Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 22 noiembrie 2010

Tort cu miere si smantana

Made by Liana







Am avut vreo doua galetuse de smantana de la soacra-mea din Cluj, o smantana grasa si tare ca untul si am avut proasta ispiratie sa fac un tort cu smantana...care s-a facut unt ;-((( si nici decorul nu mi-a iesit cum trebuie...dar am zis sa va impartasesc si esecul meu, pt. ca nu sunt as, nici chef, nici bucatar-patiser cu diploma...mai am multe de invatat, de fapt, invat in fiecare zi. Plus de asta, invatam din propriile greseli, nu-i asa?

Ingrediente:

Pt.blat:

3 oua,
200 g zahar,
2 linguri miere,
1 lingurita bicarbonat,
350 g faina.



Pt.crema:

800g smantana 26% grasime,
200g zahar,
2 pliculete de intaritor de frisca.

Pt.decor:
50g ciocolata amaruie



Ouale se bat impreuna cu zaharul, mierea si un praf de sare.
Se pune vasul pe foc la baine-marie si se fierbe pana la dizolvarea completa a zaharului, amestecand continuu. Se adauga bicarbonatul. Compozitia se va umfla considerabil, devenind ca o spuma.



Intr-un alt vas punem faina, apoi turnam putin cate putin compozitia de oua, amestecand continuu cu lingura. Trebuie sa obtinem o compozitie vascoasa, putin mai groasa decat cea de chec. Daca e prea fluida, se mai adauga faina.

Intr-o tava rotunda de tort tapetata cu hartie de copt, punem aluatul intinzandu-l cu mainile bine infainate.



Se da tava la cuptor, la foc mare, pana se rumeneste (in jur de 10-15 minute).

Se lasa la racit, se scutura bine de faina cu ajutorul unei pensule si se taie in 2.

Crema:
Smantana rece se mixeaza pana incepe sa faca basicute la suprafata. Problema mea a fost ca smantana a fost foarte grasa, astfel incat s-a facut unt, in loc de frisca...



Se adauga zaharul si se mixeaza pana se intareste. Se poate adauga si un intaritor de frisca.Eu am pus doua.

Pt.decor am topit ciocolata cu putin unt si am turnat-o intr-o forma de frunzulite.
Frunza cea mare si adevarata am spalat-o cu buretele si detergent de vase, am sters-o cu un prosop de hartie si am turnat ciocolata peste ea, acoperind-o.



Le-am bagat la congelator pentru jumatate de ora.
Din pacate, nu am putut sa extrag foarte bine frunza, s-a mai rupt si a fost un fiasco...la fel ca si crema...un esec tortul asta...:-(

In tava de tort se pune primul blat, 3/4 din crema, cel de-al 2-lea blat si se acopera cu restul de crema. Se lasa la frigider peste noapte, dupa care se acopera cu frunzulitele de ciocolata si se portioneaza.

Eu l-am facut noaptea, dar a doua zi tot noaptea m-a prins cu decoratul si de aceea pozele sunt intunecate, deci naspa...



si o feliutza...



Sursa

13 comentarii :

  1. Ahaaa, deci despre untul asta era vorba! Acu m-am prins, dupa ce am vazut actualizarea in blogroll :)
    Sa stii ca aceasta prajitura se face si cu crema de unt, dar eu personal prefer frisca, intrucit insiropeaza mai bine blaturile. Dar gustul, gustul cum a fost? Daca v-a placut, asta conteaza. :)
    Imi place mult cum ai ornat, chiar ti-a iesit o frunza frumoasa, mie nu mi-ar fi iesit absolut nimic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ciao cara!! Ma che torta strepitosa!! Quella ferta alla fine mette un'acquolina!! Complimenti!! Un bacione.

    RăspundețiȘtergere
  3. am inteles ca n-ai avut noroc la crema...dar la gust,cu a fost?mie imi pare tare bun!

    RăspundețiȘtergere
  4. asa naspa cum zici tu,,,eu tot vreau felia pentru mine,arata bine,nu stiu ce nu-ti place,,,,ceva asemanator fac si eu,dar in frisca pun nuca prajita si sfaramata.Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata bine, daca zici ca este esec... nu se vede. E o vorba... "se intampla si la case mai mari...". Pupici!
    Inca ceva.. nu stiu daca doar la mine, dar de cand ati schimbat desingul paginii, merge mai greu.

    RăspundețiȘtergere
  6. Liana... eu nu stiam tehnica cu frunza adevarata pe care sa torni ciocolata... Uite ca am mai invatat ceva... Multumim de reteta...

    RăspundețiȘtergere
  7. @Nati draga, tortul a fost bun, dar crema untoasa si cu mult zahar, ca deh, nu ma pot lipsi, si de la pliculetele alea de intaritor de frisca care i-au mai schimbat gustul, nu pot sa zic ca a fost de nemancat...doar ca a fost untosoasa crema, atat. Te pup si-ti multumesc pt.reteta!

    @Manuela-grazie, cara!

    @Geta-de mancat, s-a mancat!pupici

    @Mirela-felia e pt.tine! uite, la nuca nu m-am gandit, merci pt.pont!

    @Sara-nu se vede, stiu, dar crema untoasa nu a prea fost pe placul nostru. Da, e adevarat, pagina se incarca mai greu...pup

    RăspundețiȘtergere
  8. @Felis-multumesc, si eu am "furat" tehnica de pe net...dar n-am prea avut succes...

    RăspundețiȘtergere
  9. Mie-mi place tortul tau cu frunze :)Carcotasii pot sa-si muste limba ;).
    Pup si merci de premiu, dar pentru moment il las la locul lui, pana mai pun un pic la punct aspectul blogului .

    RăspundețiȘtergere
  10. foarte frumos,si mie imi plac frunzulitele,o tehnica de decorare taaare frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  11. @Adriana-carcotasa cea mai mare sunt eu, cand e vorba de mine. Cu mare drag, astept vesti.pup

    RăspundețiȘtergere
  12. @Alison-tu te-ai uitat numai la poze, nu? ;-))

    RăspundețiȘtergere
  13. Daca asa ar arata un tort esec eu numai esecuri as manca.Hai ca se poate si mai rau.Sincer?Mie imi place si crema si decorul!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.