Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 24 noiembrie 2013

Tort de biscuiti cu crema mascarpone si ciocolata








De cand am vazut acest tort de biscuiti la prietena mea, Loredana Bender a.k.a. Buburuza Bubu, am stiut ca o sa-l prepar si eu. M-a atras blatul ca biscuiti cu nuca-si m-a dus cu gandul la salamul de biscuiti-dar cel mai mult m-a atras crema de mascarpone!! Si cu ciocolata!! Deci, clar trebuia sa-l fac!  N-am avut mascarpone cand am vazut reteta Loredanei, dar a doua zi aveam tortul gata ;-)
Multumesc pentru reteta, Lore!! :* <3


Portii: 10

Ingrediente pentru blatul de biscuiti:

250g biscuiti,
3 bucati de rahat cu fistic,
150g nuci tocate grosier,
50ml cafea espresso,
100g zahar,
100ml lapte,
100g margarina lichida Unirea,
100g ciocolata cu lapte,
100g ciocolata neagra (50% cacao),
O forma de tort rotunda cu peretii detasabili / 20 cm diametru

Crema:

200g mascarpone,
2 galbenusuri,
5 linguri zahar,
100g ciocolata cu lapte,
100g ciocolata neagra,
1 plic gelatina Dr.Oetker,
300ml frisca lichida Megle.


Mod de preparare:

Pentru blat: Biscuitii ii rupem bucati, -eu am folosit si biscuiti de cacao-, adaugam nucile, rahatul taiat marunt, si amestecam putin.
Se pune la foc mediu o cratita si adaugam laptele, margarina lichida Unirea, zaharul, ciocolata cu lapte si ciocolata neagra rupta in bucati.




Amestecam continuu pana se dizolva zaharul si se topeste ciocolata, apoi stingem focul.
Se lasa la racit 10 minute, apoi adaugam sosul peste biscuiti si amestecam cu o lingura.


Adaugam si cafeaua:


Se pune compozitia  in forma de tort, pe care am imbracat-o in prealabil cu folie alimentara si apasam cu o lingura compozitia ca sa se aseze si sa nu existe goluri.


 Punem forma de tort in frigider pentru 30 minute.

Crema:
Gelatina se pune la inmuiat in apa rece, conform instructiunilor de pe plic.
Frisca lichida se bate spuma.
Galbenusurile de oua se mixeaza bine cu zaharul pudra, apoi se adauga mascarpone si omogenizam bine.


Rupem ciocolata in bucati mici si o topim la bain marie, amestecam si luam vasul de pe bain marie.
Adaugam gelatina in fir subtire, amestecam si  incorporam ciocolata in crema de mascarpone.
Se adauga frisca,amestecam usor de jos in sus .
Scotem forma de tort din frigider si punem crema, nivelam.


Se baga tortul in frigider pentru minim 4 ore sau lasati peste noapte.
La momentul servirii, se indeparteaza marginile formei , folia alimentara si se taie tortul in felii.
L-am  decorat cu bomboane Raffaello si trufe de rom.



Prima felie pentru Loredana:




Si aceasta-i pentru voi! <3




19 comentarii :

  1. Delicios trebuie sa fie. O felie pe cand vin la Timisoara, te rog.
    Pupici lui Tudor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ti-a iesit fantastic tortul!!!!! Este o reteta simpla si de efect!DELICIOS! Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Datorita tie!! Multumesc frumos, draga mea :* :* :* <3 <3 <3

      Ștergere
  3. Fain de tot acest tort! A facut ravagii printre pofticiosi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Pai o fi corect sa mananci fara mine bunatate de tort? :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Un tort apetisant, nu ai cum sa refuzi o felie!

    RăspundețiȘtergere
  6. wwwoowwww...superb arata, m-am uitat la poze si mi-au lasat gura apa, i love it, trebuie incercat :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Am facut si noi tortul. A fost delicios, dar putin cam dulce dupa gustul nostru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur! Data viitoare mai scoateti 50g din zahar, desi mie nu mi s-a parut dulce deloc. Sunt doar 200g zahar, 100g in blat si 100g in crema....am prajituri care contin si 500g zahar :P :D

      Ștergere
  8. Arata fantastic, vreau sa-l fac si eu,dar nu am inteles, dupa ce ai luat ciocolata de pe foc ai incorporat gelatina, apoi ai pus imediat asa calda in crema de mascarpone , apoi frisca ? Nu ar trebui sa fie rece compzitia de ciocolata si mascarpone si apoi sa pui frisca ? Nu se taie (zaruieste)? Te rog sa ma lamuresti, pt.ca mi-a placut mult cum arata. Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În compoziția de ouă cu mascarpone adaugi gelatina călduță în fir subțire, apoi torni ciocolata călduță-nimic nu e fierbinte și nici cald. Bain-marie presupune să folosești două vase: unul în care pui apă la fiert, și încă unul peste cel cu apă fiartă în care pui ciocolata. Crema de ouă și mascarpone se presupune că e rece, oricum mai apropiată de temperatura camerei. Am făcut acest tort de prea multe ori și mi-a ieșit întotdeauna perfect ;-) Succes și spor îți doresc, Maria!

      Ștergere
  9. Cautam de mult timp o reteta cu mascarpone si pot spune ca de asta m-am indragostit! Nu puteam sa ma bucur mai tare ca nu am somn :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Cu ce putem inlocui margarina lichida. Aceeasi cantitate de unt. Vreau sa fac reteta pt wknd

    RăspundețiȘtergere
  11. Cu ce putem inlocyi maegarina lichida? Putem folosi unt in aceeasi cantitate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceeași cantitate de unt,sigur că da, tot lichid, adică topit. Spor ;-)

      Ștergere
  12. Wowww! Minunat desert. Rapid si racoros. Multumesc pentru reteta! Te pup si mult succes!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.