Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

miercuri, 18 septembrie 2013

Lemon Drizzle Cake








 Sunt fan mac! Si ma bucur ca prietenii mei sunt si ei fan mac, asadar acest chec l-am facut pentru prima data, pentru prietenii mei. Acesta l-am facut recent, a doua oara, pentru noi. Si e de-li-cios!!! Merita sa-l incercati, o sa va placa.

Un chec cu lamaie si mac, un chec regal din Cartea Regala de Bucate, de Principesa Margareta a Romaniei, Ed. Curtea Veche, 2010.

Ingrediente:
225g unt,
225g zahar pudra,
225g faina,
4 oua,
coaja rasa de la o lamaie,
1 plic praf de copt,
2-3 linguri de seminte de mac.



Pentru sirop:
50ml apa,
100g zahar,
zeama de la o lamaie.

Mod de preparare:

Incalziti cuptorul la 180 de grade.
Intr-un bol, mixati untul moale, la temperatura camerei, cu zaharul pudra, pana devine o compozitie cremoasa si aproape alba.
Incorporati ouale unul cate unul


 si amestecati dupa fiecare, pana la omogenizare.
Adaugati coaja rasa de lamaie-eu am pus coaja de lamaie cu zahar, am un borcan special la frigider- si amestecati in continuare. Am adaugat si o lingurita esenta de lamaie, dar asta-i optional ;-)


Cerneti faina si amestecati-o cu praful de copt si semintele de mac.


Adaugati-le apoi peste compozitia de mai sus si amestecati usor, de jos in sus.
Tapetati cu hartie de copt o tava de chec sau ungeti-o cu unt si infainati-o, apoi turnati compozitia.


Coaceti checul la 180 de grade timp de 40 de minute. Nu deschideti cuptorul in primul sfert de ora.
Dupa 30 de minute verificati cu o scobitoare daca checul este gata. Daca scobitoare iese curata, checul e gata, daca nu, il mai lasati 10 minute.


Siropul: In timp ce checul se coace, pregatiti siropul. Puneti apa, zeama de la o lamaie si zaharul pe foc si fierbeti timp de 5-10 minute, pana se dizolva zaharul. In carte cantitatile pentru sirop sunt duble: 100ml apa, 200g zahar si zeama de la doua lamai. Mi s-a parut prea mult si pot sa va spun ca e ideal cu mai putin.

Imediat dupa ce scoateti checul din cuptor, intepati-o cu un bat de frigaruie pe toata suprafata si turnati siropul fierbinte.


Acesta va fi absorbit de prajitura. Este important ca atat prajitura, cat si siropul sa fie fierbinti.
Lasati la racit.


Cand s-a racit, scoateti checul din tava.

Servire
Acest desert este ideal pentru a fi servit la ceai. Puteti servi alaturi putina smantana dulce, batuta usor sau orice fel de fructe de padure rosii.


Aici e primul Lemon Drizzle Cake, facut pentru prietenii mei, alaturi de Tarta cu mac si Cosulete cu mac-urmatoarea reteta pe blog ;-)



 Acum ne-am ostoit si noi pohta!



 E acrisor, e pufos, e cu mac! E ideal pentru o dupa-masa ploioasa, langa ceaiul de la ora 5 ;-)

7 comentarii :

  1. Apoi la asa cake pentru ceai,vin si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ador prajiturile cu mac, iar combinatia asta e dementiala.

    RăspundețiȘtergere
  3. si eu sunt fan mac! si drept dovada, fac prajiturica in weekend :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Pana una alta imi astampar pofta cu o felie din aceasta bunatate aici la tine!
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa sti ca e tare de efect macul in checul acesta....nu ca nu ni-ar place si minunatia de tarta !
    Asa ca azi la 5 ma infiintez la tine la o ceasca de ceai cu o feliuta de chec....
    Te tzuc cu mult drag !

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata superb. Cre ca si gustul e pe masura.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.