Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 2 decembrie 2013

Cupcakes cu dulceata de nuci si alune





 Am primit un borcan cu dulceata de nuci verzi din Grecia. Si am zis sa fac si altceva in afara de clatite cu ele, asadar am gasit aceasta reteta care includea gem de prune intregi, pe care l-am inlocuit cu succes cu nuci.
Reteta din revista Click pentru Femei, Capitolul 208.

Pregatire: 1h
Coacere: 30'
Dificultate: usor.

Ingrediente:
4 oua,
140g zahar,
200g unt,
130g faina,
2 lingurite praf de copt,
8 linguri lapte,
dulceata de nuci verzi(5 buc.),
130g alune de padure macinate.

Pentru decor:

3 linguri zahar,
2 linguri alune de padure tocate,
50g ciocolata.

Mod de peparare:
Se mixeaza untul moale cu jumatate din zahar si cu galbenusurile. Separat se bat albusurile spuma tare cu restul de zahar.


Se adauga laptele si faina cernuta cu praful de copt peste amestecul de galbenus si se omogenizeaza.



La final, se incorporeaza in amestecul de galbenus albusurile batute spuma, stafidele si alunele macinate, amestecandu-se usor.


Se ung formele de briose cu unt sau se tapeteaza cu hartiute speciale de copt. Se imparte in ele 1/3 din compozitie. Se pune cate o jumatate de nuca din dulceata peste aluatul din forme


si se acopera cu aluatul ramas.

Se introduc in cuptorul preincalzit la 200 de grade C pentru 30 de minute. Se lasa sa se raceasca in forme si se decoreaza cu alune tocate sau ciocolata si se servesc.

Eu am topit rapid 3 linguri de zahar si am aruncat alunele in el, apoi am turnat caramelul pe o hartie de copt, iar cand s-a racit, l-am maruntit.
Am topit si ciocolata si am am facut dungi pe deasupra cupcakesurilor racite, apoi am presarat caramelul cu alune.



Nuca a fost grea, am pus eu bine jumatate, ca oricum era pe fund :P





2 comentarii :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.