Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

miercuri, 25 septembrie 2013

Gratin mixt




Am participat la concursul Bucatar Real la mijlocul lui mai, 2012

si m-am calificat printre cei 45 de castigatori ai unui vas Pyroflam de 2 l cu capac de sticla. Am fost foarte incantata cand am primit pachetul, vasul de portelan mi s-a parut imaculat si perfect. La fel si capacul. Urmatoarea proba pentru cei 45 de bucatari calificati a fost ca acestia sa gateasca o reteta in vasul Pyroflam primit.
M-am tot gandit si sucit ce reteta sa fac in acest vas, astfel incat sa-l pun serios la treaba ca sa-i testez functiile. Deoarece e vasul care poate sta oriunde:in congelator, pe aragaz,in cuptor, pe masa, in frigider, in cuptorul cu microunde, in masina de spalat vase-pacat ca nu am, dar imi doresc cu disperare :P

Mi s-a parut nemaipomenita reteta Gratin mixt, o reteta care se prepara intr-o tava, la cuptor, dar mi-am zis ca trebuie sa verific puterile oalei minune. Iar oala chiar e o minune, mi-a dovedit-o, pentru ca s-a comportat excelent! Si capacul la fel ;-)

Pregatire: 40'
Coacere: 50'

Ingrediente:

250g pulpa de porc,
200g carne de pui,
2 carnati afumati,
2 cepe,
4 cartofi,
100g ciuperci,
2 ardei grasi(verde/rosu),
100g sunca,
4 linguri ulei,
1 lingurita condimente pentru carne,
1 lingura sare aromata cu salvie,rosmarin etc.
50g parmezan,
piper.


Cum se prepara: 1. Se spala si se taie carnea fasii potrivit de groase. Ceapa, ardeii si cartofii se curata, se spala si se taie cubulete,carnatii de casa-facuti de soacra-mea!!! -afumati cu lemn de fag-si ciupercile se taie felii.


Se asaza toate intr-un castron mai mare, se adauga sunca taiata cubulete, trei linguri de ulei, se presara condimente pentru carne, sarea aromata cu salvie, rosmarin, lamaie, usturoi- o specialitate pe care am gasit-o in Greve,langa Florenta, Italia.


S-ar putea sa se gaseasca si in alte zone, nu zic nu, ca nu stiu. Dar, cu siguranta se poate face si in casa ;-) Se mai condimenteaza cu piper, dupa gust si se amesteca. Se pune amestecul preparat in vasul Pyroflam, unde anterior am adaugat trei linguri de ulei, se asaza capacul

si se introduce in cuptorul preincalzit.


Dupa circa 20 de minute, am invartit in oala, rasturnand ingredientele de sus, jos, astfel incat sa fie toata carnea facuta si am mai lasat inca 20 de minute in cuptor cu capacul acoperit. Dupa cele 40 de minute trecute, am scos din nou oala din cuptor, am ras parmezan din belsug si am presarat deasupra.


De data aceasta nu am mai acoperit oala Pyroflam, ci am lasat-o descoperita inca 10 minute, astfel incat parmezul sa-si faca datoria. Adica, sa se topeasca usor peste ingredientele savuroase. Am facut rapid si o salata de cruditati din salata verde, castraveti Fabio, ceapa verde si ridichi taiate rondele. Cativa stropi de ulei, otet si un praf de sare au intregit aceasta salata. Capacul de sticla Pyroflam era prea frumos ca sa ramana nefolosit, astfel incat am servit salata direct din "farfuria" de sticla.


Deoarece capacele transparente si cosurile de abur sunt realizate dintr-o sticla borosilicat speciala de foarte buna calitate si pot fi folosite in congelator, cuptorul aragazului cat si cel cu microunde, dar nu pe o sursa directa de incalzire de genul gratarului sau pe flacara.Inainte de folosire am spalat capacul, cat si vasul, usor, doar cu apa calda cu sapun lichid. Peste gratinul mixt am presarat patrunjel proaspat tocat si am ornat cu cateva frunze intregi.



O nebunie de arome, culori, mirosuri imbatatoare si imbietoare, de nu-ti venea sa te opresti din mancat, zau asa...si cu atatea ingrediente, credeti-ma, totusi, a fost prea putin.:P



Dupa ce am golit frumosul vas Pyroflam, l-am lasat sa se inmoaie in apa calda cu detergent lichid de vase inainte de a-l curata. Nu am folosit prafuri sau bureti de vase abrazivi. Si zici ca nu am gatit nimic in el, alb si imaculat, ca nou.
Chiar e o minune, super vasul Pyroflam!!

2 comentarii :

  1. Eu cred c-ai spalat vasul cu detergent de vase , doar ca exprimarea a fost eronata ...
    Reteta este si pe placul meu , ms frumos .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ai dreptate, ma gandeam la detergent lichid de vase...am corectat, merci!

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.