulceata
-am folosit de caise, avand grija ca partea cu fulgi de migdale sa ramana deasupra.

Gata trandafirasii!!!



Mmmmmm...ce buuuuni suuuuunt!!!




16 comentarii :

  1. Micul bucatar e tare scump...si dupa cum se vede ii pace in bucatarie:)!
    pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Maaaaaaaaama ce copil fericit!Pai sa-i tot faci cand il vezi asa.Au iesit tare bine trandafirasii,cred pentru ca a spus minunea vesela.Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Violette-multumesc frumos, da, da ii place mult, sa stii, de-abia asteapta sa-l pun la treaba ;-)pupici

    @Beatrice- da, e foarte fericit! si bineinteles ca trandafirasii au fost deliciosi ;-)va pup

    RăspundețiȘtergere
  4. cu asemenea "ajutol" n-avea cum sa nu iasa ceva superb! bravo voua!

    RăspundețiȘtergere
  5. Liana draga, un asa ajutor de nadejde vreau si eu!Sa-l tuce Janet,pe balai!O mandrete de bucataras!

    RăspundețiȘtergere
  6. Liana,tare dragalas ajutorul de bucatal,iar trandafirasii arata deliciosi,pupp!!

    RăspundețiȘtergere
  7. @Zazuza-corect!totul a iesit soare...astaaa, luna! ;-)

    @Janet- pregateste-te ca ti-l aduc, sa stii ;-) te pupam :* :*

    @Mirela- multumesc frumos, sa stii ca trandafirasii au fost prea putini...nu ne-am saturat, asa ca deja am pregatit alte dulciuri ;-)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce duuulce e!!!
    ...acuma inteleg eu de ce totul e asa bun si frumos...cu asa ajutor!!!...sau chef?!...sint sigura ca ce spune el tu faci imediat!!!...asa ca nu stiu exact cine ce rol are acolo?!!!Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. @Carmen-merciii! La 2 ani si 7 luni, Tudor imi cere de cele mai multe ori "cioco Kindat"...si cand facem fursecuri el mereu vrea forma de "imina". In rest, se ospateaza foarte fericit in rol de "butacal" ;-))))

    RăspundețiȘtergere
  10. ARATA SUPER TRANDAFIRI
    TAI,DE GUST NUMAI TU STI CUM SUNT..
    MULTUMESC DE VIZITA SI SEMNUL LASAT!
    TE MAI ASTEPT SI ALTA DATA.
    O ZI EXCELENTA!
    TE PUP SI IMBRATISEZ CU DRAG!

    RăspundețiȘtergere
  11. Bre, mă plimb năucă în căutarea blogului lui Tudor da' nu-l găsesc!
    Aşadar, nu mă interesează acum trandafirii tăi ci domnu' bucătar. Unde-i? Unde-i?

    RăspundețiȘtergere
  12. @Elena-multumesc, cu siguranta ne vom ma "vedea" ;-)pupici

    @Arcadia-bre, nu pot sa cred ca ai sarit peste "enorma" introducere, ca acolo-i linkul de la Micii bucatari si trandafirii sunt si ai lui! :P

    RăspundețiȘtergere
  13. Cu asa ajutor de nadejdie nu ai cum sa nu faci atatea bunaciuni.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  14. @Medi-ce-i corect, e corect! ;-) pup

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce ajutor ai...sa-ti traiasca si la cat mai multe retete impreuna!
    Delicioase fursecuri ...cu gem de caise ..preferatul meu ..si cu migdale!
    weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  16. @Nicoleta-avem retete destule, doar sa am eu timp sa le si postez. Multumim, te pupam :* :*

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.