Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 26 decembrie 2013

Cozonac cu nuca si cafea









Un Craciun ca-n povesti va doresc!! Hristos s-a nascut!!
Acesta este cozonacul nostru de Craciun. Cu multa nuca si cafea!! <3

Am castigat un saculet cu 300 de nuci, de la Verde Bun, foarte bune, cu miez mare si coaja usor de spart, asa ca le-am folosit cu drag. 

In aprilie mi-am cumparat revista Retete. Bucataria de azi.  De Paste. "Pregateste-te pentru Paste! Bunatati cu si fara miel."...
Nu credeam ca am sa dau peste minunea asta de cozonac si mi-am zis ca neaparat trebuie sa-l fac.   Acum, de Craciun ;-)
E un cozonac sloven, dar am preferat sa-l numesc cu nuca si cafea. Si e foarte bun si aromat, sotul meu a ramas uimit cand l-a vazut. In revista acest cozonac era doar cu doua rulouri, m-am hotarat eu sa fac cinci, sa vad cum o sa iasa. 
Modul de preparare l-am schimbat si l-am facut in dulcele stil clasic. Plus schimbarile si modificarile de rigoare ;-)


Ingrediente:

Pentru maia:

1 plic de drojdie uscata Dr.Oetker (7g),
1 lingura zahar,
1 lingura faina,
o cafea espresso (200ml),
50ml lapte cald.

Pentru aluat:

660g faina alba Boromir OOO,
85g zahar,
2 oua,
60g unt topit Koliba,
240ml lapte,
un varf de cutit de sare.

Pentru umplutura:
500g nuca,
120ml lapte,
200g unt Koliba,
1 ou,
250g zahar praf,
1 lingura coaja de portocala,
2 pliculete cafea solubila.

Pentru uns:
un galbenus,
o lingura lapte,
miere,
zahar brun.


Mod de preparare:

Maiaua: Drojdia uscata se amesteca cu faina si cafeaua cu lapte, in care s-a dizolvat lingurita de zahar. Cafeaua sa fie calda, NU fierbinte!!


Se lasa intr-un loc cald, pe aragaz, de exemplu, pana cand isi tripleaza volumul. Asa:





Aluatul: Faina se cerne de trei ori. In laptele cald  se dizolva zaharul.


Ouale se bat cu sarea. Apoi se amesteca toate cu faina cernuta si coaja de portocala


Amesteca si framanta aluatul cu untul topit si cald. Dupa aproximativ 20-25 de minute aluatul a inceput sa pocneasca, semn ca s-au spart basicile :P Deci, in sfarsit, m-am oprit.
I-am facut semnul crucii, am spus Doamne ajuta! si l-am lasat pe aragaz, la crescut.





Dupa mai mult de doua ore:





Cat timp a crescut aluatul, m-am ocupat de umplutura.
Am spart nuci, le-am macinat si le-am cantarit. In laptele cald am dizolvat cele doua pliculete de cafea, apoi am varsat cafeaua peste nuca.






 Am pus si oul, zaharul praf, untul, coaja de portocala si totul s-a transformat intr-o crema parfumata pe care am impartit-o in cinci.


Aluatul l-am impartit in cinci bile, le-am cantarit si le-am adus pe toate la acelasi gramaj. Fiecare bila de aluat am intins-o pe planseta de marimea unei tavi , unsa cu putin ulei si  am pus o parte din crema de nuca.


 Am lasat marginile libere de un deget, apoi am rulat.
La fel am procedat si cu urmatoarele patru.

Intr-o tava de cozonac unsa cu unt si tapetata cu faina, am asezat doua rulouri la baza, al treilea peste cele doua


si ultimele doua langa cel din mijloc.


Le-am uns cu un galbenus batut cu o lingura de lapte si le-am mai lasat sa creasca o jumatate de ora, inainte sa le bag in cuptorul preincalzit la 190 de grade pentru 10 minute, apoi 160 de grade, pentru 50 de minute.

Si proaspat scos din cuptooor!!! Am crezut ca o sa se desprinda si o sa-mi cada prin cuptor rulourile de deasupra, atat de mult au crescut!!! Au iesit din tava si s-au revarsat...

L-am uns rapid cu miere si am presarat zahar brun.



Si gata de poza:


Culmea e ca nu s-a prea simtit cafeaua, desi totusi crema avea un parfum aparte ;-) Si aluatul e tot galben, nu maro, cum ma asteptam...


E minunat!! Bun, frumos, aspectuos, gustos, merita sa-l incercati!!

Sarbatori de iarna  ca-n povesti va doresc!!!

9 comentarii :

  1. Sarbatori fericite! Un Craciun cu pace in suflet, cu ganduri pozitive si un an 2014 mai bun!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bun trebuie sa fie, de aratat arata fain de tot.
    Pupici cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  3. Craciun feritic! Cozonacul este nemaipomenit iar gustul cred ca este divin! Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  4. arata intr-un mare fel! Sarbatori Fericite Si un An Nou Bun! :* :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte faina ideea . Cozonacul asta e plin de arome , tare bun trebuie sa fie.

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata fantastic de bine!!! Sarbatori fericite in continuare!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. WoooW cat de bine arata!!!!! 5 ***** pentru reteta! Sarbatori Fericite scumpo! :*

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.