Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 29 noiembrie 2012

O masa gustoasa in 30 de minute

Made by Liana



Cea de-a sasea si ultima tema in cadrul concursului Inspiration Food Marathon, organizat de Electrolux este Reteta in 30 de minute.

Ha, Speedy Gonzales voi fi in bucatarie!!! :D 
Ce se face rapid-rapid?? Peste! Si Orez! Ok, fie orez si peste atunci ;-) 
Plus o salatica minunata de morcovi pe care vi-o recomand din tot sufletul, atat eu, cat si sotul meu am fost surprinsi de cat de buna a fost. Si desert, ceva rapid cu fructe de padure. De fapt, asta chiar a fost un desert ultrarapid, zau!


Nu uitati, va rog mult de tot, ca votarea prin like si coment, continua, atat pe facebook, cat si aici, pe blog.

Celelalte cinci retete ale mele din concurs sunt:  Tortul de trandafiri albi , Ravioli cu masline, prosciutto si trufe , Brioche Bouclettes, Smorgastartor si  Tort choux-a-la-creme cu crema de portocale si cafea unde inca ma puteti sustine cu likeuri si  comentarii, pana pe 2 decembrie, aici pe blog, cat si pe facebook,  atat la tort,  la paste,  la briosatortul suedez, cat si la tortul choux-a-la creme. 

 V-am spus ca likeurile si comentariile conteaza 50% in acest concurs, ceilalti  50% apartinand juriului? Deci, am nevoie in continuare de sustinerea voastra pana pe 2 decembrie a.c. Au fost trei saptamani lungi, stresante, cu teme grele, retete complicate, dar a fost o ocazie nemaipomenita pentru a ne pune in valoare aptitudinile si calitatile. Doar a fost maraton, nu-i asa? Unul pe gustul meu si sper ca si pe-al vostru ;-)


Tin sa va  multumesc din suflet tuturor celor care m-ati sustinut prin comentarii si prin likeuri, si ati fost alaturi de mine, atat aici, cat si pe facebook, ma bucur enorm ca-mi sunteti mereu alaturi, ca va plac preparatele mele si ca le faceti si voi la randul vostru! 
 Oricand aveti nevoie, va rog sa-mi solicitati ajutorul si voi fi alaturi de voi la fel de prompt si adevarat cum ati fost si voi alaturi de mine <3 Va multumesc din suflet!



Din colectia Delicii in bucatarie, Retete traditionale din Africa si Orientul Mijlociu, am ales acest fel rapid:

Salata de morcovi cu chimen

Pregatire: 10'
Preparare:5'
Dificultate mica

Ingrediente:
500g morcovi dulci,
3 linguri ulei de masline extravirgin,
zeama de la o lamaie,
2 catei de usturoi,
1/2 lingurita de chimen,
1 legatura de patrunjel proaspat,
sare, piper.

Mod de preparare:

Curata morcovi si taie-i rondele nu prea subtiri. Cate trei deodata am taiat :P




1. Incalzeste intr-o cratita apa cu sare si adaga 1 lingura cu zeama de lamaie. Cand apa clocoteste, pune morcovii si fierbe-i circa 3-4 minute, apoi transfera-i in apa cu gheata sa se raceasca.



2. Intre timp, toaca usturoriul curatat si patrunjelul,



pune-le intr-un castronel si adauga zeama de lamaie ramasa, sare si piper, dupa gust, uleiul de masline-eu am pus aromat ;-) si chimenul, apoi amesteca-le bine.



Scurge si zvanta morocvii. Condimenteaza-i cu sosul pregatit, amesteca



 si serveste salata dupa ce s-a odihnit circa 10 minute. Numai bine am preparat in timpul acesta pestele ;-)

Din aceeasi carte prezentata mai sus, am ales aceasta a doua reteta:

Peste in suc de portocale

Pregatire: 10 minute
Preparare: 10 minute

Ingrediente pentru 4 persoane
800g merluciu,
5 portocale,
100g faina alba,
1 lingura rasa de amidon,
ulei de floarea-soarelui pentru prajit,
1lingura piper negru boabe,
2 foi de dafin,
sare.

Mod de preparare:
Eu am injumatatit reteta. Am avut doar 400g merluciu, doua trunchiuri, si am folosit doar 3 portocale.
Stoarce portocalele si pastreaza zeama.

1. Curata bine pestele, desfa-l fileuri si taie-le bucati mari. Tavaleste bucatile de peste prin faina, scutura-le si prajeste-le in uleiul incins.



Scoate-le pe hartie absorbanta sa se scurga, apoi transfera-le intr-o tava ca sa se raceasca.

2. Intre timp, pune la fiert zeama de portocale aromatizata cu boabele de piper si frunzele de dafin. De fapt, imediat dupa ce-am terminat salata de morcovi, am pus la fiert sucul de portocala ;-)



Adauga amidonul desfacut in putina apa si lasa totul sa fiarba pana cand incepe sa e ingroase, apoi toarna sosul obtinut peste pestele rece. Potriveste gustul de sare.

3. Serveste preparatul rece, decorat cu felii de portocale



si , dupa gust, cu o garnitura de legume fierte. Eu am ales salata de morcovi cu chimen ;-)


Orez cu busuioc si fistic

Ma gandeam ca fiul meu nu va manca morcovii, de aceea rapid, in timp ce fierbea apa pentru morcovi, am pus alaturi o alta oala cu apa pentru orez. Am folosit doua pungi de orez de 125g fiecare de la Scotti si cand a clocotit apa, am pus pungutele.



Se lasa 12 minute.
In timpul asta, eu am terminat cu morcovii, i-am scos din apa clocotita, i-am aruncat in apa cu gheata, facut poza, sosul de patrunjel era gata deja si facut  intr-un minut,   in timp ce morcovii inca erau la fiert...deci, totul foarte rapid.
Dupa 12 minute am scos pungutele, le-am lasat sa se scurga, apoi le-am desfacut. Am varsat orezul intr-o farfurie, am asezonat cu sare si piper, cu 50g unt topit, am presarat busuioc uscat si 100g de fistic prajit, dar nesarat.
Am umplut o cescuta de cafea cu orez, am indesat-o bine, apoi am rastunat-o pe o felie de portocala.
Pestele era gata, asa ca am suprapus trei bucati,ca alea doua de pe farfuria neagra au disparut!!! :P...am turnat sos peste ele si gata felul principal!!!


Repede-repede am umplut un castronel cu salata de morcovi si pranzul a fost gata!!!



Cum, si desert deloc?? Hmmmm...

Cupa cu fructe de padure, cereale, crema de branza si frisca

Mixerul in priza si batut rapid 100 ml frisca lichida pana s-a intarit, adaugat crema de branza cu smantana,



un pliculet de zahar vanilat. Luat o cupa de inghetata, pus un strat de fructe de padure,



un strat de crema de branza cu frisca, cereale cu ciocolata, fructe, alt rand de crema, cereale si fructe.
Gata si desertul!!! 1 minut!



Totul gata in 29 de minute si 59 de secunde!!! plus o secunda pentru poza finala :P
La fix ;-)






26 de comentarii :

  1. înghite-n sec, Georgiana!! așa-ți trebe dacă nu te duci la LIANA acasă!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Esti o forta....Totul arat bine si sigur a fost un pranz pe gustul vostru, dar sigur si al meu. Felicitari si bafta la concurs.

    RăspundețiȘtergere
  3. :))Mai Speedy,mie mi-au trebuit minute bune sa citesc si sa casc ochii la preparatele tale!:)
    Esti grozava!!!

    Cum m-as abona eu la o astfel de dilicatese,apoi as spala numai vasele.

    Pupici,ca vad ca se poarta pe la tine!:))

    RăspundețiȘtergere
  4. aspect minunat......echilibrat.....nimic de spus.....la inàltine ca de obicei.......pup dulce si felicitàri....

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place! Tot ce-i simplu si rapid, dar complet! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere

  6. Arata intradevar foarte frumos si imbietor ! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Apetisant meniul tau, as gusta din toate :)

    RăspundețiȘtergere
  8. As incerca salata de morcovi si acum, dar e prea tarziu in noapte si mor de somn!!!
    Stiu insa ce o sa fac maine!!
    Pestele ala imi face si el cu ochiul ;)
    Bafta la concurs!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi place totul. Salata de morcovi cu patrunjel este de retinut. Pestele cu portocale suna interesant. Desertul este "mortal"! Succes la concurs, Liana!

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu mă îndoiesc că toate sunt bune, dar eu trec direct la desert:). Succes!

    RăspundețiȘtergere
  11. Tu esti mai ceva ca Speedy!
    Pe blogul meu te asteapta un premiu pe care-l meriti din plin, dupa toate activitatile pe care le-ai avut in ultima perioada!

    RăspundețiȘtergere
  12. Excelenta masa ai pregatit in doar 30 de minute. Dar nu ma mir. Esti ca o zana neastamparata. Tare mi-ar place sa te vad trebaluind! Felicitari si bafta!

    RăspundețiȘtergere
  13. arata fantastic si cred ca este totul la superlativ, ca de obicei liana ne-ai uimit si de data aceasta....sper sa castigi, esti cea mai buna...

    RăspundețiȘtergere
  14. super retete sanatoase, gustoase si...speciale! zic eu ca merg si la mese festive, deci nu e nevoie sa stam mult in bucatarie!

    RăspundețiȘtergere
  15. Interesanta combinatia de orez cu fistic si busuioc!

    RăspundețiȘtergere
  16. poti sa-mi opresti mie desrtul ? :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Toate retetele au fost minunate;bravo Liana si multa bafta!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Si daca-mi pare rau e ca se termina acest concurs in care te-am sustinut cu o particica din sufletul meu, in care vei fi mereu, draga mea Liana, chiar daca nu te cunosc decat din reclama :) Considera ca am fost langa tine, lipaind din buze atunci cand te urmaream cum prepari minunile si furand din fructele de padure, atunci cand tu erai atenta la cum culci orezul pe felia de portocala si cum dichisesti pestele cu licoarea portcoliu-acrisoara.
    E de prisos sa-mi mai spun ca sunt absolut incantata de dibacia ta si de talentul cu care te-a inzestrat Dumnezeu!

    RăspundețiȘtergere
  19. extraordinar ,m-ai facut sa poftesc,felicitari

    RăspundețiȘtergere
  20. arata senzational ......si cred ca gustul e dememtial .....bravo ,felicitari

    RăspundețiȘtergere
  21. Arata miunat!! Bravo Liana draga, te-ai intrecut pe tine! Imi vine sa vin fuga la tine si sa gust din toate preparatele minunate pe care le-ai facut pentru acest concurs. Felicitari si multa bafta!

    RăspundețiȘtergere
  22. Arata minunat si cu certitudine e super delicios! Sa stii ca vreau si eu o cupa cu desert :)
    Pup

    RăspundețiȘtergere
  23. Cautam un articol in care ne anunti ca ai castigat locul I la concursul organizat de Electrolux dar nu am gasit.....
    Asa ca am ales sa te felicit aici si sa-ti urez la cat mai multe retete minunate !!!
    Sa nu uiti sa faci poza, sa vedem ce ai castigat....desi stiu ca tu iti doreai masina de spalat vase !
    Te tzuc cu mult drag !

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.