Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

marți, 28 octombrie 2014

Tocanita de pui cu ciuperci si piure de dovlecei






Ce-am avut la cina? Iaca, o tocanita de pui cu ciuperci si piure de dovlecei si putin parmezan in ploaie ca tot a nins zilele astea. (Ne-am)Udat cu vin alb.
Putin, ca trebuie sa scriu si reteta :P

Daca vreti cu rosii, atunci incercati Ostropel de pui.

Reteta e din cartea Preparate din carne, colectia Delicii in bucatarie, Ed. Adevarul, 2011.

Pregatire:40'
Preparare: 1h
Dificultate: medie
Calorii:408
Vin: Chardonnay

Ingrediente: 

500g piept de pui,
un borcan de ciuperci SunFood,
1 ceapa mica,
1 morcov,
1 ardei gras galben,
1/2 pahar vin alb,
200ml supa concentrata,
4 linguri ulei de masline extravirgin,
1 lingura 5 senses Traditionnel Kotanyi,
busuioc maruntit Kotanyi,
sare si piper din rasnitele Kotanyi.

Pentru piure:

500g dovlecei/zucchini,
2 -3 cartofi,
2 linguri de parmezan,
100ml smantana,
1 lingura ulei masline extravirgin,
1 catel de usturoi,
sare si piper din rasnitele Kotanyi.

Mod de preparare:

Fierbe cartofii, curata-i de coaja si paseaza-i.
Curata dovleceii, taie-i rondele groase si caleste-i intr-o tigaie cu 1 lingura de ulei de masline incins, in care ai pus un catel de usturoi.



Pune un praf de sare si toarna putina supa, daca este nevoie.

Cand dovleceii s-au inmuiat si le-a scazut complet zeama, pune-i intr-un blender, paseaza-i si amesteca-i cu cartofii pasati.



Taie pieptul de pui, toaca marunt ceapa-eu am folosit ceapa rosie-, morcovul si ardeiul-eu i-am dat la robot pe toate trei-si pune-le la calit intr-o tigaie cu ulei de masline incins si le lasi pana se inmoaie.



Adauga bucatile de pui, pune sare, dupa gust  si lingura de condimente 5 senses Traditionell Kotanyi, care contine sare de mare, usturoi, piper, cimbrisor, rosii uscate, chimen. si prajeste-le.



Toarna vinul,


un polonic de supa si lasa la fiert, la foc mare, 10 minute.
Curata ciupercile-daca aveti proaspete-, spala-le si taie-le lamele. Eu am avut un borcan de ciuperci de la SunFood, doar le-am clatit in apa rece, le-am scurs si le-am turnat peste pui.



Fierbe-le 5 minute. Condimenteaza cu sare si piper proaspat rasnite, dupa gust si pune busuiocul tocat-eu am avut uscat.


Pune piureul de cartofi cu dovlecei intr-o cratita, asaza-l pe foc, apoi adauga smantana, parmezanul, sare si piper.



Tine pe foc, amestecand continuu, 5 minute. Pe un platou formeaza o coroana din piure, apoi umple golul din mijloc cu tocanita de pui. Noroc ca am fiert mai multi cartofi, asadar am mai adaugat unul, dar coronita nu am format, ci un turnulet cu ajutorul unui inel de inox. Ca s-a lasat turnuletul, se vede, doar carnea e grea, deci nu a fost foarte consistent, dar nici nu a curs :P


 Si am mancat fericiti  pana s-a terminat ;-)
 






7 comentarii :

  1. Mi s-a facut o poftaaaaaaa....cite arome minunate !
    Trebuie sa incerc si eu piureul asta gustos.
    Imi place prezentarea, bravo !
    Te tzuc cu drag...

    RăspundețiȘtergere
  2. tulai veta ca pofta mi s`a facut domnita mea <3
    mereu retete minunate!!
    e blogul meu de suflet!!!! <3 :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Va rog sa mai puneti un 'tacãm' la masa :p aduc vinul

    RăspundețiȘtergere
  4. Delicioasa tocanita si frumos prezentata; iar piureul are consistenta perfecta :)

    RăspundețiȘtergere
  5. piure de dovlecel nu mancai pana acum dar n-arata rau deloc

    RăspundețiȘtergere
  6. N-am mancat pana acum pireu de dovlecel si nici nu ma tenteaza,dar fac reteta asta cu pireu de cartofi .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dovleceii se amesteca cu cartofii, astfel incat e un pireu din cartofi si dovlecei, ultimii majoritari (500g) si 2-3 cartofi, deci asta inseamna 200-300g cartofi. Citeste cu atentia reteta, te rog, si eu am avut reticente, dar baietilor mei le-au placut ;-) Spor sa ai!

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.