Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

marți, 12 noiembrie 2013

Tagliatelle cu crema de mac in cupe de piersici









Ma tot gandeam la un desert. Un desert  cu paste.
Mi-am amintit de Tagliatellele cu mac si mandarine si am zis sa le repet, dar cu crema de mac-fara unt!!- pe care am facut-o la Cosulete cu crema de mac.

Caut prin debara o conserva de mandarine. Caut degeaba. Dau, in schimb, peste conserva cu piersici. Si instant mi-a venit in cap sa pun tagliatellele in piersici. Asta-i tot!

Am avut o discutie pe facebook despre "taiteii lati"  si ca sa nu se ïnteleaga  "latei", am ales denumirea acestora in italiana, desi respect denumirile romanesti si apreciez faptul ca Arnos a gasit echivalent pentru numele tuturor pastele in limba romana.

Si mi-am inscris reteta in concursul Arnos si am castigat.
Multumesc mult de tot, Arnos!



Ingrediente:
1 punga taitei lati de la Arnos(250g),
2 oua,
500ml lapte,
75g mac,
25g amidon,
25g faina,
120g zahar,
1 plic zahar vanilat,
1 compot de piersici 750 ml.



 Taiteii lati se fierb in apa cu putina sare.


In mai putin de 6 minute ar trebui sa fie gata, ii vom lasa al dente. Ii trecem pe sub un jet de apa rece, ii scurgem, ii stropim cu putin ulei, ca nu se lipeasca si ii lasam deoparte.

Preparam crema. Intr-o oala de inox sau de ceramica se amesteca ouale, zaharul pudra, zaharul vanilat, macul macinat, faina si amidonul,



folosind un tel. Se pune pe aragaz la foc mic si se adauga treptat laptele, amestecand continuu,



avand grija sa nu se lipeasca sau sa faca cocoloase. Se fierbe 5 minute si cand s-a ingrosat,



se trage de pe foc si se amesteca rapid cu pastele.

 Intr-o farfurie mai adanca asezam doua jumatati de piersica din compot, iar cu ajutorul unei furculite strangem taieteii lati, apoi ii lasam cu grija in jumatatea de piersica.

In farfurie turnam cateva linguri de sirop, din compot, cateva bucatele de piersica, presaram cateva boabe de mac si servim imediat!




Bun de tot!! E deosebit cu piersici, dar va recomand sa incercati si cu mandarine ;-)



2 comentarii :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.