Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 30 septembrie 2013

Provocarea Dulce Romanie-parada lunii septembrie 2013

            
            30, septembrie, luni...a trecut atat de repede aceasta luna!! A inceput si scoala si gradinita si totul s-a derulat pe repede inainte.
Retetele s-au strans, s-au publicat, s-au lasat asteptate si intr-un final, s-au postat ;-)

Am propus la inceputul lunii doua ingrediente: ciocolata de casa si mustul. Apoi, din motive obiective am revenit cu al treilea ingredient: stafidele.

Ciocolata de casa ramane in topul preferintelor mele, deoarece era desertul copilariei mele si mereu cand veneam de la scoala imi cumparam cu trei lei, un baton de ciocolata de casa. Iar eu ma ghidez dupa o singura deviza in viata: Ciocolata, ciocolata, ciocolata! ;-)))

Incep parada, asadar cu

 Ciocolata de casa:  

1. Prima care a preparat ciocolata de casa a fost surioara mea de pe facebook, Marilena Uldry, care s-a indulcit cu Chec rece de ciocolata cu biscuiti,  dupa reteta mea.

2. Dia Daria, Adnia's Blog, a pus in forme Ciocolata de casa  ,alba si neagra, sub forma de inimioara sau ursuleti. Cum sa nu-ti vina sa o mananci pe toata?? Singura! :P :D

3. Steluta Ghiocel, Retetele mamei, ne imbie cu niste trufe, de fapt patratele de  Ciocolata de casa
 ornate cu stafide.


4. Elena Toma, Bucataria Elenei,a preparat ingenioase retete de  Ciocolata de casa in trei variante.
 Si-anume: cu fistic si sirop de menta(in stanga), cu migdale, cafea si chili(in mijloc) si cu stafide si sirop de zmeura(in dreapta).
 
5. Tiza mea, Liana, de la Transylvanian Kichen, a preparat o  Ciocolata de casa cu merisoare si goji. , sub forma de inimioare. <3


6. Elena Raicu, At e.,  ne rasfata cu trei retete deosebite, dintre care doua sunt cu ciocolata: Ciocolata de casa aromata, cu sirop de trandafiri


7.si  Ciocolata de casa cu pudra de roscove , inlocuind clasica cacao.
 
8. Diana Kintsch, Dian@'s Cakes, s-a organizat rapid si cu toate la indemana a preparat o minunata Ciocolata de casa cu merisoare si orez expandat 

9. Daiana si Cosmin, Simplu si bun, au preparat exact ciocolata mea preferata: Ciocolata alba cu fistic caramelizat  <3 <3 <3 Ahh, ce-as mai fi papat si eu o bucata...
 10. Iulian si Cornelia, Delicatesa.ro, m-au energizat cu o bogata Ciocolata din cacao

11. Nu m-am putut abtine sa nu fac si eu Ciocolata de casa cu Oreo, m-ai ales ca suntem fani ;-)

12. Si cu toate acestea, am fost nevoita sa mai prepar o Ciocolata de casa cu orez expandat si bomboane colorate, pentru ca ciocolata cu Oreo a fost facuta la scara mica, asadar aceasta am tunat-o si am facut-o dubla :P :D


Mustul isi are locul lui special, tot  in copilaria mea, cand abia asteptam sa vina toamna ca sa mergem la sat sau la Targurile de toamna, la Ziua Recoltei ca sa putem sa ne indulcim cu un pahar de must. Din pacate, multe fete s-au plans ca nu gasesc must in strainatate, acolo unde locuiesc, dar cele care au gasit, au fost niste fericite ;-)

Retete cu must: 

1.Sidonia Toncean, In Bucatarie la Sidy, a combinat mustul cu suc de rodie si a iesit ceva extraordinar:  Rulouri din piept de curcan umplute cu stafide in sos de must cu rodie

2. Florentina Lazar, True Delights,  a creat un strugure din aluat si a decorat frumoasa si violeta Tarta cu crema de struguri. Ce culoare minunata!!

3. A doua reteta inedita trimisa de Elena Toma, Bucataria Elenei, este  Budinca de chia cu must

4.Elena Raicu, At e., m-a uimit cu aceasta reteta de  Inghetata de must

5. Cristina Toth, Diva in bucatarie, mi-a amintit de copilarie, de bunici, cand a preparat acest simplu si bun Must de casa

6. Am preparat si eu o reteta cu must si multa ciocolata: Tort cu ciocolata, must si boia iute

7. Si ca sa nu-si strice reputatia de mare devoratoare de chili, Arcadia Solum, prietena mea de pe facebook, a preparat reteta mea de mai sus, Tort cu ciocolata, must si boia iute, dar a injumatatit zaharul si a  turnat fara mila vreo trei linguri de chili, in loc de jumatate de lingurita;-) Si i-a placut la nebunie <3



Stafidele le-am ales gandindu-ma la struguri si la fetele din strainatate care s-au plans ca nu gasesc must...si am vrut sa fie un ingredient la indemana tuturor. Ca atare, am primit cele mai multe retete cu stafide, iar colegele mele, bloggerite harnicute au facut chiar si cate doua-trei retete! Le felicit si le multumesc frumos!

 Retete cu stafide 

1. Primul care a preparat o reteta cu stafide, a fost prietenul meu de pe facebook, Sfantul Luca, care a preparat Tarta cu mac si stafide, dupa reteta mea.


2.Claudia, de la Arome culinare, ne ofera o delicioasa felie din  Cheesecake cu urda de capra si stafide 

3.Gabriela Naum, Kitchen open 24h/day, ne-a pus la pachet cateva Prajiturele cu stafide si ciocolata
crocante si dulci, de rontait pana la ultima ;-)

4.Ioana Alexandra, All Day Spice, a facut un tort senzational din   Gris cu lapte si stafide

5. Roxana Ciobanu, Rocsy in bucatarie, si-a suflecat mainile si a framantat un aluat cu stafide pe care l-a transformat intr-o aurie  Invartita cu mere .

6. Mihaela Filip, DiaMar Bucataria Galbena, supranumita Mama tuturor aluaturilor, ne-a pregatit o aurie Placinta cu branza si stafide ,din care imi vine mereu sa rup un melcisor, cand o vad ;-)


7.si ne-a uimit cu o inmiresmata si pufoasa  Paine cu ceai de menta si stafide.
 ...cum sa nu-ti vina sa rupi un codru din pufosenia asta si sa mormai fericit, huh? ;-)
 
8. Cristina Brejan, Arome si culori, m-a uns pe suflet cu aceste adorabile Pariziene cu branza dulce si stafide, pe care musai o sa le fac si eu.

9. Paula Gafitescu, Enjoy dessert, ne ofera un desert clasic si elegant: Guguluf cu cacao si stafide

10. si ne da pe spate cu aceasta Ciocolata de casa cu caramel si arahide...auch, n-am dormit toata noaptea de pofta :P Am trecut-o pe lista, neaparat o voi face <3 (P.S.Observati din nou, "flacara violet" :-))))

11. Ramona Pintea, Cozinha da Ramona, s-a intrecut pe sine si a pregatit  trei retete cu stafide: Chec tigrat de roscove si stafide, fara lactoza. O reteta de mare folos si ajutor celor suferinzi.

12. Apoi, pentru ca tot a fost libera si avea stocuri de stafide, a preparat rapid aceasta crocanta si aurie Cream Cheese cu mere si stafide

13. si nu s-a lasat pana cand nu a preparat si  Kaiserschmarrn, adica niste pufoase clatite austriece cu stafide.

14. Sara si Mike, Culorile din farfurie, au copt o clasica  Placinta cu mere, nuci si stafide,
dar pe care au imbogatit-o maxim cu arome si culori de toamna.

15. Liliana Toma, Cu Lili in bucatarie, a incercat pentru prima data acest Curry de vita cu stafide si mere
si ni l-a recomandat cu cadura.

16. Anca Bunea, My Classic Cuisine, s-a lasat purtata pe acordurile valsului vienez si inspirata a copt Kaiserschmarrn, Clatite pufoase austriece cu stafide.

  17. Diana Duca, Disturbingly Delicious, mi-a trezit romantismul cu acest Pui cu migdale, stafide si caise, un pui aromat, care mie mi s-a parut a fi dulce de iute ;-) 

18. Adina Ciocalau, Mitinita, ne-a racorit cu un aromat Tort de inghetata cu rom, stafide si nuci caramelizate, care pe mine m-a dus cu gandul la inghetata Malaga.

19. Impreuna cu soarele meu, Tudor, ne-am jucat in bucatarie, preparand Desertul invingatorului, Cupcakes Leu, cu multe stafide trase-n ciocolata, alte bomboane si bombonici ;-)




Aceasta a fost parada lunii septembrie. Nu stiu cat se regaseste in ea culorile toamnei, dar cu siguranta ca prin parfumul si culoarea mustului, putem spune ca a fost un septembrie mov. Si benefic ;-)

Multumesc frumos tuturor celor care s-au straduit sa realizeze retete cu ingredientele propuse, multumesc din suflet fetelor care s-au intrecut pe ele insele si au realizat cate doua, trei retete si multumesc din suflet celor care au incercat retetele mele <3

 Sper ca nu am uitat pe nimeni, nu am pocit nume si nici retete. Daca gasiti inadvertente, va rog sa mi le sesizati si imediat remediez. Va multumesc pentru intelegere!



Predau stafeta Cristinei, Cristina's World, pentru provocarea din luna octombrie.

14 comentarii :

  1. Frumoasa parada, Liana! Numai bunatati ai strans aici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Waw Liana....o adevarata parada si un adevarat rasfat !!!
    Bine ca nu a trebuit sa gusti din toate ca altfel....
    Toate sunt minunate si apetisante !
    Felicitari tuturor participantelor ! Bravo si tie pentru minunatele teme ce ni-le-ai prezentat !
    Te imbratisez si te tzuc cu drag !
    PS....adauga te ron un N la sfarsitul numelui meu de familie.....

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumoasa parada, plina de reteta minunate!

    RăspundețiȘtergere
  4. Dupa lupte "seculare" am reusit si eu sa vad parada. Foaaaarte frumoasa! Felicitari tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunata parada! Felicitari tuturor participantelor/participantilor si tie, Liana, care ai fost o gazda nemaipomenita. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Cate retete frumoase. Felicitari tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  7. O parada cu multe,foarte multe bunatati!
    Multumesc pentru gazduire,draga Liana!
    Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mulţumim de găzduire! Să ai o toamnă frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  9. Superbã parada, felicitãri!!! mor de poftã deja, ce de ciocolãti de casã, si eu le ador dar la noi laptele praf nu e ca cel din România de aia nu m-am aventurat....am vãzut si tarte de must cu ardei iute, waw!!! pup

    RăspundețiȘtergere
  10. De cand am vazut minunatia de tort a ta : Tort cu ciocolata, must si boia iute....am ramas cu gandul la el.....!
    Cum o fi boiaua aia iute,,,,dar dulce ?Mananci dulce dar....te pisca !
    Musai tre'incercat....
    Te tzuc cu drag !

    RăspundețiȘtergere
  11. O parada pe cinste.... Felicitari tuturor pentru idei!

    RăspundețiȘtergere
  12. Frumoasa parada! Un weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
  13. Frumoasa si dulce parada!
    Imi pare rau ca nu am reusit sa trimit si eu ceva, m-au navalit problemele la serviciu... si ciocolata pe care am avut-o in plan nu s-a intarit (e prima oara cand patesc asa ceva).
    Ramane in atentia mea acel chec cu biscuiti si o sa-l pregatesc.
    Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce parada frumoasa, cu ingrediente tentante si preparate deosebite! Felicitari pentru organizare!
    Tare mi-ar fi placut sa particip, dar problemele s-au tinut lant luna trecuta.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.