Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

duminică, 30 decembrie 2012

Cornulete vanilate




Reteta aceasta o prepar din primul meu an de casatorie, adica de-acum 16 ani. Si nu doar o data pe an, ci de doua, trei ori. Chiar si-n plina vara, va rog sa ma credeti pe cuvant!
Iata dovada:


Dar, de Craciun fac cornuletele acestea crocante obligatoriu! Nu-mi imaginez cafeaua fara ele, zau ;-)
Reteta o am dintr-o carte cu fel si fel de fursecuri nemtesti aparuta in 1996, dar cartea mi-a fost imprumutata de o vecina si eu mi-am copiat aproape toate retetele intr-un caiet de-al meu.
De obicei, fac aceste cornulete cu nuca, dar le-am facut si cu migdale sau cu alune...sunt delicioase oricum!


Pentru cca 60 de bucati
Timp de preparare: cca 1 1/4h
Timp de odihnire: 1/2h

Ingrediente:
350g faina,
1 varf de cutit de praf de copt,
250g unt,
100g nuca/migdale/alune macinate,
100g zahar,
1 praf de sare,
1 ou,
100g zahar pudra,
4 pachete de zahar vanilat.

Mod de preparare:

1.Faina si praful de copt se pun intr-un castron si se amesteca. Untul se taie solzisori si se da peste faina. Nucile macinate, zaharul, doua pliculete de zahar vanilat,




sarea si oul se pun de asemenea in castron si cu mixerul sau mana rece, se framanta intr-un aluat omogen. Se invelste aluatul in folie de aluminiu




 si se lasa sa se odihneasca in frigider cca 1/2 h.

2. Se infierbanta cuptorul la 175 de grade.
Suprafata de lucru se presara cu faina, la fel se presara si mainile si din aluat se formeaza un rol cu un diametru de cca 1 cm. Acest rol se taie in bucati de 6 cm lungime, care se vor indoi sub forma de cornulete.



3. Cornuletele se aseaza pe o tava tapetata cu hartie de copt si se dau la cuptor cca 10-15 minute. Zaharul pudra se amesteca cu cele doua plicuri de zahar vanilat ramase, prin care se vor trece cornuletele inca fierbinti.

Cu aceste cornulete vanilate si o cana cu lapte l-am asteptat pe Mos Craciun  impreuna cu soarele meu, Tudor;-)






5 comentarii :

  1. Imi imaginez cat sunt de parfumate si de bune!
    Un an nou fericit iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sa stii foarte parfumate si aromate ;-) Un An Nou fericit si imbelsugat si tie iti doresc!

      Ștergere
  2. Buna idee, si pare simpla - tocmai potrivita pentru calitatile mele de bucatareasa! Sa stii ca o sa incerc! Te pup si multe realizari in 2013!

    RăspundețiȘtergere
  3. Liana,Liana!
    N-ai putut veni si tu mai repede cu reteta asta!
    M-ai lasat sa ma "chinui"cu alt fel de cornulete,cand astea erau cu mult mai rapid de facut!:))
    Daca tu spui ca merge si pentru alte zile din an,s-afacut,:)le fac si eu intr-o zi.
    Pana atunci va urez un An Nou plin de bucurii,sanatate,noroc,sa cresteti mari si frumosi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna, Liana.Te rog daca poti sa-mi spui cu cat timp inainte de Crăciun faci cornulețele?Sau chiar cat timp se pot ține.Mersi tare mult de rețetă.Te pup si iti doresc Sărbători fericite!!!.Sănătate. Oty.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.